Citat:
Ursprungligen postat av
Groffwiththecloff
Som jag förstått det hade han vallonska/franska (alternativt judiska rötter) men jag kan ha helt fel i det. Om RA hette Simon till efternamn innan är dock ovanstående gissningar ingen omöjlighet. Oavsett vilket, Örebro är inte en gigantisk stan och man stötte på "original och speciella individer" dagligen. Efter några år bekantar man sig alltjämt med sin omgivning och folket i den, speciellt om man är lagd som jag. Jag är nämligen lagd som så att jag är intresserad och observant av människor, inget specifikt direkt utan mer att jag är genuint nyfiken över människors beteende och utseende samt deras livshistoria.
Absolut är det så att i Sverige (framförallt) är människor på stan i regel obekväma och ger ett osäkert intryck, men det blir ju då samtidigt en normalitet och inget som sticker ut. RA däremot stack ut. Jag kan inte exakt svara på varför men vissa människor har en onormal utstrålning och RA var en av dem. Han var helt enkelt bara frånkopplad och allmänt "off". Sånt sticker ut, oavsett utseende.
Detta är som sagt ett "vittnesmål" och ingen vetenskaplig fakta. Det jag däremot vet till 100 % är att RA existerade, bodde i Örebro och alltså inte någon påhittad person eller något dylikt trams.
Gällande RA utseende går vi skilda vägar, för att jag tycker fortfarande inte att han sticker ut. Hade det varit man från Spanien, Grekland eller någon arab så hade det stuckit ut TOTALT (då har svennebanan en tendens att glo och hålla koll)!
Men en sak som vi är överens:
Det där stämmer för att en svennebanan kan inte låta bli att ha koll på allt, paranoia är VÄLDIGT STOR! Håller även med att svennebanan ALLTID ger en obekväm och ett osäkert intryck.
Jo då, alla personer ger ifrån sig energi (som du kallar för utstrålning), men det energi jag får från folk i Sverige är ofta negativ tyvärr. Gå till Spanien ha ögonkontakt med folk då får ofta 8/10 enbart positiva vibbar eller energi (fast den etniska spanjoren har en tendens att undvika ögonkontakt)!
EN teori:
Gällande utstrålningen tror jag att ens tankar, kommer ut och andra snappar upp det. Tänker du negativ eller konstiga tankar så blir energin konstigt och du uppfattas som skum/märklig.