2025-02-07, 19:38
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Intressant foto, blek som fan förutom underbenen, brun utan sol eller är bilden manipulerad? Även intressant vem det är som lagt upp dessa bilder för ett år sedan, de är publicerade anonymt och namngivna "Richard".

https://freeimghost.net/i/Richard-20...G0437546.evTTC

Här finns massor av bilder, om ni råkat missa länkningen i den stora tråden:

https://freeimghost.net/search/image...A07%3A27.v4GJC

Benet stämmer inte. Det högra är för långt och måste vara fotoshoppat ser helt knas ut. Dessutom ser man en mörk linje utefter benen ffa det högra, slarvigt bortklippt. (Första länken.)
Även knepigt ben, blid på strand. Konstigt...
Citera
2025-02-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriz
Hur kan GM promenerat 5 km från sin bostad till risberga komvux med vapenmängd totalt som ligger runt 11-13 KG + militärkläder utan att fånga någon uppmärksamhet från polis folk på gatan mm.

detta är en ytterst rimlig fråga, något vittne måste ju sett nåt . vänta till media rapporterar det senare eller imorgon

igår så ifrågasatte vi varför ingen granne hade sett honom på 15 år, och vips 1 timme senare ligger en intervju med en granne uppe att titta på Svt... hahaha

klart mus_t sitter inne i tråden och skriver anteckningar (hej)
Citera
2025-02-07, 20:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vem är det som håller i kameran eller har han en självflygande kamera.

Tänkte på samma sak, han reste ju själv och var isolerad? Men vissa bilder är tom tagna på honom bakifrån så uppenbarligen har han inte frågat random personer om att ta en bild utan han är ju där med folk.

Allting är en lögn i denna historien.
Citera
2025-02-07, 20:42
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Benet stämmer inte. Det högra är för långt och måste vara fotoshoppat ser helt knas ut. Dessutom ser man en mörk linje utefter benen ffa det högra, slarvigt bortklippt. (Första länken.)
Även knepigt ben, blid på strand. Konstigt...

Ser det nu! Lårbenet är tokigt långt, även fötterna är knepiga. Måste vara en halvdålig AI-bild.

Verkligheten producerar inga anomaliteter, räcker att hitta en så faller hela storyn.
Citera
2025-02-07, 21:21
Medlem
Annan sak som är konstig i sammanhanget är att GM alltså skulle aktivt burit 3 vapen - istället för att bära extra magasin.
Citera
2025-02-07, 21:33
Medlem
Hela händelsen är en textbook-kopia på exakt samma scenarion som körts i USA många gånger tidigare. Det är så uppenbart en psyop. Och det tog knappt 48h innan regeringen skissade på en plan att ta vapen från jägare i landet.
Hur mycket mer uppenbart än så måste det bli?
Problemet med allt detta är att det inte kommer leda någonstans för alla som ser vad som sker. Denna tråden kommer falla i glömska och alla som ifrågasätter händelsen i framtiden kommer att betraktas som knäppgökar.
Citera
2025-02-07, 21:50
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ser det nu! Lårbenet är tokigt långt, även fötterna är knepiga. Måste vara en halvdålig AI-bild.

Verkligheten producerar inga anomaliteter, räcker att hitta en så faller hela storyn.
Kollat mera nu. Så många konstigheter. Bild 4 och 5 där han går framför gult hus. Bild 4 hans bortre ben ser knepigt ut...vänt åt fel håll på nåt sätt och smalt i jämförelse, fel i vinkel.
Sen Bild fem där ser man hans högra fot inte förankrad i marken utan framdelen (tåspetsen) ser ut att lyfta på ett konstigt sätt. Jag tror han är ditmonterad mot bakgrunden och man har försökt att få ben å fötter att passa in mot underlaget och perspektivet. Den svarta killen som går bakom honom...kolla in hans typiskt förvridna "AI hand" etc. AI verkar inte fixa händer

Inklippt väska på bild 15. Han bär inte på den strandväskan, den är bara ditsatt.
Varför gör man så?
Citera
2025-02-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimannen
Annan sak som är konstig i sammanhanget är att GM alltså skulle aktivt burit 3 vapen - istället för att bära extra magasin.

Ja 100. Tänk dig in i en fiktiv situation själv. Givetvis tar du ditt favoritvapen till platsen med extra magasin.
Så skulle en militär eller jägare agera.
Men här ska vi tro på narrativet att killen är psykotisk och galen och tar med hela arsenalen av alla möjliga vapen i en gitarrväska som han ska släpa på genom hela stan.
Det är totalt ologiskt.
Precis som så mycket annat i den här bluffhistorien.
Citera
2025-02-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Kollat mera nu. Så många konstigheter. Bild 4 och 5 där han går framför gult hus. Bild 4 hans bortre ben ser knepigt ut...vänt åt fel håll på nåt sätt och smalt i jämförelse, fel i vinkel.
Sen Bild fem där ser man hans högra fot inte förankrad i marken utan framdelen (tåspetsen) ser ut att lyfta på ett konstigt sätt. Jag tror han är ditmonterad mot bakgrunden och man har försökt att få ben å fötter att passa in mot underlaget och perspektivet. Den svarta killen som går bakom honom...kolla in hans typiskt förvridna "AI hand" etc. AI verkar inte fixa händer

Inklippt väska på bild 15. Han bär inte på den strandväskan, den är bara ditsatt.
Varför gör man så?

Jag tror att ni ska sluta fokusera på AI-genererade bilder hit och dit, det främjar inte jagandet av den verkliga storyn.
Han har säkert åkt världen runt, på Säpos räkning, filmer och bilder är säkert äkta.
Citera
2025-02-07, 22:03
Medlem
Max3xs avatar
Expressen har publicerat hans studieresultat från komvux. Han försökt sig på 1:a mattekursen 5 gånger mellan 2019 och 2021 men kuggades. Det märkliga är att han fortfarande går under sitt dopnamn Jonas Simon, han bytte namn till Rickard Andersson redan 2017.

https://static.bonniernews.se/images...an/1280@40.jpg
Citera
2025-02-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Förklara vad du menar med att allt känns iscensatt.....var offren med på att bli skjutna eller vad?

Jävla idioter som håller på med dessa udda tankar om att det har inte hänt men har det hänt så är det inte på riktigt!

Leker ni dumma eller provocerar ni bara?
Nej, offren var såklart inte med på det.
Tror du ditt liv har något värde för dessa psykopater?

För övrigt så tvekar jag inte på att morden har skett men det har inte heller lagts fram några bevis för det ännu.
Senast redigerad av wisam127 2025-02-07 kl. 22:12.
Citera
2025-02-07, 22:07
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Som jag förstått det hade han vallonska/franska (alternativt judiska rötter) men jag kan ha helt fel i det. Om RA hette Simon till efternamn innan är dock ovanstående gissningar ingen omöjlighet. Oavsett vilket, Örebro är inte en gigantisk stan och man stötte på "original och speciella individer" dagligen. Efter några år bekantar man sig alltjämt med sin omgivning och folket i den, speciellt om man är lagd som jag. Jag är nämligen lagd som så att jag är intresserad och observant av människor, inget specifikt direkt utan mer att jag är genuint nyfiken över människors beteende och utseende samt deras livshistoria.

Absolut är det så att i Sverige (framförallt) är människor på stan i regel obekväma och ger ett osäkert intryck, men det blir ju då samtidigt en normalitet och inget som sticker ut. RA däremot stack ut. Jag kan inte exakt svara på varför men vissa människor har en onormal utstrålning och RA var en av dem. Han var helt enkelt bara frånkopplad och allmänt "off". Sånt sticker ut, oavsett utseende.

Detta är som sagt ett "vittnesmål" och ingen vetenskaplig fakta. Det jag däremot vet till 100 % är att RA existerade, bodde i Örebro och alltså inte någon påhittad person eller något dylikt trams.

Gällande RA utseende går vi skilda vägar, för att jag tycker fortfarande inte att han sticker ut. Hade det varit man från Spanien, Grekland eller någon arab så hade det stuckit ut TOTALT (då har svennebanan en tendens att glo och hålla koll)!

Men en sak som vi är överens:
Det där stämmer för att en svennebanan kan inte låta bli att ha koll på allt, paranoia är VÄLDIGT STOR! Håller även med att svennebanan ALLTID ger en obekväm och ett osäkert intryck.
Jo då, alla personer ger ifrån sig energi (som du kallar för utstrålning), men det energi jag får från folk i Sverige är ofta negativ tyvärr. Gå till Spanien ha ögonkontakt med folk då får ofta 8/10 enbart positiva vibbar eller energi (fast den etniska spanjoren har en tendens att undvika ögonkontakt)!

EN teori:
Gällande utstrålningen tror jag att ens tankar, kommer ut och andra snappar upp det. Tänker du negativ eller konstiga tankar så blir energin konstigt och du uppfattas som skum/märklig.
Senast redigerad av svensson1970 2025-02-07 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in