Citat:
Satan va chockad jag blev när jag såg min egna text, haha.
Jag anar mycket ugglor i mossen. Fått tre varningar ikväll så bäst jag skriver av mig innan jag får timeout.
- informationen på nyhetskanaler har varit extremt virriga och oklara under och efter händelsen.
- GM är inte (vad jag hittat & uppfattat) inloggad på sociala medier.
- för 11 månader sedan publicerades denna länk, https://freeimghost.net/a/noname.Cd4h med flertalet bilder på GM ( 11 månader sedan )
Däremot är det värt att notera att namnet i bilderna har "CH" medan GM har "CK"
& som skrivet ovan, inga resultat på flertalet bildsökar hemsidor. Även oklart varifrån de bilderna kommer.
Min aning är att GM kan eventuellt blivit utnyttjad, vilket förklarar stavfelen på bilderna, för att de som utnyttjar ska kunna vilseleda polisen. I syfte för att mörda och sedan komma undan när GM avlider.
GM har inga vänner, ingen partner, inget jobb, inget socialt liv, saknad kontakt med familj. Samt att det är bekräftat att GM led av psykisk ohälsa. Detta kombinerat är inte en bra kombination. Vilket kan ha lett till att GM använt sig av internet för att etablera kontakt med likasinnade personer.
- det finns ett konto här som har delat inlägg mycket relevanta till denna händelse
- ingen taxerad inkomst men har däremot, enligt en del bilder, varit otroligt mycket utomlands
- polisens inryckande var långt ifrån normalt
- osäkerheten gällande om GM tog självmord eller blev mördad
- alla nyhetskanaler gick ut med olika siffror gällande skadade
- övning gällande dessa situationer kort tid innan händelsen samt i närheten av brottsplatsen
- vart är de anställda som saknas?
- varför fyra vapen?
Påstått att motivet är tjafs med SOC och GM förlorade sitt bidrag. Inga vänner, inget jobb, inga pengar, psykisk ohälsa, kan väcka självmordstankar (om nu inte GM hade de innan). GM var enstöring, då vaknar man inte en dag och impulsivt utför detta. Det krävs planering.
Om nu GM har soc som motiv, varför sker det på den skolan GM påbörjade sin komvux utbildning?
Samt sån bristande information gällande målsäganden.
Det som skrämmer mig mest är hur och varför publicerades de bilderna på GM för 11 månader sedan?
Senaste tiden har det varit mängder med gängskjutningar som spridits i världen. Detta kan vara en planerad operation för att vi ska vrida bort våra blickar ifrån de, samma med resten av världen.
Finns det fler gärningsmän som använde självmordet/mordet som täckmantel för att evakuera platsen?
Nu blev det virrigt men men jag anar ugglor i mossen som fan. Jag tror det är information som undanhålls från allmänheten.