• 3
  • 4
2025-08-02, 19:48
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tack för den informationen. Man lär sig något nytt varje dag 😎
Vet du det är som gör t ex Phenibut så mycket mer beroendeframkallande bara för att den kan tränga igenom blodhjärn-barriären?
Saxar från chatgpt :Phenibut är mer beroendeframkallande eftersom det:

Ger starkare psykologisk effekt (snabbare in i hjärnan)

Har mild eufori (via GABA-A)

Ger snabb tolerans och svår abstinens

Vanligen tas utan medicinsk kontroll

Så jag skulle skita i phenibut
Citera
2025-08-02, 20:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Saxar från chatgpt :Phenibut är mer beroendeframkallande eftersom det:

Ger starkare psykologisk effekt (snabbare in i hjärnan)

Har mild eufori (via GABA-A)

Ger snabb tolerans och svår abstinens

Vanligen tas utan medicinsk kontroll

Så jag skulle skita i phenibut

Det enda som inte stämmer är att Phenibut verkar snabbt vid oralt intag, där vinner Baklofen. Phenibut når maximal blodkoncentration efter 3-4 timmar medans det endast tar 0,5-2 timmar för Baklofen.
Men för det mesta så brukar substanser med snabb insättande effekt vara mer beroendeframkallande än substanser med långsam verkan. Dock så saknar ju Baklofen dom euforiska effekterna som Phenibut besitter, även om vissa rapporterar ett välmående på Baklofen. Eufori finns med som en sällsynt biverkning på FASS

Välmående kan man även känna på låga doser Phenibut och det har sannolikt med dess dopaminerga effekter att göra. Det är endast vid höga doser, ca 1000 mg och uppåt, som den även aktiverar GABAa-receptorn
Citera
2025-09-08, 23:55
Medlem
Citat:
Jag har vid fem tillfällen beställt hem Phenibut, 25 gram, och efter varje gång så har jag varit tvungen att äta Gabapentin eller Lyrica för att slippa utstå avtändning/utsättningssymptomen från Phenibuten. 25 gram räckte max tre veckor.
1000 mg Phenibut är ekvivalent med ungefär 10 mg Baklofen när det gäller affiniteten till GABAb-receptorn.
Jag har ätit Baklofen 30 mg X 2 nu i flera månader och jag har testat att ha avbrott i upp till 3 dagar. Med tanke på dess korta halveringstid (2,5-7 timmar) så skulle en avtändning uppvisa sig ganska snabbt.

Är det någon som har någon teori om hur det kan vara såhär?

Edit.
For dom som inte vet så är Baklofen exakt likadan molekylärt som Phenibut med den lilla skillnaden att Baklofen har en kloform-atom adderat till sig

Får jag fråga vilka symtom du upplever under avtändning, samt vilken butik du beställer ifrån? Du kan censurera namnet. Anledningen till att jag frågar är då jag tagit 3-5g mer eller mindre dagligen i ett år. Tagit pauser på en vecka här och där, senast för en månad sen, och upplever ingen avtändning alls.

Funderar därför på om butiken jag beställer från har phenibut av kass kvalité. För är fullt medveten om hur djävulska avtändningar många drabbas av och tvekar inte en sekund på att historierna stämmer.

Edit:
Kollade din posthistorik och du verkar ju onekligen ha värre problem än phenibut. En vild gissning är väl snarare att dessa spelar en högst avgörande roll i dina upplevda avtändningar? Det är trots allt inga stora mängder phenibut du tagit alls, och inte under lång tid heller.
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-09-09 kl. 00:06.
Citera
2025-09-09, 00:09
Medlem
Citat:
Det är inte lagligt tyvärr. Om tullen skulle öppna ett brev som innehåller Phenibut så bränner dom upp det. Det är inte narkotikaklassat utan läkemedelsklassat tror jag det heter, och då behöver man tillstånd för att föra in det i landet

Detta är också direkt felaktigt. Fått mina paket stoppade två gånger. Tullen har då öppnat själva påsarna. Tagit månader tills de skickat vidare, förmodligen pga att de skickat innehållet på analys, men inga konstigheter alls ur en juridisk aspekt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in