2025-02-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Ah, så du är faktaresistent. Då vet vi. Om vi fokuserar på drogbruk och missbruk i Europa rankas Sverige långt ner. Om du är intresserad av fakta kan du alltid kolla rapporter från exempelvis Europol och EMCDDA.

Eller så kollar du fakta via can.se.

Men du förstår ju inte att det är drogerna som driver skjutningar och sprängdåd för att att gäng ska hävda sig eller ta över.

Men i din värld drogar väl inte Svenne-Banan eller?
Citera
2025-02-07, 22:35
Medlem
Riv upp psykiatrireformen omedelbart!
Citera
2025-02-07, 22:40
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Nej, det är du som är det vallade fåret. Jag har vapenlicens.
Du har alltså vapenlicens men vill samtidigt att folk med vapenlicens ska bli av med sina vapen och att kriminella ska få dem istället.
Du är verkligen helt bränd i skallen
Citera
2025-02-07, 22:41
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Du kan ju inte ens bedöma partitillhörighet på meningsmotståndare. Kan du torka dig själv?

Har inte med partitillhörighet att göra, det handlar om den grundläggande attityden till statens makt att bestämma över medborgarna. Du tror att det eventuellt, kanske, kan finnas ett litet, obevisat samband som kanske kan göras lite bättre av att staten går in och inskränker medborgarnas rättigheter, och du är då av den bestämda uppfattningen att staten bör göra så.

Din attityd är i det avseendet kommunistisk, rakt av.
Citera
2025-02-07, 22:43
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Skolan var gymnasieskola för ungdomar innan, fullt skalskydd installerat men aldrig aktiverat.

En skola är inte en plats för allmänheten. För allas säkerhet måste det finnas en kontroll på vilka som passerar in.

Med facit i hand så skulle skolan ha behövt vara låst.

Med facit i hand jo, men det ska inte behövas kontroll på vilka som passerar in. Man kan ju tycka att allt borde vara låst i så fall.

Har sett bilder på insatsstyrkan, 130 poliser. Fullt munderade. Vad gjorde de? Frågar på allvar, är det nån som vet? Det gick väl över en timma innan de hittade skytten.
Citera
2025-02-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Men du har politiskt korrekt kunskap:
1) Det är överklassen som knarkar - våra stackars invandrare skulle aldrig göra något sådant
2) De stackars negrerna tvingas sälja droger för att överleva
3) I Norge och Danmark finns inga rika - för Östermalm ligger ju i Stockholm
4) Förtrycket av våra importerade slavar skapar gängkrigens soldater
5) Endast vita människor har agens...och endast om de är män
6) ...

Skulle kunna börja med punkter som du avslutade dina.

1. Vad är fel med PK? för det första?

1) Sa jag så? Självklart knarkar invandrad befolkning också.
2) Sluta sig N-ordet. Det bevisar hur obildad du är. Men utomeuropeiska invandrare behöver säkert sälja till rika svenskar för att överleva.
3) Jo, det finns det visst. Och de har samma problem.
4) Jag förstår inte ens hur du kan sätta dig på en så stor häst och säga "importerade slavar"? Du har förmodligen inte ens pratat med en "importerad slav"
5) Jag förstår uppriktigt inte vad du menar med punkt 5 och 6.

Du är indoktrinerad att det är utrikesfödda som skapar problem. Det är tydligt.

Du får tänka vad du vill.

Men PK har blivit ett skällsord i högerextrema kretsar, ett begrepp du också använder. Varför?
Citera
2025-02-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Du har alltså vapenlicens men vill samtidigt att folk med vapenlicens ska bli av med sina vapen och att kriminella ska få dem istället.
Du är verkligen helt bränd i skallen

Jag har jaktvapen. När jag inte jagar är dom inlåsta. Du ska inte ha vapen som du kan springa runt med.
Citera
2025-02-07, 22:49
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Har sett bilder på insatsstyrkan, 130 poliser. Fullt munderade. Vad gjorde de? Frågar på allvar, är det nån som vet? Det gick väl över en timma innan de hittade skytten.

Aaron Flam har gjort en bra analys om vad våra modiga poliser gjorde när de kom till platsen.

https://youtu.be/8pX15xGDBvw?si=zeo4BlS4nSo4_ymG
Citera
2025-02-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Har inte med partitillhörighet att göra, det handlar om den grundläggande attityden till statens makt att bestämma över medborgarna. Du tror att det eventuellt, kanske, kan finnas ett litet, obevisat samband som kanske kan göras lite bättre av att staten går in och inskränker medborgarnas rättigheter, och du är då av den bestämda uppfattningen att staten bör göra så.

Din attityd är i det avseendet kommunistisk, rakt av.

Nej, att inte ge dig tillgång till vapen är inte kommunism.
Det är inte bara en rättighet att begränsa dig utan också allas vår skyldighet.
Citera
2025-02-07, 22:59
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Jag har jaktvapen. När jag inte jagar är dom inlåsta. Du ska inte ha vapen som du kan springa runt med.
Jag har också jaktvapen. Därav mitt engagemang i denna tråd.

Min åsikt är att laglydiga medborgare som inte är sjuka i huvudet ska få ha licens på handeldvapen att ha på sig som självförsvarsvapen.
Du vill hellre förlita dig på dina ihopfantiserade ninja-skills när blatten drar sin makarov vilket är helt okej.
Fattar bara inte varför du ska ha en åsikt om hur jag väljer att försvara mig. Såvida du inte är den som försöker råna mig så påverkar det inte dig
Citera
2025-02-07, 23:03
Medlem
I ett sjukt onormalt samhälle pushat med judisk dekadens händer såna här grejer.

Detta skulle aldrig hända i ett homogent vitt naturligt samhälle. Allt bottnar i en raslig kontakt som är naturlig för oss.

Det enda som är viktigt för våra fiender är att hålla oss isär. Jag kan lova er. När Svenskar sammanfogas i denna digitala värld med all information dem kan tillfoga sig så är det helt enkelt slut med människor som vill oss illa.
Citera
2025-02-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Jag har också jaktvapen. Därav mitt engagemang i denna tråd.

Min åsikt är att laglydiga medborgare som inte är sjuka i huvudet ska få ha licens på handeldvapen att ha på sig som självförsvarsvapen.
Du vill hellre förlita dig på dina ihopfantiserade ninja-skills när blatten drar sin makarov vilket är helt okej.
Fattar bara inte varför du ska ha en åsikt om hur jag väljer att försvara mig. Såvida du inte är den som försöker råna mig så påverkar det inte dig

Min åsikt är att du inte kan avgöra om du är sjuk i huvudet och sannolikt är det är det, vid tillfället för tillståndet, svårt att avgöra om du kommer bli sjuk i huvudet. Behöver inga ninjaskills.
Jo det påverkar mig eftersom den där blatten kommer råna din på din puffra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in