2025-02-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Agendan är ju att öka kontroll och övervakning, samt att upprätthålla en "lagom" splittring i samhället... skulle jag säga. Eller som George Carlin formulerade det, de vill ha "obedient workers" snarare än tänkande individer med pondus och självinsikt. Det är en spekulation men verkar ganska så sannolikt imo. Jag kan dessutom prata ur egen erfarenhet eftersom jag har erfarenhet av att själv bli personligen "drabbad" av intelligence-psyops (och nej, är inte schitzofren).

Jag kan förstå den logiken. Känner mig hemsk som ens pratar förbi dådet på det här sättet. Men ja…

Det här kommer sätta många på tårna.

Härligt att du inte är schizofren, men är du vaken och självmedveten?

(PM:a mig)
Citera
2025-02-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Invandrarnas, nej, åtminstone inte i första hand. Invandringens, absolut. Invandringen har slagit sönder det välfungerande homogena samhälle vi hade tidigare, där det fanns en folkgemenskap som ledde till solidaritet och lojalitet med varandra.

Invandringen har lett till raskonflikter i ett land där inga raskonflikter fanns, och raskonflikter brukar skörda offer på båda sidor. Det är inte rimligt att tänka sig att invandrare ska kunna begå illdåd efter illdåd riktade mot oskyldiga svenskar och att ingen svensk någonsin ska slå tillbaka mot oskyldiga invandrare.

Tror man att detta aldrig ska ske, eller om man skyller på något annat än just invandringen när det sker, så är man otroligt korkad och borde inte ha rösträtt.

Raskonflikter har ju skett i landet sedan 1600-talet med samerna, vårat ur folk.
Sen hur du resonerar är lite skrämmande? Vare sig man är svensk eller utländsk ska man inte ge sig på oskyldiga människor? Absolut att de händer men du kan inte säga ” bara för att dom gör de så får vi göra det ” det är liksom inte ett sunt argument?
Man kan skylla på mer saker än invandring, betyder inte att man ska missunna någon sin rösträtt
Citera
2025-02-06, 18:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Men enligt Riks och SD är allt invandrares fel, hur kommer det sig att en sdare nu troligen ligger bakom den värsta masskjutningen någonsin i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Enstöring, misslyckad, nasse, rasse, förmodligen även incel och trumptard, ja det är nycket som tyder på att han var sd:are

Varför posthorar du efterbliven desinformation i tråden i inlägg efter inlägg? Ge en källa på att GM var rasist, nazist och sverigedemokrat, eller ta din medicin, gå och lägg dig, samt sluta posthora sönder tråden.
Citera
2025-02-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelestialTales
Invandringen förklarar minst 90% av all brottslighet. Hur många svenskar finns det i ett vanligt fängelse?
vad folk inte förstår är att invandring o kaoset med kriminalitet leder till psykos bland vanliga svenskar det har en infektionseffekt. samt varje resurs som går åt att "integrera" kaosblattar är resurser stulna från svenskar som faller imellan stolarna.
jag är övertygad om nästa 10 år kommer vi få se mer svenskar som får psykbryt och orsakerna sopas under mattan för att bara driva vänster agendor.
Citera
2025-02-06, 18:50
Medlem
PumpBabyPumps avatar
Gärningsmannen hade tidigare nekats försörjningsstöd, misslyckats med både arbete och studier samt varit inskriven på den mångkulturella skola som senare blev målet för hans personliga hämndaktion mot samhället. Något entydigt motiv kommer sannolikt inte att fastställas, men dådet kan ses som en spegling av det rådande samhällsklimatet i Sverige.
Citera
2025-02-06, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Licenser för handeldvapen löper på 5 år. Aktiv innebär att man tränar regelbundet och tävlar.
Ok, tack för infon!
Citera
2025-02-06, 18:52
Medlem
flertal medier skriver om att han fick IG i alla ämnen. krävs det inte viss kompetens för att utföra ett dåd som detta. sätta distraktions effekter med bränder, skaffa jägarlicens.
vad är sannolikheten att hans iq var över 110 men att det var ett väldigt dysfunktionellt hem.
Citera
2025-02-06, 18:54
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ja, ramaskriet var väntat och började redan så smått samma dag för att sedan ta fart igår, när det snyftades något alldeles förskräckligt i såväl radio som TV om de hemska "krigsvapen" som folk i allmänhet köper över disk tjogtals åt gången...

Jag är helt övertygad om att lagliga vapenägare kommer att få en hel rad restriktioner på sig utöver alla de som redan finns p.g.a. detta dåd. Skojiga puffror som AR-15 varianter eller G3-kloner kan vi kyssa adjöss igen tämligen omgående.
Hoppas du har fel men är rädd att du har rätt.

Tänk om man kunde se på hur det fungerar i USA, och då menar jag inte Chicago utan den delen av USA där vapenlagarna verkligen är generösa. Tex Texas. Inte många masskjutningar där, för där vet folk att om de börjar skjuta så skjuter 10 personer tillbaka.
Citera
2025-02-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Vad kostar 165000 svenskar mellan 0 år och 30 år när de börjar jobba och betala skatt. Om en invandrare börjar jobba efter 7-8 år i Sverige så är de billigare än svenskar. Alla blir inte kriminella.

10 invandrare jobbar och resterande 90 sysslar med kriminell verksamhet, brott, våldtäkter, mord etc
Citera
2025-02-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Var står det att polisen väntade? Mp5 tycker du är ett "militärvapen"? Är mer ett "polisvapen", det är fler poliser som har den än militär. Problemet för poliser med pistol är räckvidden man kan träffa på och ifall de behöver penetrera kroppsskydd. En mp5 skjuter ju samma ammo som polisens pistoler och om mördarens beväpning som sagts här var en pcc så är det också 9x19. Möjligt att 30-06 som det också påstås här att han använt var halvauto. Om det stämmer hade inga kroppsskydd skyddat polisen.

Insantsstyrkan använder 5.56 bössor, typ M4 varianter.

Polisen får fan offra sig, är väl det man skriver upp sig på när man ansöker, eller är svenska poliser så jävla naiva att de tror att i dagens sverige så serverar man bullar och jobbar som trafikpolis.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nogarnog
10 invandrare jobbar och resterande 90 sysslar med kriminell verksamhet, brott, våldtäkter, mord etc
Och här lyckades han träffa de tio som faktiskt försöker lära sig svenska samt vidareutbilda sig inom vården.
Bra jobbat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelfAware
Jag kan förstå den logiken. Känner mig hemsk som ens pratar förbi dådet på det här sättet. Men ja…

Det här kommer sätta många på tårna.

Härligt att du inte är schizofren, men är du vaken och självmedveten?

(PM:a mig)

Förbi dådet? Jag ser det mer som att vi pratar OM det. Media skriver om ohyggliga händelser varje dag. Ska man bli helt nerbruten varje gång de lyfter fram något vansinnigt att hypnotisera befolkningen med hade man inte haft tid till mycket annat. Sen är jag väldigt spirituell av mig också och vet att den här killen har det bättre nu än vad han någonsin hade det här på "jorden". Tankarna går väl mer till familj och vänner isåfall. Och det här är trots allt ett internetforum för tänkande människor. Ska man grotta ner sig i en mass-medial hypnos, och vad skulle det tjäna till, i det här läget? Jag ser mig själv som ganska så vaken iaf, och självmedveten... jag anstränger mig för att vara det
Det är en oerhört tragisk händelse, det kan vi nog alla hålla med om. Att diskutera kring den tycker jag visst att man kan göra utan att vara respektlös, och särskilt med tanke på att den förs fram av mass-media.
Ja visst vi kan snackas, inte just nu dock. Men 👍
Senast redigerad av Spelemannen 2025-02-06 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in