Citat:
Ursprungligen postat av
SelfAware
Jag kan förstå den logiken. Känner mig hemsk som ens pratar förbi dådet på det här sättet. Men ja…
Det här kommer sätta många på tårna.
Härligt att du inte är schizofren, men är du vaken och självmedveten?
(PM:a mig)
Förbi dådet? Jag ser det mer som att vi pratar OM det. Media skriver om ohyggliga händelser varje dag. Ska man bli helt nerbruten varje gång de lyfter fram något vansinnigt att hypnotisera befolkningen med hade man inte haft tid till mycket annat. Sen är jag väldigt spirituell av mig också och vet att den här killen har det bättre nu än vad han någonsin hade det här på "jorden". Tankarna går väl mer till familj och vänner isåfall. Och det här är trots allt ett internetforum för tänkande människor. Ska man grotta ner sig i en mass-medial hypnos, och vad skulle det tjäna till, i det här läget? Jag ser mig själv som ganska så vaken iaf, och självmedveten... jag anstränger mig för att vara det

Det är en oerhört tragisk händelse, det kan vi nog alla hålla med om. Att diskutera kring den tycker jag visst att man kan göra utan att vara respektlös, och särskilt med tanke på att den förs fram av mass-media.
Ja visst vi kan snackas, inte just nu dock. Men 👍