2006-09-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Det är det ju redan. Priklopil är inte något tyskt/österrikiskt namn.
Citera
2006-09-08, 01:13
Medlem
Tuesdays avatar
Wolfgang Priklopil är född i Österrike.

Nataschas föräldrar agerar inte lite märkligt. Förra veckan skulle pappan ha 150 euro för att svara på varje journalists fråga. Mamman försökte få ut sekretessbelagt material från polisen om den 18-åriga dottern. Nu surar de för att den myndiga dottern låtit sig intervjuas. När ska de förstå att Natascha är myndig och att de inte längre är hennes vårdnadshavare? Uppenbarligen ville de komma åt kakan=miljonerna kring hennes framträdande.

Citat:
Föräldrarna är också upprörda över tv-intervjun med Natascha som sändes i den österrikiska kanalen ORF i går. De menar att ingen rådfrågade dem innan intervjun, och har vänt sig till domstol för att få den stoppad.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,883695,00.html

För övrigt kan naturligtvis framträdandet diskuteras.
Citera
2006-09-08, 08:51
Bannlyst
Du ska nog inte tro på allt som skrivs i media...

Om du såg intervjun igår som visades textad på tv4 så kunde man snabbt konstatera att ungefär 90% av det som rapporterats om henne och tex att hon inte skulle vilja träffa sina föräldrar etc bara är bullshit från mediahåll. Hon sade själv bland annat att hon träffade sina föräldrar på polisstationen och sedan träffat iaf mamman flera gånger sedan dess.
Citera
2006-09-08, 14:34
Medlem
Är det bara jag som tycker att hela den här historien känns mystisk. Vem säljer sig till media efter endast två veckor när man inte ens träffat alla sina syskon och kusiner först? Tyckte inte hon gav ett trovärdigt intryck, hon var väldigt verbal och hade redan en massa framtidsplaner på gång.

Hade man själv "friats" från 8 års helvete hade man ju suttit och skakat i ett hörn i flera månader. Vet inte riktigt vad jag ska tro om denna historia, har dock ingen alternativ teori. Nån annan som håller med mig?
Citera
2006-09-08, 14:39
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Är det bara jag som tycker att hela den här historien känns mystisk. Vem säljer sig till media efter endast två veckor när man inte ens träffat alla sina syskon och kusiner först? Tyckte inte hon gav ett trovärdigt intryck, hon var väldigt verbal och hade redan en massa framtidsplaner på gång.

Hade man själv "friats" från 8 års helvete hade man ju suttit och skakat i ett hörn i flera månader. Vet inte riktigt vad jag ska tro om denna historia, har dock ingen alternativ teori. Nån annan som håller med mig?

Jag tror hon i ren självöverlevnadsinstikt övergick till att leva i symbios med sitt monster. Den stora emotionella smällen lär komma förr eller senare.

Alltså kan vi alla avskriva henne som flickvänsmaterial. För mycket bagage :P
Citera
2006-09-08, 14:43
Medlem
Citat:

Har också reagerat på det. Men samtidigt kan ju förklaringen vara just den, att hon var så pass ung/ liten när hon sattes i denna isolering. Hade hon varit vuxen redan, och inte s. a. s "under tillväxt", när detta började, så hade nog saken varit helt annorlunda.
Dock får man hoppas att expertisen, som nu har hand om henne, vet vad de gör...
Citera
2006-09-08, 14:57
Medlem
Tycker oxå att hon verkar lite väl verbal och världsvan. Tjejen har ju ett ordförråd som är bättre än den genomsnittlige 18-åringens och svänger sig emellanåt med en terminologi ur den högre akademikerskolan.
Visst, kidnapparen har läst alla möjliga böcker för henne och hon har själv fått läsa och kolla på tv. Men vafan, en galen kidnappare kan väl inte vara en lärare som är likvärdig med stora delar av grundskolan och hela gymnasiet.
Jag hängde upp mig på en detalj i intervjun, när hon berättade vilken glassbar hon varit på och i nästa andetag la till: "oj, det kanske inte var så bra att ge en glassbar gratisreklam...".
Var har man snappat upp att det kan vara känsligt med gratisreklam i österrikisk stats-tv om man suttit i en smörjgrop i åtta år?
Att det ligger sådär 6 millar i potten nu talar oxå för att det ligger en gravad hund här.

Men visst, för att hålla på bluffteorin så måste man bland annat förklara varför gubben dog på spåret och var fan hon har hållit hus om inte i smörjgropen.
Och det kan inte jag.
Citera
2006-09-08, 15:14
Medlem
Sababas avatar
Bara jag som tycker "smörjgrop" är ett komiskt ord. Mitt i tragiken
Citera
2006-09-08, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Bara jag som tycker "smörjgrop" är ett komiskt ord. Mitt i tragiken

Får jag sno denna
Citera
2006-09-08, 16:52
Medlem
Citat:

Jag kan tänka mig det motsatta. Mediapressen är nog ganska stor, och ett sätt att lätta den är att tala med media. Minns jag också rätt så "sålde" hon sig inte till media, utan gav intervjun gratis, men mediabolaget som fick den ger pengarna till henne för all vidareförsäljning de gör. Antagligen en form av good will eftersom hon kunde även tagit betalt för den intervjun, och sålt en jävla massa andra intervjuer.

Och att man efter 8.5 års instängt liv där du inte har nåt annat att göra än att läsa och utbilda dig är både verbal och har framtidsplaner ... hur kan det inte ge ett trovärdigt intryck? Vad skulle du själv gjort, suttit instängd och inte haft drömmar och väntat med att utbilda dig tills du släpptes eller tog dig ut?
Citera
2006-09-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wishbone
Tycker oxå att hon verkar lite väl verbal och världsvan. Tjejen har ju ett ordförråd som är bättre än den genomsnittlige 18-åringens och svänger sig emellanåt med en terminologi ur den högre akademikerskolan.
Visst, kidnapparen har läst alla möjliga böcker för henne och hon har själv fått läsa och kolla på tv. Men vafan, en galen kidnappare kan väl inte vara en lärare som är likvärdig med stora delar av grundskolan och hela gymnasiet.
Jag hängde upp mig på en detalj i intervjun, när hon berättade vilken glassbar hon varit på och i nästa andetag la till: "oj, det kanske inte var så bra att ge en glassbar gratisreklam...".
Var har man snappat upp att det kan vara känsligt med gratisreklam i österrikisk stats-tv om man suttit i en smörjgrop i åtta år?
Att det ligger sådär 6 millar i potten nu talar oxå för att det ligger en gravad hund här.

Hon sa att hon spenderat tid till att utbilda sig under de 8.5 åren, och hon har ju inte suttit i smörjgropen konstant. Sitter du instängd på några kvadrat med tillgång till material och viljan att studera så är det väl klart som fan att du kommer ut med ett bra ordförråd.
Citera
2006-09-08, 17:52
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}

Får jag sno denna

Självklart

Kollade upp smörjgrop via google:
http://susning.nu/Sm%F6rjgrop

Här är grafik på den aktuella smörjgropen:
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0608/25/ka.jpg