Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Är det bara jag som tycker att hela den här historien känns mystisk. Vem säljer sig till media efter endast två veckor när man inte ens träffat alla sina syskon och kusiner först? Tyckte inte hon gav ett trovärdigt intryck, hon var väldigt verbal och hade redan en massa framtidsplaner på gång.
Hade man själv "friats" från 8 års helvete hade man ju suttit och skakat i ett hörn i flera månader. Vet inte riktigt vad jag ska tro om denna historia, har dock ingen alternativ teori. Nån annan som håller med mig?
Jag kan tänka mig det motsatta. Mediapressen är nog ganska stor, och ett sätt att lätta den är att tala med media. Minns jag också rätt så "sålde" hon sig inte till media, utan gav intervjun gratis, men mediabolaget som fick den ger pengarna till henne för all vidareförsäljning de gör. Antagligen en form av good will eftersom hon kunde även tagit betalt för den intervjun, och sålt en jävla massa andra intervjuer.
Och att man efter 8.5 års instängt liv där du inte har nåt annat att göra än att läsa och utbilda dig är både verbal och har framtidsplaner ... hur kan det
inte ge ett trovärdigt intryck? Vad skulle du själv gjort, suttit instängd och inte haft drömmar och väntat med att utbilda dig tills du släpptes eller tog dig ut?