2006-08-25, 07:50
Medlem
mjohanssons avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,876764,00.html

Någon måtta på psykopaterna får det fan vara.. Hoppas att det på något sätt gjorde förbannat jävla ont när kidnapparen hoppade framför tåget. Nä usch, såna här as förtjänar inget annat än en offentlig skinnflåning följt av att publiken efter vilja får urinera på honom.

Förtydligande: Tråden handlar alltså om kidnappningen och fängslandet av Natascha Kampush. /Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-02-27 kl. 13:55.
Citera
2006-08-25, 08:52
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson

Någon måtta på psykopaterna får det fan vara.. Hoppas att det på något sätt gjorde förbannat jävla ont när kidnapparen hoppade framför tåget. Nä usch, såna här as förtjänar inget annat än en offentlig skinnflåning följt av att publiken efter vilja får urinera på honom.

Hur tragisk historien än är så har väl ditt inlägg ingenting med medier och journalistik att göra?
Citera
2006-08-25, 10:25
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson

Hemskt det där.
Idioten ska ju bli tok-misshandlad och våldtagen i fängelset…Men så tar det fega aset självmord. Jag blev sjukt förbannad när jag läste den där artikeln

aja...Han blir säkert ett mongo i sitt nästa liv.
Citera
2006-08-25, 13:34
Medlem
Bobbo Vikings avatar
I artikeln skriver Aftonbladet:
"Wolfgang var Nataschas enda trygga punkt - den enda människan i hennes liv och det utnyttjade han till fullo.
När tidningarna skrev om bortförandet visade han stolt upp bilderna på sig själv för flickan.
- Mig får de aldrig levande, ska han ha sagt."

Så tidningarna publicerade alltså bilder på Wolfgang när de skrev om bortförandet? Visste tidningarna vem kinapparen var?

Från samma artikel:
"Polisen förhörde över tusen personer med bilar av samma typ som setts på brottsplatsen, utan resultat.
En av de förhörda personerna var den då 36-åriga ingenjören Wolfgang Priklopil, beskriven av sina grannar som en märklig enstöring.
Han passerade poliskontrollen utan att någon anade att Natascha fanns instängd i hans garage."

Är detta dålig jounalistik, eller är det jag som missat nåt?

Citera
2006-08-25, 15:34
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking

När tidningarna skrev om bortförandet visade han stolt upp bilderna på sig själv för flickan.
- Mig får de aldrig levande, ska han ha sagt."

Så tidningarna publicerade alltså bilder på Wolfgang när de skrev om bortförandet? Visste tidningarna vem kinapparen var?

Du läser lika illa som jag gjorde, det är ju för flickan han visar upp bilden och yttrar den meningen.
Citera
2006-08-25, 15:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Du läser lika illa som jag gjorde, det är ju för flickan han visar upp bilden och yttrar den meningen.

Ja men bilderna fanns ju i tidningen enligt hur meningen är formulerad...?
Citera
2006-08-25, 16:03
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer

Att det är för flickan han visar bilden har det väl aldrig varit någon tvekan om. Tror du missade min poäng...
Citera
2006-08-25, 16:16
Medlem
Squalos avatar
Spelar ingen roll vad aftonhoran skriver, det är säkert lögn endå.

Det är klart och tydligt att det står att han visade bilder på sig själv, ur tidningen, för flickan.

På samma sätt som att den ena blaskan, skrev att "cellen" var 5 kvadrat, medans den andra skrev att cellen var 8 x 4 meter.

Duger inte ens att torka sig i röven med, jävla skitblaskor.
Citera
2006-08-25, 16:41
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Så, nu har jag mailat Emma Löfgren på Aftonbladet och frågat vad hon menar.
Citera
2006-08-25, 16:43
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Så, nu har jag mailat Emma Löfgren på Aftonbladet och frågat vad hon menar.
Jag tror inte hon kommer förstå mailet.

Jag vet inte om dom anställer folk med IQ över 50 på aftonhoran. Och dom med ett IQ över 50 lär inte stå ut länge på den arbetsplatsen...
Citera
2006-08-25, 16:46
Bannlyst
I förgår rymde hon från hans bil vid en poliskontroll
Källkritik hos aftonhoran
Citera
2006-08-25, 17:37
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Jag har fått svar från Emma Löfgren (hon som skrev artikeln):

"Han var på bild en gång, i och med poliskontrollen.
Men mest visade han förstås upp bilderna på flickan som var i
tidningarna. Det blev fel, jag ber om ursäkt, men tidspressen är alltid
hård i såna här fall.

//Emma"

Man kan ju undra varför tidningen hade bild på honom, när det var över tusen personer som kollades av polisen. Eller var alla personerna som kollades på bild? Många bilder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in