Citat:
Ursprungligen postat av
tepe1
Jag får inte heller ihop det utifrån vad polisen har sagt om att han sköt mot dem men det låter för mig som att polisen gick ut med fel info iaf beträffande de två sista skotten som ju är fyra.
Vi får hoppas på att de utreder detta och informerar allmänheten för det de har sagt hittills är ytterst förvirrande.
ja precis.
I vilket fall så stämmer det inte med skott mot polisen direkt när dom går in. Sedan flykt. Sedan två skott.
Men, dom sista skotten man hör i filmen är jag ganska säker på att två av dom är hagelskott. Han kan ju skjuta två med hagel. Även om dom bara hittar en hylsa. Haglet skjuter ju bara ut hylsa när du gör pumprörelsen. Men i så fall är det ju 4 skott han skjuter i samband med att han tar livet av sig, inte 2. Ja.. Ska bli intressant att se vad fan dom kommer fram till

Väldigt röriga uppgifter.
Med facit tror jag polisen skulle väntat med att släppa någon detaljerad information alls.
Jag litar på polisen i normalfallet och tar deras uppgifter som dom rätta, i huvudsak.
Men den här killen på toan, han är sjukt skarp. Väldigt sammanbiten. Och hur han bemöter polisen när dom kommer in osv. Han har ju varit på första parkett, hört allting, går upp på handfatet för att inte stå rakt bakom dörren, Så säger han att dom sista skotten var 4, då är det så. Helt klart.
EDIT: Jag är dessutom tveksam till att han byter vapen under dom fyra skotten. Jag har skjutit många många skott både inne och ute. Jag kan inte på ljudet avgöra vilket vapen det är, men att det är samma vapen tycker jag inte det råder någon tvekan om. Och jag tycker mig höra pumprörelsen efter i alla fall dom två första skotten. Så någon har fel här... Om dom fyra skotten var dom sista skotten från GM.