2025-02-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Vad jag förstått klarade han både jägarexamen och körkortet på första försöket, vilket tyder på att han definitivt var förmögen om han var intresserad (och skiten inte innebar samarbete)

Det är intresse-och motivationsstyrt.

Intelligensen ofta över genomsnittet vid Aspergers.
Citera
2025-02-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det stod i tidningen att han hade två bekräftade diagnoser. Det var konfidentiellt vilka det var tydligen. Orkar inte leta upp källan nu igen men jag vet att jag har läst det.

Det betyder inte att det är gjorda ordentliga utredningar eller bedömingar utan troligen står det ångest eller liknade arbetshypotes. Inte en mutism/Aspergers etc. Så vad som står där är troligen inget som ger ledtråd till måendet i vuxen ålder.
Citera
2025-02-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Vad får du för dig att han skonade muslimer? Källa?
Han har skjutit flertals med mellanöstern bakgrund.
Därför jag sett bilder på dem. Ingen med huckle. Man behöver inte vara muslim för att man är från mellanöstern. Majoriteten i den klassen har huckle.
Citera
Medlem
Benji86s avatar
Har någon kommit fram till teorin för namnbytet? Varför byta från ett franskt namn till väldigt Svenskt namn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Och hur skiljer han "invandrare" från de som är födda här?

Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Kan selektiv mutism debutera så sent? Skolkamrater beskrev väl att han plötsligt blev helt tyst, försvann in i sig själv, gick runt med handen över munnen etc.
För mig låter det som någon form av hjärnskada. Blev han misshandlad eller råkade han ut för någon olycka? Drogade han då ? Det måste ha varit något som hände under den tiden.
Citera
2025-02-09, 22:42
Medlem
Benji86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Därför jag sett bilder på dem. Ingen med huckle. Man behöver inte vara muslim för att man är från mellanöstern. Majoriteten i den klassen har huckle.

Länka bilden eller så snackar du skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Går du på den skolan? Så du säkert vet att " majoriteten i den klassen bar hijab"?
Min dotters kompis går där.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Har någon kommit fram till teorin för namnbytet? Varför byta från ett franskt namn till väldigt Svenskt namn?

Han kanske vill ta avstånd från sin familj på mer än ett sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adderall33
Men han missar en poäng och det är säkert så att där är upp till 80-90% invandrare på det stället som på alla andra komvux i landet och med SFI på samma plats. Och att 20 % av de mördade är svenskar motsäger detta spekulerande.

Där GW bor det kanske inte så mycket invandrare som på andra ställen i landet…
Citera
2025-02-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Lyssnande på Agenda nu ikväll där en polischef (N.Hallgren; gav ett kompetent intryck) med insyn berättade att de har kommit en bit på väg och att man har börjat få en bild av GM, det verkar inte något rasistmotiv än så länge av vad de avslöjar men det skulle ju kunna tillkomma. Man utesluter inget.

Typiskt sett brukar väl GM lämna något underlag/manifest där man direkt förstår kopplingen till rasism, det är väl det som i sådana blir ”terrorn”. Spridandet av skräck och terror. Det verkar inte finnas här så jag tror faktiskt inte att gärningen är baserad på ett rasistiska motiv.

Det råkade finnas många med invandrarbakgrund där på plats men det gör det på de flesta allmänna platserna i Sverige idag, det kunde man kanske en dra en slutsats om för 20-30 år sen men inte idag.

Etniska svenskar är ofta i minoritet på allmänna platser i alla fall i mellersta och södra Sverige. Bara besöka ett köpcentrum så ser man det.
Struntprat! Vi är fortfarande i majoritet. Det är bara att kolla befolkningsstatistiken.
Jag besöker ett av de största köpcentrumen i Sverige ofta. Kanske 15% invandrare.
Trots att det bor väldigt många invandrare på den orten. De är nog inte så köpstarka.
Men på lärosäten och arbetsförmedling, socialkontor etc är det mkt invandrare. Det är ju dit nyanlända skickas först.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adderall33
Men han missar en poäng och det är säkert så att där är upp till 80-90% invandrare på det stället som på alla andra komvux i landet och med SFI på samma plats. Och att 20 % av de mördade är svenskar motsäger detta spekulerande.
Jag tror inte Leif missar någonting utan är medveten om att det inte var en slump att GM valde den platsen eftersom han visste att det var invandrartätt där. Det här var ett välplanerat massmord, som de oftast är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiTVXE
Det betyder inte att det är gjorda ordentliga utredningar eller bedömingar utan troligen står det ångest eller liknade arbetshypotes. Inte en mutism/Aspergers etc. Så vad som står där är troligen inget som ger ledtråd till måendet i vuxen ålder.

Man skriver inte in sekretessbelagda uppgifter i journalen som inte är riktiga. Han gick till och med i en särskild klass för personer med autism. Av en anledning tänker jag. Autism och allt övrigt han led av är inget man växer ur i vuxen ålder. Vart vill du komma? Att han inte mådde dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in