2025-02-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tack.

Hur har nån lyckats hitta bilderna? Är det känt?
Var kommer informationen om bildernas existens ifrån?

Ja han har ett väldigt "neutralt" ansiktsuttryck hela tiden. Inga leenden eller något. Men det är lätt att läsa in för mycket i det man ser nu när man vet vad som hänt...

Ett sätt kan vara vi ansiktssökning på nätet, här t.ex;

https://pimeyes.com/en/results/qY6_2502050v9w62pszb6qr32b2865a33?query=83993890ff efbd39103838187ffffefe
Citera
2025-02-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Goddag yxskaft, ingen FUP från Trollhättan är för att ingen åtalades, du kanske missade att GM där dödades.
För att en FUP ska finnas måste ett åtal ha väckts.

Godnatt yxskaft.
Du är ju trådens allvetare förstås. FUP från Trollhättan finns, dock är vissa saker sekretessbelagda. Och du som allvetare borde veta att undantag kan göras vid ett ärende som klassas som en särskild händelse med stort intresse av allmänheten. så chanserna är stora att delar av FUP Offentliggörs även om GM Är död.
Och nej jag missade inte att han dödades men däremot har du missat en hel del.

Sov gott Allvetaren.
Citera
2025-02-09, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Killen måste ha haft ett konto här på Flashback. Vad fan gjorde han av sin tid 24/7 om han inte hade ett jobb, ett socialt liv eller vistades utomhus? Fan vad deppigt liv killen måste ha haft...dessutom semesterbilderna...hur fasen hade han råd med det fastän han har varit arbetslös i 10 år?!?!?!

Handen på hjärtat, hur många kände man på högstadiet som gick med handen för munnen hela tiden i en hoodie? Nä, killen hade ju uppenbarligen psykiska problem som gjorde sig påminda så fort han fick hår på könet. Vissa kallar dem riksmongon, andra kallar dem psykon. Otroligt märkligt att inget gjordes för honom i ung ålder.
Citera
2025-02-09, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Handen på hjärtat, hur många kände man på högstadiet som gick med handen för munnen hela tiden i en hoodie? Nä, killen hade ju uppenbarligen psykiska problem som gjorde sig påminda så fort han fick hår på könet. Vissa kallar dem riksmongon, andra kallar dem psykon. Otroligt märkligt att inget gjordes för honom i ung ålder.

Bara genom att kolla på hans bilder så ser man att killen inte var frisk....inte en enda bild med levande ansiktsuttryck.
Citera
2025-02-09, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Ja klart fom fan han hade konton på diverse forum. Gäller bara att komma på vad hans alias kan tänkas ha varit.

Just sånt som eventuellt en FUP kommer kunna ge svar på. Vilket konto, va för typ av inlägg han skrivit. Att komma på vad hans alias kan ha varit är bara där omöjligt och ännu omöjligare när polis och Säpo städat upp allt sånt så inte någon FB-detektiv ska kunna spåra upp de.
Citera
2025-02-09, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Just sånt som eventuellt en FUP kommer kunna ge svar på. Vilket konto, va för typ av inlägg han skrivit. Att komma på vad hans alias kan ha varit är bara där omöjligt och ännu omöjligare när polis och Säpo städat upp allt sånt så inte någon FB-detektiv ska kunna spåra upp de.
Det har garanterat inte städat upp något ännu.
Citera
2025-02-09, 03:31
Medlem
Funderade också på det. Tippar på att det dyker upp en rad skulder så småningom.
Kan också vara därför han fick problem med soc till slut...
Citera
2025-02-09, 03:36
Medlem
Men alltså är ni på riktigt valnötter eller? HAN HADE RÅD ATT ÅKA PÅ SEMESTER FÖR ATT HAN VAR DÄR MED FAMILJEN! FRAMGÅR TILL OCH MED I INTERVJUER MED SLÄKT OCH VÄNNER ATT FAMILJEN RESTE MYCKET!

Fan är ni läskunniga? Vet ni vart sökknappen på flashback ligger?

Ursäkta varsalerna, men själv sitter man just nu på sida 20 av steam profiler för att försöka hitta något, och så kan man inte göra annat än att posta rent hittepå. Tröttsamt. Godnatt.
Citera
2025-02-09, 03:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Killen måste ha haft ett konto här på Flashback. Vad fan gjorde han av sin tid 24/7 om han inte hade ett jobb, ett socialt liv eller vistades utomhus? Fan vad deppigt liv killen måste ha haft...dessutom semesterbilderna...hur fasen hade han råd med det fastän han har varit arbetslös i 10 år?!?!?!

Föräldrar som bjuder med sina barn på resan? Inte ovanligt även om barnet är vuxen.
Citera
2025-02-09, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag tror du har fel. Vad talar för att han skulle vara särbegåvad? Oavsett om man saknar talang brukar man ha en hög kompetens inom vissa områden. Den här personen led av psykisk ohälsa och psykiska vanföreställningar. På vilket sätt kopplar du det till just särbegåvning?

Jag har läst att han hade VG i estetiska ämnen och även klarade musik och historia. Men fick underkänt i t ex matematik, religion och typ resten. Var jag läst det minns jag inte just nu men tror att det var i någon artikel i kvällstidningarna alt någon annan tidning.
Citera
2025-02-09, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hur kan det komma sig att de enda offentliggjorda offren är icke-svenskar…? Är ju bäddat för att bli en skitnödig diskussion angånde ett rasistiskt motiv, känns nästan som att media gjort ett aktivt val för att skapa debatt. Eller kan det vara så att samtliga offer var av utländsk härkomst?

Jag har sett att minst ett offer verkar vara etnisk svensk på Facebook. Arbetslös (eller hade hon fått jobb nu) kvinna, 54 år Fast mycket mörkhårig men troligen färgat hår. Ev*-Len* Kl*ng. Finns även på LinkedIn. *= a, i. Känns extra tragiskt att läsa hennes motto nu: "En dag ska jag dö,
alla andra dagar ska jag leva!" R.I.P
Senast redigerad av dellie 2025-02-09 kl. 04:23.
Citera
2025-02-09, 04:23
Medlem
Finns det någon sammanfattning med filmer/bilder? Har läst första 300 sidorna men det är helt omöjligt att läsa ikapp allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in