2025-02-04, 16:41
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Hög smäll i Örebro

"Det smällde som fan nu", säger en av Aftonbladets reportrar på plats i Örebro.

Polisen är just nu på plats för att göra husrannsakan i den misstänkte gärningsmannens bostad.

Det är än så länge oklart vad det är som smällt.
Enligt TV4 så undersökte man en misstänkt väska i en gymnastiksal i skolan.

Så det är absolut möjligt att MGM har bomber.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Fått nog av vad? ungdomar som går i gymnasium och vill lära sig ett praktiskt yrke?
Fått nog av att Sverige förstörs kanske? Av blatte-klaner och dagliga sprängningar ? Listan kan göras lång
Citera
Medlem
DarkestSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Det är endast 5st som förts till sjulhus pga skjutningen i sig. Sen kan det bara skador i paniken som skedde men inte pga skotten i sig.

Det är en halvautomat pistol eller gevär med pistolkaliber.

Det hör du väl på knallen att det inte är en speciellt kraftig kaliber. Det är inte som på tv, 9mm låter mycket mer än du tror.

Har sett många videos med vapen inblandade i, de videon jag sett änsålänge tyder ganska mycket på att det inte är en pistol, snarare något av större kaliber.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Gärningsmannen gjorde säkert detta efter koranbrännaren blev mördad!

Möjlig teori. Mångkultur och folkutbyte är inget att leka med och absolut inget som stärker en nation. Som någon skrev tidigare, vi får extremister på båda sidorna.
Citera
2025-02-04, 16:42
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Om det är videon som någon har skickat till aftonbladet så hör man ju att det är en salva på två-tre skott av en grövre kaliber som sedan åtföljs av 8-10 skott i snabb följd av två eller fler pistoler. Så tror knappast på någon "klenare" kaliber. Förmodligen minst 5.56 skulle jag gissa på iaf

Möjligt. Svårt att säga med glasrutor, mobilkameror och hela den biten. Men 5.56 skulle jag personligen klassa som en klenare kaliber.
Citera
Medlem
Jättetragiskt detta som hänt. Fick en stor klump i magen när jag först såg rubriken och tänkte på min egen son. Skyndade mig att kolla vilken stad det gällde. Är så jävla trött på den konstanta oron man känner. Min son får utstå dödshot i skolan och inget görs. Han fick nu sluta fotbollslaget då han blir hotad av ett gäng i laget. Han har fått utstå slag på träningar. Vuxna blundar och är så jävla konflikträdda. Vi skuffas undan mer och mer. Häromdagen såg jag en bild på en av de 13-åringar som hotat min son med ett automatvapen i handen. Det här samhället är så söndertrasat.
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det praktiska med Flashback är att det ofta kommer fram uppgifter snabbare än det sker i media.

Det ocharmiga och opraktiska med Flashback är att dessa uppgifter utgör en promille av det som skrivs, medan 99,9% är ett brus av imbecilla spekulationer som inte för någonting framåt utan bara dränker den där promillen av saklig information som alla kommer hit för.

Det var min erfarenhet efter 1 år här, och det förblir min erfarenhet efter ytterligare 20 år.
Tyvärr. Och tidiga vittnesmål var ju också mest spekulationer.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
15 skjutna och 7 döda som någon skrev kan nog visa sig stämma hyfsat.
15 skjutna men bara 5 tagna till sjukhus?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Terrorism! Läskigt att polisen misstänker att det fanns fler våldsverkare

Fy så otäckt Sverige blivit! Är det inte Husby eller Södertälje det smäller i så är det i Örebro

Jag tror folk hoppas på en infödd svensk, så att vi inte har en terror situation där fler dåd är att vänta.
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
https://x.com/existenzse/status/1886...YGvDGiyCL8Hfrw

11 döda säger rykten
Vem i sitt rätta sinne skulle få för sig att lyssna på Existenz.se?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Kära Örebroare.

Vilken adress gör dom husrannsakan på? Ännu bättre vore vilken lägenhet det gäller på adressen?

Storgatan 53, det finns två män i 35-årsåldern skrivna där.
Citera
Medlem
MuskisFPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugillarstora
Troligtvis jättedöd….
"En av personerna som befinner sig på sjukhuset misstänker vi är gärningspersonen."
-Polisen för 1 timme sedan, men om han är död eller ej står inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in