Det är endast 5st som förts till sjulhus pga skjutningen i sig. Sen kan det bara skador i paniken som skedde men inte pga skotten i sig.
Det är en halvautomat pistol eller gevär med pistolkaliber.
Det hör du väl på knallen att det inte är en speciellt kraftig kaliber. Det är inte som på tv, 9mm låter mycket mer än du tror.
Har sett många videos med vapen inblandade i, de videon jag sett änsålänge tyder ganska mycket på att det inte är en pistol, snarare något av större kaliber.
Gärningsmannen gjorde säkert detta efter koranbrännaren blev mördad!
Möjlig teori. Mångkultur och folkutbyte är inget att leka med och absolut inget som stärker en nation. Som någon skrev tidigare, vi får extremister på båda sidorna.
Om det är videon som någon har skickat till aftonbladet så hör man ju att det är en salva på två-tre skott av en grövre kaliber som sedan åtföljs av 8-10 skott i snabb följd av två eller fler pistoler. Så tror knappast på någon "klenare" kaliber. Förmodligen minst 5.56 skulle jag gissa på iaf
Möjligt. Svårt att säga med glasrutor, mobilkameror och hela den biten. Men 5.56 skulle jag personligen klassa som en klenare kaliber.
Jättetragiskt detta som hänt. Fick en stor klump i magen när jag först såg rubriken och tänkte på min egen son. Skyndade mig att kolla vilken stad det gällde. Är så jävla trött på den konstanta oron man känner. Min son får utstå dödshot i skolan och inget görs. Han fick nu sluta fotbollslaget då han blir hotad av ett gäng i laget. Han har fått utstå slag på träningar. Vuxna blundar och är så jävla konflikträdda. Vi skuffas undan mer och mer. Häromdagen såg jag en bild på en av de 13-åringar som hotat min son med ett automatvapen i handen. Det här samhället är så söndertrasat.
Det praktiska med Flashback är att det ofta kommer fram uppgifter snabbare än det sker i media.
Det ocharmiga och opraktiska med Flashback är att dessa uppgifter utgör en promille av det som skrivs, medan 99,9% är ett brus av imbecilla spekulationer som inte för någonting framåt utan bara dränker den där promillen av saklig information som alla kommer hit för.
Det var min erfarenhet efter 1 år här, och det förblir min erfarenhet efter ytterligare 20 år.
Tyvärr. Och tidiga vittnesmål var ju också mest spekulationer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!