2006-08-25, 05:49
Medlem
GSE_s avatar
Vet inte om detta är rätt forumsdel men Mods får flytta annars =).

Men över till min fråga. Det är såhär att jag har käkat ägg i stekt from i princip varje dag nu i 2-3 månader. Jag äter detta vid ungefär samma tid varje dag, vilket är c:a 02:00. Och på senare tid har jag fått sjukt ont i magen vissa dagar. Och det är ingen vanlig magont utan den går från övre delen av magen och jobbar sig neråt under dagen ungefär.

Så nu undrar jag om det finns "bi-effekter" av att käka för mkt ägg? Ska dessutom tilläggas att jag käkar mkt annan stekt mat och att vissa säger att det är källan. Vill bara kolla upp här innan jag spruinger till doktorn eller dylikt.

/Peace
Citera
2006-08-25, 22:27
Medlem
jocke18s avatar
jag skulle tro att äggen bildar en massa gaser i magen vilket gör att man får ont, kan kanske dra parallell med att va riktigt bajsnödig och få sådär ont i magen? jag vet iaf att ägg skapar riktigt illaluktande gaser, och ifall dom skapar mkt gaser eller inte, det vet jag ingenting om. men en teori är det iaf..

något annat kan vara är att du äter mycket stekt mat och det kan ju hända att något av allt det du äter inte är tillräckligt stekt vilket gör att du blir magsjuk eller något liknande under en period.

någon annan får gärna fylla i då detta inte är 'mitt område'.
Citera
2006-08-25, 22:38
Medlem
NedMedAllts avatar
Min erfarenhet är att folk som äter mycket stekt mat får ont i magen.
Hur hårt steker du äggen?
Förkolnade aminosyror är kanske inte så jätte nyttigt typ tryphtophan finns det ju mycket av i ägg just har för mig att sönderstekt tryphtofan e lite extra onyttigt.

Varför inte äta äggen kokta eller råa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in