2025-02-03, 22:02
Medlem
a-mortals avatar
Om kvinnor är generellt bättre på att ta hand om barn varför uppmuntrar vi inte familjer med flera mammor?
Jag tror det kommer bli en trend nu när grabbarna hellre spelar datorspel, dricker öl eller leker med vuxenleksaker (bilar, båtar, helikoptrar, osv.). De flesta kvinnor kan väl idag göra lika mycket om inte mer än männen. Färre samkönade par skiljer sig än olikkönade par. Samhället kanske skulle gynnas av att vara mer gay. Vad säger ni?
Citera
2025-02-03, 22:04
Medlem
Nej.
Citera
2025-02-03, 22:05
Avslutad
Två samkönade föräldrar kommer statistiskt sett inte ha lika mycket kunskap som en man och en kvinna eftersom samkönade pars erfarenheter till viss del överlappar varandra.
Citera
2025-02-03, 22:11
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Om kvinnor är generellt bättre på att ta hand om barn varför uppmuntrar vi inte familjer med flera mammor?
Jag tror det kommer bli en trend nu när grabbarna hellre spelar datorspel, dricker öl eller leker med vuxenleksaker (bilar, båtar, helikoptrar, osv.). De flesta kvinnor kan väl idag göra lika mycket om inte mer än männen. Färre samkönade par skiljer sig än olikkönade par. Samhället kanske skulle gynnas av att vara mer gay. Vad säger ni?

Så samhkönade par skiljer sig från olikkönade. Jaha?

Menar du att ett bögpar ägnar tid åt att spela datorspel, och dricka öl i stället för att ta hand om sitt barn?
Citera
2025-02-03, 22:12
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChurchofEngland
Två samkönade föräldrar kommer statistiskt sett inte ha lika mycket kunskap som en man och en kvinna eftersom samkönade pars erfarenheter till viss del överlappar varandra.
Vad tänker du på då för kunskap? Kan barnen inte lära sig att använda google?
Citera
2025-02-03, 22:15
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Så samhkönade par skiljer sig från olikkönade. Jaha?

Menar du att ett bögpar ägnar tid åt att spela datorspel, och dricka öl i stället för att ta hand om sitt barn?
Färre samkönade par skiljer sig...
Jag menar att vi har lättare att samsas med någon av samma kön. Stabilare par -> bättre för barnen.
Citera
2025-02-03, 22:15
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Vad tänker du på då för kunskap? Kan barnen inte lära sig att använda google?
Värdelöst förslag, man ska hålla barn borta från psykisk sjukdom.
Citera
2025-02-03, 22:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Barn behöver dock manliga förebilder, precis som de behöver kvinnliga.
Jag har dock egentligen inget emot en 1+2-familj, alltså en pappa och två mammor. Då får barnen ju förebilder av vardera könet.
Hade inte heller haft något emot en 2+1 familj, två pappor och en mamma, men det har jag aldrig sett i verkligheten.
Citera
2025-02-03, 22:17
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Värdelöst förslag, man ska hålla barn borta från psykisk sjukdom.
Håll dig borta från barn då. Vad får du psykisk sjukdom ifrån?
Citera
2025-02-03, 22:18
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Barn behöver dock manliga förebilder.
Man hittar förebilder utanför familjen.
Citera
2025-02-03, 22:18
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Håll dig borta från barn då. Vad får du psykisk sjukdom ifrån?

Jag är hetero och liter alltså inte av åkomman, så jag är helt ok.
Citera
2025-02-03, 22:19
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Någonstans är det väl ändå så att barn mår bäst med lyckliga och harmoniska föräldrar, oavsett kön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in