Citat:
Ursprungligen postat av
higherlife
I min stad i mitten av Sverige så Har det funnits rätt ofta. Vissa perioder torka men nu på senare månader Har polisen plockat in många säljare. Så det är rätt dött ute på stan.
https://imgflip.com/i/9t7fob
Jag vill definitivt inte uppmuntra till drogmissbruk, men efter att ha blivit belyst om själva ämnet kring bruk av cannabis sedan ca år 2012-2013 (det var då jag på beråd av en arbetskollega började lyssna på podcasten "The Joe Rogan Experience", haha) så får jag åtminstone i dagsläget säga att jag är för det lagliga bruket av substansen av vuxna människor.
Det blir dock knepigt när man betänker att även tonåringar (och ännu värre — barn!) sannolikt kommer att få tag på substansen i större utsträckning om den blir legaliserad i samhället.
Med det sagt får jag ändå påstå att just cannabis och alkohol är de två substanser som jag är medveten om som det är rimligt att vilja legalisera.
Så kallade "drogliberaler" vill väl även legalisera heroin, lysergsyradietylamid eller desomorfin och andra hemska preparat, men där anser jag att det får ta stopp (jag läste dock en artikel i Illustrerad Vetenskap för flera år sedan vars författare argumenterade för bruket av just LSD för att behandla dem som är beroende av etanol, vilket jag till fullo stöder).