• 4
  • 5
2025-05-07, 18:26
Medlem
Har en kran som typ alltid har gräs. Ibland har han inget inne men rätt som det är hör han av sig och undrar om man vill köpa en femma.

Det är den enda kran jag vet som har gräs. Sen har jag ett tjugotal kontakter som säljer hasch och thc godis.

För min del så skulle jag säga att det är 8/10 å få tag på cannabis.
Citera
2025-05-07, 22:03
Medlem
I min stad i mitten av Sverige så Har det funnits rätt ofta. Vissa perioder torka men nu på senare månader Har polisen plockat in många säljare. Så det är rätt dött ute på stan.https://imgflip.com/i/9t7fob
Senast redigerad av higherlife 2025-05-07 kl. 22:11.
Citera
2025-05-10, 10:15
Medlem
forlatforatts avatar
Bor du i någon förort o ta en promenad så får du nog tag på det bara följa lukten
Citera
2025-05-10, 15:27
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Bor du i någon förort o ta en promenad så får du nog tag på det bara följa lukten

Lmao
Citera
2025-05-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av higherlife
I min stad i mitten av Sverige så Har det funnits rätt ofta. Vissa perioder torka men nu på senare månader Har polisen plockat in många säljare. Så det är rätt dött ute på stan.https://imgflip.com/i/9t7fob
Amen bror
Citera
2025-05-11, 22:35
Medlem
Som barn hur lätt som helst, desto äldre du blir desto svårare.
Citera
2025-05-11, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av higherlife
Jag vill definitivt inte uppmuntra till drogmissbruk, men efter att ha blivit belyst om själva ämnet kring bruk av cannabis sedan ca år 2012-2013 (det var då jag på beråd av en arbetskollega började lyssna på podcasten "The Joe Rogan Experience", haha) så får jag åtminstone i dagsläget säga att jag är för det lagliga bruket av substansen av vuxna människor.

Det blir dock knepigt när man betänker att även tonåringar (och ännu värre — barn!) sannolikt kommer att få tag på substansen i större utsträckning om den blir legaliserad i samhället.

Med det sagt får jag ändå påstå att just cannabis och alkohol är de två substanser som jag är medveten om som det är rimligt att vilja legalisera.

Så kallade "drogliberaler" vill väl även legalisera heroin, lysergsyradietylamid eller desomorfin och andra hemska preparat, men där anser jag att det får ta stopp (jag läste dock en artikel i Illustrerad Vetenskap för flera år sedan vars författare argumenterade för bruket av just LSD för att behandla dem som är beroende av etanol, vilket jag till fullo stöder).
Senast redigerad av KattDeluxe 2025-05-11 kl. 23:02.
Citera
2025-05-12, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KattDeluxe
Jag vill definitivt inte uppmuntra till drogmissbruk, men efter att ha blivit belyst om själva ämnet kring bruk av cannabis sedan ca år 2012-2013 (det var då jag på beråd av en arbetskollega började lyssna på podcasten "The Joe Rogan Experience", haha) så får jag åtminstone i dagsläget säga att jag är för det lagliga bruket av substansen av vuxna människor.

Det blir dock knepigt när man betänker att även tonåringar (och ännu värre — barn!) sannolikt kommer att få tag på substansen i större utsträckning om den blir legaliserad i samhället.

Med det sagt får jag ändå påstå att just cannabis och alkohol är de två substanser som jag är medveten om som det är rimligt att vilja legalisera.

Så kallade "drogliberaler" vill väl även legalisera heroin, lysergsyradietylamid eller desomorfin och andra hemska preparat, men där anser jag att det får ta stopp (jag läste dock en artikel i Illustrerad Vetenskap för flera år sedan vars författare argumenterade för bruket av just LSD för att behandla dem som är beroende av etanol, vilket jag till fullo stöder).
Hur är LSD ett hemskt preperat? Riktigt säkert som andra psykadeliska och i vissa studier visat även säkrare än även cannabis, på tal om spriten så är det nog som att jämföra vatten pistoler med bomber. Mår bäst av att vara California sober än om jag super eller tar annat gift, men kanske lite knepigt att legalisera då allmänheten är nog inte redo för psykedeliska men bruket bör definitivt va avkriminaliserat
Citera
2025-05-12, 00:33
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:

Tycker du seriöst att det vore rimligt att legalisera alkohol om det var olagligt?
Citera
2025-06-15, 16:22
Medlem
Ta1talles avatar
Citat:

Som det är nu så är det ju mycket enklare för barn/tonåringar att köpa samt sälja cannabis på gatorna jämfört med om det hade legaliserats, då man faktiskt har möjlighet att reglera det. Precis som alkohol i systembolaget.
Citera
2025-06-15, 16:25
För lätt. Hade nog kunnat få tag på vad som helst med de kontakter jag har fått via utbildningar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in