Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Du har egentligen helt rätt men en ”svensson” som köper sig en bil vet inte vad de ska titta på under bilen, karossen är lättare då man kan se hur lacken ser ut.
När det gäller felkoder så är det samma sak där, ”svensson” vet inte ens vart man stoppar i läsaren.
Vid bilaffärer på begagnatmarknaden så bör man egentligen ha med sig en kunnig person eller låna bilen och köra iväg och besikta bilen helt enkelt, vet inte om man fortfarande kan M-testa bilar som jag vet kunde göras förr i tiden.
Lite kul är att om en bil stannar längs vägen så ser man fortfarande människor som öppnar huven och står och kliar sig i huvudet. Det är inte många fel som en ”Svensson” kan lösa på en väggren skulle jag säga.
Jag är själv värdelös på bilar så är en äkta ”Svensson” själv.
Men va f.. nu vart jag besviken ...

Nja du är väl en flashbackare och då inte en svensson...
Men får du stopp på bilen vifta med en flashback flagga så stannar jag bums och hjälper dig. Sen tror jag inte du är så himla kass på bilar...
( Hm, borde inte vi på forat ha ett nice märke på våra bilar, så man kan hjälpa en själsfrände/eller en motdebattör,, hur som så skall vi väl hjälpa alla som är seriösa debattörer) eller.
Haft en del stopp under mitt liv men bara en gång fått anlita en bärgare (och det var för att jag stod illa till i en snöstorm, plogbilen klaga typ.
Nu lite OnTopic, Ja har man ingen koll på bilar skall man ha med sig en kunnig vän eller köpa sin bil på en okey bilfirma... För att kontrollera billen måste man ju ha lite kunskap.
Se till att det är en okey bilfirma, sök gärna på nätet om firman. För visst finns det mindre bilfirmor som scammar..,.
Edit:
Sen skall man kontrollera att service är gjord i tid och att rostskyddet är gjort, har de missat rostskyddet en period gäller inte garantin även om man senare rostskyddar den.