2025-02-02, 22:26
Bannlyst
Sverigedemokraterna har överlevt en del, under ett årtioende kunde man sitta i opposition som ni minns blev SD under 10-talet totalt mobbade och trakasserade av det samlade etablissemanget (massmedier och politiker) trots detta så överlevde man inte bara utan växte så det knakade.

Man kunde leva på att man då var den enda som förstod verkligheten så som den var och hur framtiden skulle komma att se ut om inte de andra partierna och resten av etablissemanget nådde någon slags insikt gällande landets tillstånd.

Nu har man suttit som ett stödparti åt regeringen (att man inte krävde ministerposter är fortfarande i vart fall för mig oförståeligt) i nästan en hel mandatperiod, det den sverigevänliga rörelsen i säkert 10-12 år väntade på blev verklighet, ett SD med (om bara indirekt) inflytande på regeringen.

Vi kan nu konstatera att man inte åstadkommit ett skit, man har bedragit oss med "utredningar" som efter flera år mynnat ut i urvattnade förslag som varit helt verkningslösa. Man har velat spela långsamt, taktiskt och blivit överdrivet kuvade och försiktiga (läs fega) insikten om att invandringen är problemet verkar inte ha nått vår regering utan de åtgärder man lyckats ta efter sina oändligt långa och meningslösa utredningar har mest varit ämmade att slå ner på brottsligheten, vilket inte ens fungerat (symptombehandling).

Jag och många andra har nu helt tappat hopp och förtroende för SD, det går inte längre att ha tålamod och vänta, nu har trots allt nästan hela mandatperioden gått. Det går inte längre att skylla på att L, med sina ynka 4% förhalar och sabbar allt.

Enligt mig är SD:s enda räddning att ge regeringen ett ultimatum: En lista med krav som ska genomföras NU, utan utredningar om inte så fäller man regeringen, visst man tappar den maktposition man nu har men gör man inte detta så dör man för evigt.

Om inte SD förmår att göra detta så behöver den sverigevänliga rörelsen en reform något nytt något slagkraftigt som skiter i att framstå som fina i kanten, som skiter i vad finborgare och vänstern gnäller om och som vågar ta för sig.

Håller ni med om min analys? Om inte varför?
Senast redigerad av FeministSlayer 2025-02-02 kl. 22:32.
Citera
2025-02-02, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Sverigedemokraterna har överlevt en del, under ett årtioende kunde man sitta i opposition som ni minns blev SD under 10-talet totalt mobbade och trakasserade av det samlade etablissemanget (massmedier och politiker) trots detta så överlevde man inte bara utan växte så det knakade.

Man kunde leva på att man då var den enda som förstod verkligheten så som den var och hur framtiden skulle komma att se ut om inte de andra partierna och resten av etablissemanget nådde någon slags insikt gällande landets tillstånd.

Nu har man suttit som ett stödparti åt regeringen (att man inte krävde ministerposter är fortfarande i vart fall för mig oförståeligt) i nästan en hel mandatperiod, det den sverigevänliga rörelsen i säkert 10-12 år väntade på blev verklighet, ett SD med (om bara indirekt) inflytande på regeringen.

Vi kan nu konstatera att man inte åstadkommit ett skit, man har bedragit oss med "utredningar" som efter flera år mynnat ut i urvattnade förslag som varit helt verkningslösa. Man har velat spela långsamt, taktiskt och blivit överdrivet kuvade och försiktiga (läs fega) insikten om att invandringen är problemet verkar inte ha nått vår regering utan de åtgärder man lyckats ta efter sina oändligt långa och meningslösa utredningar har mest varit ämmade att slå ner på brottsligheten, vilket inte ens fungerat. (symptombehandling).

Jag och många andra har nu helt tappat hopp och förtroende för SD, det går inte längre att ha tålamod och vänta, nu har trots allt nästan hela mandatperioden gått. Det går inte längre att skylla på att L, med sina ynka 4% förhalar och sabbar allt.

Enligt mig är SD:s enda räddning att ge regeringen ett ultimatum: En lista med krav som ska genomföras NU, utan utredningar och inte så fäller man regeringen, visst man tappar den maktposition man nu har men gör man inte detta så dör man för evigt.

Om inte SD förmår att göra detta så behöver den sverigevänliga rörelsen en reform något nytt något slagkraftigt som skiter i att framstå som fina i kanten, som skiter i vad finborgare och vänstern gnäller om och som vågar ta för sig.

Håller ni med om min analys? Om inte varför?

Nej, vi håller inte med. Däremot blir MGTOW den vite mannens död. Dvs den skitrörelse som du tillhör.
Citera
2025-02-02, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, vi håller inte med. Däremot blir MGTOW den vite mannens död. Dvs den skitrörelse som du tillhör.

Nu är MGTOW helt off topic.

Du tycker alltså att Tidöfjantarna gjort ett bra jobb?
Citera
2025-02-02, 22:31
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Enligt mig är SD:s enda räddning att ge regeringen ett ultimatum: En lista med krav som ska genomföras NU, utan utredningar och inte så fäller man regeringen, visst man tappar den maktposition man nu har men gör man inte detta så dör man för evigt.
Tagga ner nu Adolf... Jag kommer fortfarande rösta SD eller Piratpartiet beroende på vilken fråga som är viktigast och känner fortfarande att SD's är det. Tror det är många fler än mig som känner att SD fortfarande har mycket de måste fixa med innan de är "klara".
Citera
2025-02-02, 22:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nu är MGTOW helt off topic.

Du tycker alltså att Tidöfjantarna gjort ett bra jobb?

MGTOW är samma skit som feminister och lika skadligt.

Vad ska vi ha istället för SD menar du? Sossarna?

M, L och KD ger jag inte mycket för, men eftersom Sverige är en demokratur så kommer aldrig SD att få bli statsminister.
Citera
2025-02-02, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Tagga ner nu Adolf... Jag kommer fortfarande rösta SD eller Piratpartiet beroende på vilken fråga som är viktigast och känner fortfarande att SD's är det. Tror det är många fler än mig som känner att SD fortfarande har mycket de måste fixa med innan de är "klara".

Var får ni egentligen det här förtroendet ifrån? Tror ni att utredningar kan rädda Sverige?
Citera
2025-02-02, 22:35
Bannlyst
Citat:
MGTOW är samma skit som feminister och lika skadligt.

Vad ska vi ha istället för SD menar du? Sossarna?

M, L och KD ger jag inte mycket för, men eftersom Sverige inte är en demokratur så kommer aldrig SD att få bli statsminister.

Vi behöver något nytt om inte SD tar tillbaka sin handlingskraft och trovärdighet.

Vänstern är i säng med de kriminella och jihadisterna, dessa är deras kärnväljare därmed kan inte vänstern agera gentemot de problem vi idag har, det skulle vara politiskt självmord.

Högern är totalt kuvad och impotent, man skjuter bekvämt fram alla åtgärder med sina så fint kallade "utredningar" som tar 15 år och aldrig leder till någon konkret. Vi behöver en helt ny politisk kraft i det här landet.
Citera
2025-02-02, 22:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vi behöver något nytt om inte SD tar tillbaka sin handlingskraft och trovärdighet.

Vänstern är i säng med de kriminella och jihadisterna, dessa är deras kärnväljare därmed kan inte vänstern agera gentemot de problem vi idag har, det skulle vara politiskt självmord.

Högern är totalt kuvad och impotent, man skjuter bekvämt fram alla åtgärder med sina så fint kallade "utredningar" som tar 15 år och aldrig leder till någon konkret. Vi behöver en helt ny politisk kraft i det här landet.

Testa Knapptryckarna. De vill avskaffa riksdagen och istället ha folkomröstningar.

Det finns en tråd om de här på forumet.
Citera
2025-02-02, 22:38
Bannlyst
Citat:
Testa Knapptryckarna. De vill avskaffa riksdagen och istället ha folkomröstningar.

Det finns en tråd om de här på forumet.

Det där låter i ärlighetens namn intressant en form av direktdemokrati.
Citera
2025-02-02, 22:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det där låter i ärlighetens namn intressant en form av direktdemokrati.

Ja, Knapptryckarna är den mest revolutionerande idé som skett på länge:

(FB) Nytt parti vill införa direktdemokrati i Sverige - Knapptryckarna.
Citera
2025-02-02, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ja, Knapptryckarna är den mest revolutionerande idé som skett på länge:

(FB) Nytt parti vill införa direktdemokrati i Sverige - Knapptryckarna.

Kan detta eller AFS vara det vi behöver börjar man undra.
Citera
2025-02-02, 22:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Kan detta eller AFS vara det vi behöver börjar man undra.

Glöm Afs. De vill vara kvar i det politiska system du kritiserar. Dvs det svenska systemet med utredningar.

Dessutom styr Afs partiledare partiet som en diktator och har skrämt iväg alla andra därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in