2025-02-02, 22:11
Avslutad
Vi hade en debatt i skolan, jag läser genusvetenskap på Södertörns högskola. Och av någon anledning hade det lyckats slinka med en rasist i min klass. Vi kom in på att diskutera politik och han sa att han sympatiserade med SD, varpå naturligtvis vi lite mer pålästa sa att SD var ett töntigt rasistparti. Han nästan med gråten i halsen sa flera gånger att SD inte alls var töntiga osv, men jag och mina kompisar överargumenterade emot honom och skrattade åt honom.

Diskussionsunderlag: Varför är ni SD:are så lättkränkta?
Citera
2025-02-02, 22:19
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Nu röstar jag inte på sd själv men tycker väl snarare att vänsterkanten, och då främst vänsterpartiet och miljöpartiets är dom som lipar mest av riksdagspartierna.
Dom värsta storgråtarna är ju dock feministiskt initiativ, där har du håriga damer som kan gråta!
Citera
2025-02-02, 22:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-andra-jag
Är inte alls lättkränkt, äter miljöpartister till frukost och skiter ut dem efter lunch, blir lite grönt på papperet efter andra torket, det är allt.

Vad har du emot folk som har en annan åsikt? Tom. sossar brukar kunna ta en diskussion konstruktivt. Nu gick jag till ytterligheter eftersom du som trådstartare gjorde det. Tycker du det är så man skall föra en politisk diskussion?
Citera
2025-02-02, 22:27
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: Ägde en SD:are häromdagen

Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2025-02-02, 22:30
Avslutad
Uppenbar trolltråd men jag är uttråkad.

Du startar alltså en tråd på flashback och grinar över att någon med andra åsikter finns i din klass? Snacka om att skjuta sig själv i foten (om tråden vore seriös).
Citera
2025-02-02, 22:34
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag ser en lågstadieklass framför mig när jag läser det här och inte nåt gäng på nån högskola. Du låter lika töntig som han.
Dessutom antar du att en hel grupp människor är likadana baserat på upplevelsen av EN av dom?

Edit- glöm att jag svarade. Såg nu att det här är ett trollkonto..
Citera
2025-02-02, 22:34
Bannlyst
Citat:
Vi hade en debatt i skolan, jag läser genusvetenskap på Södertörns högskola. Och av någon anledning hade det lyckats slinka med en rasist i min klass. Vi kom in på att diskutera politik och han sa att han sympatiserade med SD, varpå naturligtvis vi lite mer pålästa sa att SD var ett töntigt rasistparti. Han nästan med gråten i halsen sa flera gånger att SD inte alls var töntiga osv, men jag och mina kompisar överargumenterade emot honom och skrattade åt honom.

Alla vet väl att ni där är.... speciella.
Alla vet hur skruvade ni är som gått där.
Så noll trovärdighet i ditt inlägg, där du barnsligt kränker nån som inte är vänstervridna woke som ni.
Sen är det mest personangrepp och inget om fakta vad personen sade, så det finns inget att kommentera.

Men säger man något om er kastar ni er ut i media och gråter hysteriskt hur kränkta ni blivit.
Citera
2025-02-02, 23:09
Medlem
Citat:
...överargumenterade emot honom
Ni "överargumenterade emot honom"? Någon stor retoriker verkar du ju inte vara.
Citera
2025-02-02, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Uppenbar trolltråd men jag är uttråkad.

Du startar alltså en tråd på flashback och grinar över att någon med andra åsikter finns i din klass? Snacka om att skjuta sig själv i foten (om tråden vore seriös).

Nej jag garvar över att han är så lättkränkt att han bölar när han försöker försvara SD. Det var liksom på den här nivån "SD är inte alls töntiga. Sluta!".
Citera
2025-02-02, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Ni "överargumenterade emot honom"? Någon stor retoriker verkar du ju inte vara.

Förlåt för att jag druckit vin ikväll då? Jag försökte komma på ett bättre ordval, men kom inte det just ikväll.
Citera
2025-02-03, 10:06
Medlem
Det är 18 års-gräns på Flashback.
Citera
2025-02-03, 15:30
Avslutad
Citat:

SD är lite som en sekt. Svaga människor samlas i en grupp där de köper allt från den store ledaren. Man ser samma sak i KD.
Det handlar inte om att de blir lättkränkta när de hittar till SD utan det är i gruppen de kan bli starka och hatet de delar blir deras styrka. Men när man synar dem i sömmarna och det inte håller så återgår de till att bli svaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in