• 2
  • 3
2025-02-10, 19:39
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Att påstå att opiater inte ger ett rus för att du blev illamående och inte tyckte om det är som att säga att TS inte ska äta koriander på sin mat för att det inte är gott. Smak och tycke är högst individuellt, alla gillar olika. Men att du får ett rus av opiater är ett faktum. Att du blir illamående är dock väldigt vanligt vid intag av opiater, det går över med tiden men kan vara påfrestande i början. Vill du undvika att bli illamående så kan du få ett hack av mig, köp Postafen på apoteket och ta innan för att dämpa. Jag har gått på i princip allt och skulle säga att oxy tillsammans med heroin ligger högst upp på min lista av det bästa jag vet i drogväg.

Även fast jag älskar opiater så skulle jag avråda TS från att börja med det. Det är lätt hänt att man rätt vad det är sitter fast i klorna och det är ett helvete att sluta för de flesta.

Nä men asså allvarligt, det måste du väl ändå fatta att det inte var så jag menade.
Det är klart att opiater påverkar dig men det går inte att likna vid partydrogers effekt så som ecstasy och kokain exempelvis.
De lättare opiaterna som också förekommer inom vården har en ångestlindrande och sövande effekt men når inte samma klimax som övriga droger.
Citera
2025-02-10, 19:40
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Var det Oxy 80 mg du hade?

Minns inte.
Citera
2025-02-10, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Minns inte.

De är vanligen pastellgröna och har 'OC' på ena sidan och '80' på andra.
Citera
2025-02-11, 12:35
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
De är vanligen pastellgröna och har 'OC' på ena sidan och '80' på andra.

Det kan ha varit Oxynorm eller nåt. Det var iallafall i kapselform.
Har läst nån här på fb som bröt dessa och sniffade upp innehållet istället.
Citera
2025-02-12, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det kan ha varit Oxynorm eller nåt. Det var iallafall i kapselform.
Har läst nån här på fb som bröt dessa och sniffade upp innehållet istället.

Kapslarna brukar vara direktverkande. Tabletterna brukar vara depot. De har ett skal som inte bryts ner av magsyran utan först av ämnena i tarmarna.

Mormor hade himmelsblå 5 mg som gammal, de svagaste som finns - tack så mycket för att man har arbetat och lytt lagar i hela sitt liv.
Citera
2025-02-15, 07:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanssnok1312
Kön: Man
Ålder: 18
Tidigare erfarenheter: Kokain, 3Cmc, Tjack, Brunt, Grönt, E, mdma kristaller, lustgas, thcp och hcc.

Har brukat dem substanserna sen jag var 15/16 men skulle nu vilja testa neråt typ Tramadol eller Oxycontin eller något liknande, vad rekommenderar ni? Vad ger skönast rus?
Är det lätt att fastna? Tänkte ta det själv på mitt rum, då ingen av mina vänner pysslar med neråt droger utan enbart uppåt (förutom cannabis och alkohol då som är neråt)

Att man blir ”nere” av OxyContin är nog högst individuellt.
Skulle nog säga att det är precis tvärtom, om du då inte tar så hög dos så att du ”noddar” (eller vad nu kidsen kallar det).

Har ätit dessa (från sjukvården) under många år och i början blev jag sjukt pigg och kunde knappt sitta still.
Att städa, tvätta, arbeta ja allt i livet blev plötsligt så himla enkelt och man kände sig oerhört motiverad till allt, fanns inget som var tråkigt!

I mitt fall blev jag rätt bra svängd av endast en snabbverkande OxyCodone G.L på 5mg.
Och då hade jag ändå tidigare ätit höga doser Tramadol i flera år innan läkaren satte mig på OxyContin istället.
Skulle säga att kanske 10-15mg är en bra dos att börja på om det är depottabletter du har, känner du inget av det så kan du alltid fylla på.
Däremot att ta för mycket direkt, det är ju svårare att få ogjort, det är trots allt starka läkemedel som man ska ha respekt för, så tänk 💭 dig för både en och tre gånger innan du gör detta.

Har sett folk tipsa om doser på 40-50mg för någon som är opioidnaiv vilket är helt galet.
Det lär inte resultera i annat än huvudvärk, en hel del spyende och kanske tom i en överdos.

Var försiktig!
Citera
2025-02-16, 08:13
Medlem
Tortellis avatar
Till Ts. Du ska inte börja med något alls! Jag hade en granne i Bålsta som gjorde som du, fast i hans fall ketogan 5mg, han blev superpigg och kreativ och tyckte livet var underbart. Snygg sambo och en poppis kille på gymmet i huslängan jag bodde. 2år senare köpte han rökheroin på plattan för 1a ggn. Han avled något år senare av en överdos. Jag är själv smärtpatient och får oxycodone gl och ibland oxynorm så jag såg hans mänskliga förfall. Knark är bajs. Skaffa ett intresse istället för att flumma bort livet, skaffa en underbar flickvän. Men börja Aldrig med opiater..
Citera
2025-02-16, 10:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Till Ts. Du ska inte börja med något alls! Jag hade en granne i Bålsta som gjorde som du, fast i hans fall ketogan 5mg, han blev superpigg och kreativ och tyckte livet var underbart. Snygg sambo och en poppis kille på gymmet i huslängan jag bodde. 2år senare köpte han rökheroin på plattan för 1a ggn. Han avled något år senare av en överdos. Jag är själv smärtpatient och får oxycodone gl och ibland oxynorm så jag såg hans mänskliga förfall. Knark är bajs. Skaffa ett intresse istället för att flumma bort livet, skaffa en underbar flickvän. Men börja Aldrig med opiater..

Oxycodone G.L och OxyNorm är samma, dvs snabbverkande bägge två (alltså utbytbara med varann på apotek).
Skillnaden mellan dessa är namnet, G.L är generika medans Mundipharma är original.
Dessa är bra när man får ett smärtskov, då dom hjälper inom 20-25min.
Men jämfört med depottabletter (hjälper inom 1h och har verkan i uppemot 12h) har dessa endast en verkningstid på 4-6h.

Har läst flera ggr här om folk som käkar dessa läkemedel men har noll koll på vad som är korttids resp långtidsverkande.
Min egen husläkare är likadan, att flera varianter av generikan har snarliknande namn gissar jag är anledningen.

Det kan såklart vara att jag tyder ditt inlägg fel, och att du har full koll på att bägge är snabbverkande och isf ber jag om ursäkt .
Citera
2025-02-16, 15:33
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Oxycodone G.L och OxyNorm är samma, dvs snabbverkande bägge två (alltså utbytbara med varann på apotek).
Skillnaden mellan dessa är namnet, G.L är generika medans Mundipharma är original.
Dessa är bra när man får ett smärtskov, då dom hjälper inom 20-25min.
Men jämfört med depottabletter (hjälper inom 1h och har verkan i uppemot 12h) har dessa endast en verkningstid på 4-6h.

Har läst flera ggr här om folk som käkar dessa läkemedel men har noll koll på vad som är korttids resp långtidsverkande.
Min egen husläkare är likadan, att flera varianter av generikan har snarliknande namn gissar jag är anledningen.

Det kan såklart vara att jag tyder ditt inlägg fel, och att du har full koll på att bägge är snabbverkande och isf ber jag om ursäkt .
Du har helt rätt. Anledningen varför jag får bägge utskrivet är för att Oxycodone gl 10mg kan man dela medans oxynorm är kapslar och går inte att dela. Ja jävlar när jag får skov då verkar dom snabbt som du skriver och det är himmelriket för mig. Rätt använt så är snabbverkande opiater ett måste med mina och kanske samma sak för dig!!
Citera
2025-02-16, 16:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Du har helt rätt. Anledningen varför jag får bägge utskrivet är för att Oxycodone gl 10mg kan man dela medans oxynorm är kapslar och går inte att dela. Ja jävlar när jag får skov då verkar dom snabbt som du skriver och det är himmelriket för mig. Rätt använt så är snabbverkande opiater ett måste med mina och kanske samma sak för dig!!

Är det inte enklare att bara be läkaren om 5mg, ist för 10mg, på dom istället så slipper du böket med att dela tabletterna (G.L)?
Dom är ju pyttesmå, så att dela dom låter mest bökigt.
Citera
2025-02-21, 04:04
Medlem
zopicloneds avatar
Nej, snälla låt bli. Du har ett viktigt val nu innan.

Citat:
Ursprungligen postat av zlatanssnok1312
Kön: Man
Ålder: 18
Tidigare erfarenheter: Kokain, 3Cmc, Tjack, Brunt, Grönt, E, mdma kristaller, lustgas, thcp och hcc.

Har brukat dem substanserna sen jag var 15/16 men skulle nu vilja testa neråt typ Tramadol eller Oxycontin eller något liknande, vad rekommenderar ni? Vad ger skönast rus?
Är det lätt att fastna? Tänkte ta det själv på mitt rum, då ingen av mina vänner pysslar med neråt droger utan enbart uppåt (förutom cannabis och alkohol då som är neråt)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in