2006-08-25, 00:24
Medlem
Skogswalds avatar
Jag har alltid haft känsliga luftrör. En gång om året / vartannat år brukar nån förkylning lägga på sig nån form av infektion. Jag hostar non-stop särskilt vid ansträngning, kittlingarna i strupen/halsen kommer omedelbart. Jag känner på mig att det är dags nu. Det jag är nyfiken på är väl egentligen om det på ngt sätt är möjligt att bli av med en sådan utan antibiotika? En läkarundersökning plus penicelin känns onödigt inte bara pga. prislappen, utan även då jag helst undviker antibiotika så länge det inte verkligen är fråga om liv och död. Nån som har nåt tips, eller är det typ omöjligt? Tack på förhand för alla svar!
Citera
2006-08-25, 23:27
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Jag har alltid haft känsliga luftrör. En gång om året / vartannat år brukar nån förkylning lägga på sig nån form av infektion. Jag hostar non-stop särskilt vid ansträngning, kittlingarna i strupen/halsen kommer omedelbart. Jag känner på mig att det är dags nu. Det jag är nyfiken på är väl egentligen om det på ngt sätt är möjligt att bli av med en sådan utan antibiotika? En läkarundersökning plus penicelin känns onödigt inte bara pga. prislappen, utan även då jag helst undviker antibiotika så länge det inte verkligen är fråga om liv och död. Nån som har nåt tips, eller är det typ omöjligt? Tack på förhand för alla svar!

men prislappen ar val inget storre problem? sist jag kollade var sjukvarden del av den offentliga sektorn... till storsta delen. ga till doktorn och fraga om vad det finns for andra behandlingar (obs: jag syftar inte pa nat alternativtrams).
Citera
2006-08-26, 01:40
Medlem
Skogswalds avatar
Andra behandlingar?

..exempelvis? Även om sjukvård = offentlig sektor så betalar vi ju några hundralappar dels för remiss/receptlappen, dels för själva penicelinet. Kostar mjölklitern 6.50:- på Kvantum och 7:- på COOP så går jag till Kvantum trots att det är en kilometer längre att cykla. Jag är en fattig man.

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3242

Där fann jag iaf lite info om det [jag tror] jag lider av. Lugnande news mao, då det enl. den "infon" i många fall ska gå tillbaka av sig själv. Då jag är hyfsat ung tillhör jag då säkert med största sannolikhet de som blir av med det utan vidare behandlingar.

Citat:
Ibland ökar symtomen och sjukdomen övergår i en kraftigare luftrörsinfektion med varbildning, eller i en lunginflammation. Ibland reagerar luftrören med kramp, samma symtom som astma ger. Det kan vara ett första tecken på att en kronisk luftrörskatarr håller på att utvecklas.
..enda som gjorde mig smått noijig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in