2025-02-01, 10:18
Medlem
Prinssmors avatar
Hej! Jag har just nu sömnproblem. Anledningarna är både rutiner som ställt till det, stress och ångest men också att jag inte känner 100% trygg i mitt hem är samt ljudkänslig så har väldigt svårt med att det är lyhört i min lägenhet.

Jag undrar om någon har haft liknade erfarenhet och hur har det löst sig isf?

Jag gör mitt bästa i att hålla i rutiner, äter vid samma tider, åker till arbete för att träffa folk och håller mig aktiv med promenader. Stiger upp vid 8. Tar sedan lergigan kl 20 (regelbundet) blir trött..slumrar till lite efter 22 men vaknar i mellanrum fram till kl 2 och då måste jag upp och äta något eller gå på toa och då somnar jag inte förrän vid 3-4tiden, det är då jag somnar som på riktigt. Det är som kroppen har bestämt sig för att somna på allvar då. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Ska jag ta lergigan senare och sen flytta fram tiden eftersom?
Citera
2025-02-01, 11:22
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Prova att ta magnesium på kvällen, det sover man bra på. Använd öronproppar om du är ljudkänslig.
Citera
2025-02-02, 01:24
Medlem
Du vill kanske sova för mycket. 22 - 8 det är 10 timmar. Mer normalt att sova max 8 timmar. Kliv upp vid 6 så kanske du somnar bättre vid 22-23 tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in