2025-01-30, 13:46
Medlem
Hej. flashback

Jag behöver tips på hur jag ska handskas med min son. Han är ett original i kommunen där vi bor, jag har hört folk prata om honom och dom säger att han är konstig.
Han är 30 år (fyller 31 i november) och åker bara runt på sin moped hela dagarna och dricker något som heter poverking! Jag och frugan är oroliga

Såg honom häromdagen när jag va nere i stan och skulle köpa special brew på gröna lycktan, då kom han åkande på sin moped med hjälmen på trekvart och en cigarrett i munnen jag visste inte ens att han rökte

Tacksam för tips
MVH Kenneth
Citera
2025-01-30, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KoKenneth
Hej. flashback

Jag behöver tips på hur jag ska handskas med min son. Han är ett original i kommunen där vi bor, jag har hört folk prata om honom och dom säger att han är konstig.
Han är 30 år (fyller 31 i november) och åker bara runt på sin moped hela dagarna och dricker något som heter poverking! Jag och frugan är oroliga

Såg honom häromdagen när jag va nere i stan och skulle köpa special brew på gröna lycktan, då kom han åkande på sin moped med hjälmen på trekvart och en cigarrett i munnen jag visste inte ens att han rökte

Tacksam för tips
MVH Kenneth

Låt han va Kenneth, han låter lyckligare än 90 procent av befolkningen. Men säg te han sätta på sig hjälmen för fan, det är din uppgift som far.
Citera
2025-01-30, 13:54
Avstängd
67arigGubbes avatar
Om han gillar det han gör så låt han åka runt på sin moppe då.

Vad är problemet? Uppenbarligen har sonen din en utvecklingsstörning och du borde vara glad att han ens kan åka moped.
Citera
2025-01-30, 14:02
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ska försöka svara på denna tramstråd så gott jag kan (se verka seriös) .

TS du har avlat fram en byfåne och det finns inget du kan göra.
30 år och åker moppe samt hinkar energidrycker (WT) det är ett recept för bonnläpp.

Bor han inte hemma så är det bara glatt se fram emot alla konstigheter denna
framtida stjärna kommer hitta på.

Måste medge att bilden du målar upp är fantastisk.

Lycka till med bihanget
Citera
2025-01-30, 14:04
Avslutad
Kul! Gröna Lyktan stängdes för många år sedan när de drog in alkoholtillståndet.
Citera
2025-01-30, 14:07
Medlem
OneTaps avatar
han låter ju stört skön =) signa upp honom som foodora bud så gör han nåt vettigt när han ändå bränner runt med moppen :P
Citera
2025-01-30, 14:10
Medlem
Kennethkvartings avatar
Vad har han för huvudsaklig pysselsättning?

Hur gick det för honom i skolan?

Vad kör han för moped?
Citera
2025-01-30, 14:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Vad har han för huvudsaklig pysselsättning?

Hur gick det för honom i skolan?

Vad kör han för moped?

10 spänn på att det är en gammal Yamaha DT (har för mig att den hette det) eller Honda MT5

Brukar vara klassiska transportmedel för "original" . Crossfaktorn väger tungt.
Citera
2025-01-30, 14:42
Medlem
Gör en orosanmälan hos kommunen om du tycker att han behöver hjälp.
Citera
2025-01-30, 14:44
Medlem
TarmeBaisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoKenneth
Hej. flashback

Tacksam för tips
MVH Kenneth

Det låter som att han är helt normal. Har han jobb så löser det sig.
Jag brukar också åka rundor om dagarna. Fast jag cyklar. Men powerkung ska han sluta med. Det är rent gift.
Citera
2025-01-30, 14:49
Medlem
Gingers avatar
Köp en till moped och kör tillsammans?
Citera
2025-01-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
10 spänn på att det är en gammal Yamaha DT (har för mig att den hette det) eller Honda MT5

Brukar vara klassiska transportmedel för "original" . Crossfaktorn väger tungt.
Sant det går inte med en Honda MB5.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in