2025-01-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Vilken bra gissning!! Vem är mannen?

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Linoubli&Search%5Bp ersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2025-01-29, 19:18
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
16år är genomsnittstiden i fängelse. Tidsbestämning av straff i Sverige ligger på runt 24-25år. Sen -VF 1/3

Jo men trenden är ju längre och längre livstid?

Sen är snitt också bara snitt, Axmyr satt väl en bra bit över 30? Arklöv sitter än.

Och så har vi uppgifterna om att GM varit utåtagerande på anstalter tidigare, som jag fattat det även fått knall, så han kanske inte är skolboksexemplet på dom som får VF första möjliga dagen?
Citera
2025-01-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Förstår jag det här rätt nu. Polisen har span på en lirare men lyckas inte avstyra mordet och ser mordet begås framför deras ögon. Shunon börjar blasta mot polisen där flera civila poliser besvarar skottlossningen men de vapenutbildade poliserna misslyckas (?) med att träffa personen. På något magiskt sätt lyckas de ändå gripa personen (kanske råkade han ramla/snubbla?). De misslyckades alltså kapitalt med att förhindra brott. Inte fan sköt dom honom i efterhand heller. Det är väl bara funktionsnedsatta och psykiskt labila människor med vapenreplikor som verkar träffas av polisens verkanseld. Vilket sjutusans dagsverke alltså. Man skäms över den svenska poliskåren. Synd att ingen polis strök med. Då hade de fått känna på vad medborgarna de är satta att skydda upplever.

Hur går din teori? Vem är liraren som är spanad på?
Någon av BO eller MGM?
Hade BO livvakt/känd av polis eller var MGM känd av polis?
Shunon och Blasta, vad är det?
Citera
2025-01-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Farbrorn (BO) och frun (fastern till räven) har inte haft skyddad identitet. Och jag har inte sett röken av något span på farbrorn här i krokarna.
Och ni som kommer att påpeka att det är meningen att span inte ska upptäckas... I de här områdena så syns det direkt om det är en polis, civil eller ej.

Farbror är gift med fastern??
Citera
2025-01-29, 19:25
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2025-01-01
Hela Sverige respekterar honom, vem fan e du att kalla folk lallare HAHAHA

Respekt förtjänar man men skabbrävar gräver man ned i grisskit haha
Citera
2025-01-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasmatta2
Vad fan yrar du om. Poliser är väl också medborgare, men dem gör bra mycket mer än dig för att stoppa detta?
Hur ska man förhindra detta, en person går in i en affär och skjuter ägaren som förmodligen står i kassan. Det går på 1 sekund. Ska dem stå med dragna vapen och sikta på varenda kund som kommer in?
Om du inte tycker att de poliser som är på gatan gör tillräckligt är du mer än välkommen att gå ut och göra skillnad själv!

Vore väl konstigt annars. Det är frivilligt att bli polis. Jag sköter mitt. Vilket jävla resonemang. Jag tycker att din insats på flashback gör skillnad.
Citera
2025-01-29, 19:28
Medlem
Kan MGM vara maskmannen ? fyller 35 på fredag ..
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Jag har inte något större problem med att anhöriga till gängkriminella mördas. De har levt på den kriminelles pengar under väldigt många år. Exempelvis lånat en bil eller följt med på semester för blodspengar. Inköp av kläder, elektronik och restaurangbesök har man inte tackat nej till trots att man vet varifrån pengarna kommit. Man har aktivt skyddat brottslingen och nu får det slutgiltiga straffet, ond bråd död.

Inte alltid det är så. Men ofta är det nog så att "pengar luktar inte" för de anhöriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Jag instämmer med flera andra som spekulerat om att detta verkar ha varit ett dåd med personlig agenda. En 35-årig man som vid 15-tiden klampar in på resebyrån för att mörda en 65-årig man. Annars har vi vant oss vid att anstiftaren befinner sig 2–3 led bort, med en 14-årig utförare.

Frågan är om detta är riktat mot Foxtrot, eller om det är en hämnd mot Shads/Lankos allierade. Det kommer hursomhelst få en konsekvenser närmaste tiden. Låt oss hoppas att vi slipper en ny "svarta september"

Ingen som har listat ut vem den misstänkte skytten är. Står följande på expressen;

Den misstänkte mannen i 35-årsåldern har tidigare dömts för en lång rad brott, erfar Expressen.

Han har bland annat avtjänat ett långt fängelsestraff för mordförsök efter att ha försökt hugga ihjäl en man efter ett tjafs om en bagatellartad händelse.

I fängelset var han mycket utåtagerande mot medfångar, och han har beskrivit sig själv som en ”impulsiv person”.

Ingen som kan klura ut vem fan GM är ?
Citera
2025-01-29, 19:29
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Kan ju vara HH folk som klippt Shad och Lankos farsa som hämnd för Jonte och Merhawi också. Men GM plus 30 år är ju inte direkt modus operandi nu för tiden

Kommer inte "hämnden" lite väl sent då isf? Det mordet var väl typ 2017?

Tror snarare att det beror på Rävens förehavanden. Vet inte exakt status på konflikten mellan honom och Jordgubben, men det lär väl vara tänkbart som mer aktuellt motiv?
Citera
2025-01-29, 19:30
Medlem
Harry_s avatar
konstigt att inte fler filmar när dom skjuter
Citera
2025-01-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vore väl konstigt annars. Det är frivilligt att bli polis. Jag sköter mitt. Vilket jävla resonemang. Jag tycker att din insats på flashback gör skillnad.

"Vad fan yrar du om. Poliser är väl också medborgare, men dem gör bra mycket mer än dig för att stoppa detta?"

Sa du precis dedär? Jag lovar dig att det finns bra mycket mer människor som KAN göra bra mycket mer än poliser och myndigheter tillsammans MEN vi får inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in