2025-01-29, 18:12
Medlem
mirosas avatar
Kan ju vara HH folk som klippt Shad och Lankos farsa som hämnd för Jonte och Merhawi också. Men GM plus 30 år är ju inte direkt modus operandi nu för tiden
Citera
2025-01-29, 18:13
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Jag vill minns att rävens farbror hade en butik i Husby centrum och att rävens pappa brukade hänga där mycket. Detta enligt Diamant Salis bok "När ingen lyssnar". Rävens pappa var väl den ende som hade kontakt med Shads familj; resten hade brutit kontakten efter rykten om att Räven var inblandad i Shads, sin egen kusins, mord.
Om det stämmer så kanske de skjutit fel person? Igen. Eller varför skulle någon vilja mörda just rävens farbror? Om nu jag fattat detta rätt så är BOs ena son död och den andra sitter inne sen många år? Om man dessutom tidigare skjutit mot rävens pappa (enligt tidigare inlägg i tråden )finns det kanske en möjlighet att det är fel person som sköts?
Som jag nämnt i tidigare inlägg här, så är jag helt oinsatt och kan säkerligen ha förstått fel - så ta absolut inte det här som någon fakta .
Men attt döda rävens farbror , som dessutom sagt till polis att räven anstiftat mordet på sin kusin, gör ju knappast att de "kommer åt " räven..
Om det vore riktat MOT Foxtrot alltså. Eller är det tvärtom?
Citera
2025-01-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splinters
Vem är den misstänkte 35-åringen som enligt Expressen är dömd för mordförsök och en lång rad andra brott?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/person-skjuten-i-husby/

Det är inte ofta det sker men det borde vara lätt att ta reda på för Flashback.

Citat:
Den gripne är tidigare dömd – ”Impulsiv”
Den misstänkte är en man i 35-årsåldern som tidigare har dömts för en lång rad brott, erfar Expressen.
Han har bland annat avtjänat ett långt fängelsestraff för mordförsök efter att ha försökt hugga ihjäl en man efter ett tjafs om en bagatellartad händelse.
I fängelset var han mycket utåtagerande mot medfångar, och han har beskrivit sig själv som en ”impulsiv person”.
Citera
2025-01-29, 18:14
Medlem
Från FUP
Vid det nya förhöret, 19:e april 2019, berättade Herish Aziz att han har pratat med Shad Aziz
kompisar och att han då fått veta vad som hänt. Herish Aziz berättar att det är tre
grupperingar som har gått ihop och tillsammans samlat in 1.5 miljoner kronor för att få Shad
Aziz mördad. En gruppering leds av Luis Silva Rojas, den andra grupperingen kopplas till en
"musikgrupp" som heter 24-K. Den tredje grupperingens namn eller deltagare är inte känd
för Herish Aziz.

Herish Aziz är BO
Citera
2025-01-29, 18:15
Medlem
Dom dödade Jordgubbens mamma. Han kommer inte att nöja sig med Rawas farbror.
Citera
2025-01-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Bra men kommer aldrig att ske för då kan någon bli kränkt.

Fast de finns ju?

Som polisen släpper en gång om året
Citera
2025-01-29, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är vitsen med span i annat fall
Är inte det för att skydda individen.

Fast om han står i en kioskjävel och det kommer kunder hela dagen i Husby, det vimlar ju av såna som ser ut som gängkriminella där. Då hade han inte kunnat stå i kiosken överhuvudtaget. Vem som helst som ställer sig där i kön skulle kunna ha ett vapen och skjuta. Hur skulle man veta vem, när och var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springfeeling
Vet man vilka mer släktingar Räven har i Sverige? Och var dessa bor. Såklart skyddad identitet . Men var håller släktingar hus? Vilka städer kommer bli drabbade här näst. Gängkriget kommer ju inte sluta bara för att en farbror dör tyvärr.

Farbrorn (BO) och frun (fastern till räven) har inte haft skyddad identitet. Och jag har inte sett röken av något span på farbrorn här i krokarna.
Och ni som kommer att påpeka att det är meningen att span inte ska upptäckas... I de här områdena så syns det direkt om det är en polis, civil eller ej.
Citera
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur länge tar det innan hämnd? Får vi se detta i natt?

Det är nog en lågoddsare.

Tyvärr verkar allt gå över styr nu.
Oskyldiga barn och vuxna har fått sätta livet till.
Våra politiker kallar till presskonferenser och lägger fram den ena verkningslösa åtgärden efter den andra.
Hur kan man ens i sin fantasi tro att en sänkning av straffmyndighetsåldern till 14 år, ska få någon effekt. Unga killar som nu är

straffmyndiga skjuter ju för fullt.
Det är stor risk tror jag att det är kontraproduktivt. Ännu yngre barn kommer att rekryteras.

Jag tror att det behöver gå så långt som att en polis eller ambulanspersonal blir skjuten. Först då kommer man att i med hårdhandskarna.
Senast redigerad av RFT 2025-01-29 kl. 18:24.
Citera
2025-01-29, 18:23
Medlem
Hade inte Husby Travel nån koppling till Dree Low?
Citera
Medlem
l3th4lh0rs3s avatar
Väntar med spänning på alla tiktok-blattars presskonferens på tiktok ang detta.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hur har dom tid att sköta affärerna - aka knarkförsäljning och utpressning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in