2025-01-29, 15:07
Avslutad
Hej Sverige.

Jag handdiskar och är mer eller mindre tvungen att använda gummihandskar vintertid, om jag inte vill att händerna ska gå sönder. Jag har senaste veckorna testat gummihandskar från SKONA, ICA, COOP, Vileda och Clas Ohlson. Alltså flera olika tillverkare och ingen håller mer än en dag eller två innan det finns hål och revor. Jag misstänker att man i besparingsåtgärder gjort gummihandskarna sämre för att spara pengar. Det som är förvirrande är att det skett nu och samtidigt. Används i grund och botten samma leverantör av handskar? Eller har jag bara otur?

Någon annan gummihandske-användare där ute som kan bekräfta eller dementera detta?
Senast redigerad av JanneElement 2025-01-29 kl. 15:10.
Citera
2025-01-29, 15:11
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneElement
Hej Sverige.

Jag handdiskar och är mer eller mindre tvungen att använda gummihandskar vintertid, om jag inte vill att händerna ska gå sönder. Jag har senaste veckorna testat gummihandskar från SKONA, ICA, COOP, Vileda och Clas Ohlson. Alltså flera olika tillverkare och ingen håller mer än en dag eller två innan det finns hål och revor. Jag misstänker att man i besparingsåtgärder gjort gummihandskarna sämre för att spara pengar. Det som är förvirrande är att det skett nu och samtidigt. Används i grund och botten samma leverantör av handskar? Eller har jag bara otur?

Någon annan gummihandske-användare där ute som kan bekräfta eller dementera detta?

Jag använder operationshandskar. De är sega och bra.
Citera
2025-01-29, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag använder operationshandskar. De är sega och bra.

Vad är det för typ av handskar? Har du en länk?
Citera
2025-01-29, 15:33
Medlem
Köper bara de gröna handskarna av nitril. De gula är för tunna och gå sönder direkt.
Citera
2025-01-29, 16:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Klipp dina naglar, det kan vara en bra början!
Citera
2025-01-29, 16:25
Medlem
EdwardStenhards avatar
Köp diskhandskar
Citera
2025-01-29, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Köper bara de gröna handskarna av nitril. De gula är för tunna och gå sönder direkt.

Gröna säger du. Jag ska testa, har bara köpt gul hittills. Tack för tipset!
Citera
2025-01-29, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Klipp dina naglar, det kan vara en bra början!

Naglar är klippta, hjälper ej.
Citera
2025-01-29, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Köp diskhandskar

Jag trodde de gula var en typ av diskhandskar. Jag kanske har fel?
Citera
2025-01-29, 16:40
Medlem
Jultrollets avatar
Jag handdiskar också och har testat ett helt gäng lite tunnare handskar men till slut fick det bli Viledas diskhandskar "Super Grip". De är lite för tjocka för att vara helt optimala men de håller nog hur länge som helst.
Citera
2025-01-29, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jag handdiskar också och har testat ett helt gäng lite tunnare handskar men till slut fick det bli Viledas diskhandskar "Super Grip". De är lite för tjocka för att vara helt optimala men de håller nog hur länge som helst.

Precis de jag testat, gick sönder efter 2 dagar...
Citera
2025-01-29, 16:49
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneElement
Precis de jag testat, gick sönder efter 2 dagar...
Oj, det låter konstigt för de är ju sega som sjutton. Du har inte vassa knivar eller liknande i diskhon som råkar skära upp dem? Jag diskar dem för sig, liksom konservöppnare och annat som är vasst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in