• 1
  • 2
2025-01-29, 18:47
Medlem
https://www.hd.se/2025-01-29/forsokt...kan-ryckte-ut/
Har inte betald tidning.
Men någon i facebooklänken jag skickade innan har printscreenat och lagt upp bilder på hela artikeln
Citera
2025-01-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Våld inom familjen är inte en anledning att kalla in insatsstyrkan. Då rör det sig om annat. Om du läser i tråden så år det inte första gången polisen varit på plats. Fredy uppger på Facebook att han tidigare bott i London men hans skolgång är från Kongo. Min tolkning år att det är personer som inte klarat av att integrerats i det svenska samhället, har en kan mentalitet och anses sig stå över lagen. Till det verkar det dessutom förekomma en del olaglig verksamhet. Enligt tråden genomfördes en husrandskan så uppenbarligen letade de efter något.

Aha okej. Min "påståddhet" va ren gissning efter de fåtal kommentarer som låg uppe i morse.
Citera
2025-01-29, 19:00
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redfknhead
Kan det va den 16åringen som de handfängslade tidigt i morse?
Enligt Facebook användare så va polisen redan där innan kl 07 i morse. Men tv4 säger 8.30...
Enligt FUP bord 16-priga Shukuru på samma adress. Han har rånat en vanlig kille mitt på stan i Ängelholm på en väst och ett armband med en machete. Känns inte som välanpassade samhällsmedborgare. Skrämmande att han får gå i skolan på nyhem med de övriga barnen. Jag skulle i te vara bekväm med att skicka dit mina barn om någon som är kapabel till sånt finns på skola. Sätts dessa barn i akutskola för att skydda övriga elever från liknande övergrepp?
Citera
2025-01-29, 19:08
Medlem
Kent62s avatar
Finns ytterligare en person på Adressen som heter Daniel född - 05.Han är dömd för ringa narkotika brott. Han har hoppat av restaurangprogrammet och har inte tagit upp npgonny sysselsättning men funderar på att söka jobb eller nytt gymnasieprogram. Äter inte som några samhällsmedborgare som bidrar til samhället.
Citera
2025-01-30, 18:52
Medlem
Går det att så om någon av dem blivit häktade?
Enligt rykten ska ingen av de fått komma hem ännu.
Citera
2025-01-31, 20:40
Medlem
Nu är det någon tjej som skriver på facebook att alla poliser är rasister mm.
Enligt henne har polisen stått och siktat på barnen med vapen.
Hon har också lagt ut en bild på någon högtalare och en tv.
Citera
2025-02-01, 06:42
Medlem
Muppetys avatar
Kan någon av dem ha varit beväpnad, vara extra farlig eller hållit gisslan? Med tanke på att insatsstyrkan kom?

Om det är 3 personer som bråkar, kan inte typ vanliga 10 poliser få kontroll över det hela, eller gripa dom själva, utan att behöva kalla in insatsstyrkan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in