2025-11-27, 21:52
Medlem
Skurkssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Den uppenbara bristen på insyn, kompetens i ämnet, förmåga till analys och reflektion. Nivån är så låg att det skulle kunna vara skrivet av ett barn.
Vad exakt tänker du på?
Citera
2025-11-27, 22:28
Medlem
Har sökt jobb där flera gånger de senaste åren samt även på transportenheten. Har inte kommit på så mycket som en intervju. Då har jag ändå erfarenhet ifrån värnplikten att bevaka både anläggningar som folk. In/utpassage, rondering både med och utan vapen samt annat. Vi hade värnpliktiga i förvar i arrest och transporterade dem till domstol. Vi fick dem levererade av polis. Det var i huvudsak sådana som rymt ifrån eller uteblivit från sin värnplikt. Jag har även arbetat med annan myndighetsutövning ett tiotal år samt även med handikappade. Har även mycket annan erfarenhet, flera utbildningar och fläckfri vandel. Men de anställer tydligen hellre små tjejer på 45 kg och 150 cm utan vare sig erfarenhet, vapenträning eller förmåga att ingripa vid behov.
Senast redigerad av KamratBlue 2025-11-27 kl. 22:33.
Citera
2025-11-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det är fattig lön och det inte inte ens värt att stiga upp ur sängen för smulorna man får. Varför jobba på kriminalvården när man kan vara kriminell hade varit en bättre fråga i mitt tycke.

Och just detta är anledningen till att vi borde sänka bidragen, iallafall för de arbetslösa som inte har en rimlig anledning till att vara arbetslösa.

Är man arbetslös och kan jobba så ska man vara villig att ta vad som helst. Att sitta hemma och lata sig för att bidragen är så generösa och att det inte lönar sig att ta ett skitjobb ska inte vara ett alternativ.
Citera
2025-11-28, 09:27
Medlem
sökt men blev avfärdard av nån rekryteringsansv med tatueringar (ja, hör och häpna - kriminalvårdens finest) precis 2 minuter innan säkerhetsklassoprövningen skulle inledas - med anledningen att jag inte hade 2 chefsreferenser (dock hade jag en + en kollega.). jag sökte deras snabbutbildning (8 veckors utbildning) förövrigt för att kunna jobba på häkte eller anstalt. efter det har jag gått vidare och anser att kriminalvården är oseriös arbetsgivare och ett skityrke.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-11-28 kl. 09:39.
Citera
2025-11-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har sökt jobb där flera gånger de senaste åren samt även på transportenheten. Har inte kommit på så mycket som en intervju. Då har jag ändå erfarenhet ifrån värnplikten att bevaka både anläggningar som folk. In/utpassage, rondering både med och utan vapen samt annat. Vi hade värnpliktiga i förvar i arrest och transporterade dem till domstol. Vi fick dem levererade av polis. Det var i huvudsak sådana som rymt ifrån eller uteblivit från sin värnplikt. Jag har även arbetat med annan myndighetsutövning ett tiotal år samt även med handikappade. Har även mycket annan erfarenhet, flera utbildningar och fläckfri vandel. Men de anställer tydligen hellre små tjejer på 45 kg och 150 cm utan vare sig erfarenhet, vapenträning eller förmåga att ingripa vid behov.

Enligt en kompis till mej så har hans 22åriga invandrartjej kommit in på transportenheten nyligen. Allt som behövdes var att bekosta väktarutbildningen, del 1. Men jag vet inte om hon gått del 2 heller. Men ja, du beskriver det väldigt väl eftersom hon kommer direkt från gymnasiet och pratar orten-svenska det är meriterande om man är trespråkig tydligen. no wonders
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-11-28 kl. 09:40.
Citera
2025-11-28, 11:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksson
Vad exakt tänker du på?

Texten i sin helhet, innehåll, resonemang, slutsatser, formulering.
Citera
2025-11-28, 14:20
Medlem
Skurkssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Texten i sin helhet, innehåll, resonemang, slutsatser, formulering.
Det var ju inte specifikt. Kom till saken. Sakfrågorna.
Citera
2025-11-28, 14:53
Avslutad
Alla kommuner har ju inte kriminalvård inom pendlingsavstånd.
Förvisso kan man flytta då.
Men en arbetssökande som kanske har max 10.000 på kontot när räkningarna är betalda har nog inte möjlighet att flytta.
Citera
2025-11-28, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Och just detta är anledningen till att vi borde sänka bidragen, iallafall för de arbetslösa som inte har en rimlig anledning till att vara arbetslösa.

Är man arbetslös och kan jobba så ska man vara villig att ta vad som helst. Att sitta hemma och lata sig för att bidragen är så generösa och att det inte lönar sig att ta ett skitjobb ska inte vara ett alternativ.

Men om det bara finns 80.000 lediga jobb och 450.000 arbetslösa hur löser du den ekvationen ?
Ska alla 450.000-500.000 arbetslösa jobba inom kriminalvården?
Den enda rimliga lösningen är ju att 450.000 tar livet av sig och det verkar ju vara denna regeringens mål. Rent matematiskt räcker det ju om 370.000 tar livet av sig så räcker dom 80.000 jobben till alla som är kvar. 2 månader kvar tills alla är fattiga.
Problem solved.
Senast redigerad av vinternkommer 2025-11-28 kl. 16:59.
Citera
2025-11-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinternkommer
Men om det bara finns 80.000 lediga jobb och 450.000 arbetslösa hur löser du den ekvationen ?
Ska alla 450.000-500.000 arbetslösa jobba inom kriminalvården?
Den enda rimliga lösningen är ju att 450.000 tar livet av sig och det verkar ju vara denna regeringens mål. Rent matematiskt räcker det ju om 370.000 tar livet av sig så räcker dom 80.000 jobben till alla som är kvar. 2 månader kvar tills alla är fattiga.
Problem solved.

Nej givetvis inte, men personen jag citerade verkade hellre sitta hemma och gå på bidrag hellre än att jobba inom kriminalvården.

Det var för dåligt betalt kontra bidragen man får ut för att det ska vara värt det.
Citera
2025-11-29, 00:12
Medlem
Har sökt, fick inget svar förrän tre månader senare när de skickade mail och berättade att tjänsten blivit tillsatt.

Myten om arbetsgivare som "skriker" arbetskraft måste avlivas, inte ens på hemtjänsten finns det jobb.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in