2025-01-28, 22:29
Medlem
Vad tror Flashback?

Tror ni Demirok överlever till nästa val? Om han tvingas lämna, tror ni det finns chans att locka Emil tillbaka till politiken igen? Skulle han ha tillräckligt stort förtroende för kunna att bli partiledare? Finns här någon med kunskap eller tom inside?
Citera
2025-01-28, 22:36
Medlem
Styrkelyftares avatar
Det är nog många centerpartister som har tröttnat på Muharrem Demirok trots att det egentligen finns få aktiva centerpartister som hade axlat rollen som partiledare bättre.

Vad beträffar Emil Källström så har jag svårt att se att han skulle göra politisk comeback inom den närmsta tiden. Han har fullt upp med att vara småbarnsförälder. Han har dessutom, vid flera tillfällen, varit tydlig med att han inte har något intresse av att bli partiledare.
Citera
2025-01-28, 22:48
Medlem
Trakessons avatar
Har aldrig hört talas om Emil Källström. Det låter som någon lokalkändis som ingen i resten av landet känner till. Då tror jag mer på Birger Andersson i Hova.
Citera
2025-01-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det är nog många centerpartister som har tröttnat på Muharrem Demirok trots att det egentligen finns få aktiva centerpartister som hade axlat rollen som partiledare bättre.

Vad beträffar Emil Källström så har jag svårt att se att han skulle göra politisk comeback inom den närmsta tiden. Han har fullt upp med att vara småbarnsförälder. Han har dessutom, vid flera tillfällen, varit tydlig med att han inte har något intresse av att bli partiledare.

Det är väl i och för sig det vanliga i Sverige att ingen är "intresserad" av att bli partiledare. Men att "de känner så stort stöd" att de i princip känner sig tvingade att ställa upp. Och han har väl, åtminstone tidigare, vid flera tillfällen sagt att han kan tänka sig att återvända till politiken? Sen kan det absolut vara som du säger att har fullt upp både med sitt jobb och familj nu.
Citera
2025-01-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Har aldrig hört talas om Emil Källström. Det låter som någon lokalkändis som ingen i resten av landet känner till. Då tror jag mer på Birger Andersson i Hova.

Helt okänd är han inte. Satt bland annat i riksdagen i 11 år och var Centerns ekonomisk-politiska talesperson i 7 år. Han var ju på tal när Annie hoppade av men sade vid det tillfället att han inte var intresserad av jobbet. Är nu VD på Svensk Etanolkemi.
Citera
2025-01-29, 01:01
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

🤣

Riksdagsledamot i 11 år och en påläggskalv.

Men bra att du förklarar att du lever under en sten Herr Tråkesson.
Citera
2025-01-29, 03:41
Medlem
Jag hoppas att Demirok sitter kvar fram till valet för han är ett sänke som kanske lyckas med att göra så Centern ramlar ur riksdagen.
Citera
2025-02-24, 11:15
Medlem
Nu hoppas jag Emil tar över rodret och gör en präktig högergir!!
Citera
2025-02-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Nu hoppas jag Emil tar över rodret och gör en präktig högergir!!
Det har aldrig förekommit att någon gått från ett välavlönat VD-jobb i näringslivet till att bli partiledare för ett riksdagsparti. Det jobb han har nu är hundra gånger bättre. Förra gången han fick frågan så smällde han igen dörren direkt och samma sak lär hända nu.
Citera
2025-02-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Är nu VD på Svensk Etanolkemi.

Hoppas nån grävande journalist granskar bolaget där Emil Källström blev VD i. Låter som en skattefinansierad grön bubbla inom etanol.
Citera
2025-02-24, 13:20
Medlem
Steff83s avatar
Finns inte en chans kan jag säga med tanke på vilket jobb han har nu.
Citera
2025-02-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Finns inte en chans kan jag säga med tanke på vilket jobb han har nu.
Bara att instämma. Så dum är han inte. Jag är rätt säker på att det blir en kvinnlig partiledare igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in