Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-25, 18:49
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Är du under 18 år så får du inte livstid, skytten var 17 år och 10 månader vid dådet, bedrövligt.
Jag kan väl en viss förståelse för att man har någon gräns för där man inte utdömer livstid men bara åtta års fängelse för en som är bara två månader ifrån att förmodligen fått livstid tycker jag är billigt
Citera
2025-07-25, 19:22
Medlem
Begår man ett vuxet brott ska man ha ett vuxet straff.
Citera
2025-07-25, 19:48
Medlem
Ögonvittne:
…Sedan slutade skjutandet, hon tittade upp och såg två män som gick i väg. Mannen som låg på marken eller någon annan ropade. Då kom männen tillbaka och sköt igen.

Vittne 2:
Jag såg sen mannen med pistol, han vart tillsammans med en annan person och dem slog på en person som låg hopknuten och skrek AJ.

Efter att det första skottet avlossades och då jag kollade mot den riktningen, sköts det andra skottet. Jag uppfattade det som att person två sköt på den tredje personen. Och så uppfattade jag som att den tredje person satt hopkurad med kroppen.

Direkt efter skott nummer två uppfattade jag det som att person ett och person två båda slog på den tredje personen. Jag uppfattade som att en person, av person ett och person två höll i den tredje personen och den andra personen utav person ett och två slog med upprepade slag på den tredje personen. Jag vet inte exakt hur många slag, jag uppfattade det som knytnävsslag
.”

Vittne 3:
…Det var de två som sköt, eller den ena sköt och den andra sparkade ner honom. Han som sköt stod med dubbelfattning och sköt 4-5 skott. Jag såg eldflamman. Sedan trillade killen ner. Då slog killen honom med pistolen i huvudet och den andre sparkade ner honom. När killen som var skjuten kom upp någorlunda siktade de och sköt killen honom 4-5 skott till. Han hade en liten pistol i handen, han som sköt.

Han sköts med 10 skott. Mot bakgrund av att skytten skulle ha dömts till livstids fängelse om han varit två månader äldre så framstår det som orimligt att skytten endast döms till 8 års fängelse. HDs dom, rätten hänvisar till, visar hur äldre domare fortfarande lever kvar i en tid då förhållandena var helt annorlunda, och då fokus var på rehabilitering, när behovet i dag snarare är att få bort kallblodiga mördare från gatorna, en masse. Sedan blev det aldrig några pengar till denna rehabilitering, vilket iofs är en annan historia, men det gör ändå tankegångarna direkt löjliga, inte minst i dag.
Citera
2025-07-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Vad heter 18-åringen? Så skjutningen skedde på Foxtrots order. Förmodar då att BO var allierad med jordgubben.

Stämmer.
Citera
2025-07-25, 19:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1098zxc
Jag undrar också om PS är släkt med M-politikern i Stockholms län.

Svenonius är latinformen av Svensson. En som heter Svensson byter till Svenonius när han blir präst.
De behöver inte vara släkt.

Philips farfar är född i Bromma med förnamnen Ulf Sten Anders.

Inte guds bästa barn denne Philip
Citera
2025-07-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capt.Ayub
Sorry…den hade kostat över 4000:- att få ut digitalt.

Ahh, vad segt!
Citera
2025-07-25, 20:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Stackars M*hdi. Känner pojken litegrann. Snäll, försynt och tystlåten.. Men pengarna lockade tydligen.. lätt fånget, lätt förgånget.
*=a

Du tycker synd om en mördare? Och du kanske ska ompröva hur "snäll" och "försynt" han är.

Ett jävla Dan Eliasson-syndrom du lider av.
Citera
2025-07-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Stackars M*hdi. Känner pojken litegrann. Snäll, försynt och tystlåten.. Men pengarna lockade tydligen.. lätt fånget, lätt förgånget.
*=a
Vilket är M*hdis hela namn..
Citera
2025-07-25, 23:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vilket är M*hdis hela namn..

Mahdi Abdirisaaq Abdikarim Nuur
Citera
2025-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du tycker synd om en mördare? Och du kanske ska ompröva hur "snäll" och "försynt" han är.

Ett jävla Dan Eliasson-syndrom du lider av.
Kan bara reflektera 6 månader bakåt innan felsteget skedde.
Efter det har jag noll koll.
Skulle aldrig tro att han var kapabel till detta.. Men fel.fick jag.
Citera
2025-07-26, 02:31
Medlem
intge ens krimfup.se har fup'en juh, köpte allt dom hade på han men det fanns inget om själva lund central fallet, hur får jag tag på den?? kostade mig över 500kr
Citera
2025-07-26, 09:06
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Filen finns ej?
JO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto