2025-01-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Skadeläget är "kontakta Polisen" enligt regionsjukvården.

28 januari 2025 18.48
Sus Lund: Våld, Lund, man, 30-årsåldern, kontakta polisen
https://www.skane.se/om-region-skane...n-skane/press/

Blir väl nerringda något så in i helvete, framförallt om de lägger upp att de fått in en skjuten person.

Citat:
Ursprungligen postat av unknownakhi046
Någon som har bild eller video på MGM och BO
Tror FUP finns på sidan 3
Citera
2025-01-28, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Antar att namnet börjar på F och han är född 97?

F står för född 1997

Det stämmer in på big drippa
Citera
2025-01-28, 20:35
Medlem
kibokos avatar
Finns gott om kameror på den stationen och i dess omgivning. Något lär finnas på film.
Citera
2025-01-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Som jag förstår det har skytten alltså sprungit i riktning mot polishuset? Lysande om så är fallet.
Man har sökt av en bro och tunnel så det tyder på att skytten tar höger vid parkeringen. Utgången är visserligen mot polisstationen men han tar nog höger där.
Citera
2025-01-28, 20:37
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Otroligt skönt att det sker i det akademiska vänsternästet Lund. Proppfullt av radikala professorer och studenter som i hög grad röstar V, MP, S - alltså för massinvandring och ökat skjutvapenvåld.

Sina akademiska bedrifter till trots kommer väldigt få av dem lyckas se detta elementära, kausala orsakssamband - nämligen att ett fritt inflöde av hundratusentals araber och afrikaner förr eller senare leder till ett våldsammare samhälle.
Ser ut som att det hänt utanför Socialdemokraterna i Lunds kontor.

Passande.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Ingen tågtrafik genom Lund.
Det lär ju göra en och annan upprörd.

https://www.trafikverket.se/trafikin.../?Counties=12&
Citera
Medlem
KulStyvings avatar
Gick på en gata 100 meter från när det hände, förstår jag i så här i efterhand. Fjuttiga smällar skulle jag säga, som kinasmällar, 5-6 styckna i snabb följd. Förstod att något hänt när polisbilarna flockades ditåt.
Citera
2025-01-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Otroligt skönt att det sker i det akademiska vänsternästet Lund. Proppfullt av radikala professorer och studenter som i hög grad röstar V, MP, S - alltså för massinvandring och ökat skjutvapenvåld.

Sina akademiska bedrifter till trots kommer väldigt få av dem lyckas se detta elementära, kausala orsakssamband - nämligen att ett fritt inflöde av hundratusentals araber och afrikaner förr eller senare leder till ett våldsammare samhälle.

Visst. Samtidigt tror jag du överskattar vilken påverkan en skottlossning har. Förutsatt att du inte var där i närheten och hörde skotten eller såg pådraget efteråt, vilket ytterst få av alla som bor där var.

För de flesta går dessa händelser obemärkt förbi, och ingen av de du adresserar hade känt till att det hänt om det inte var för att media rapporterade om det.
Citera
2025-01-28, 20:40
Medlem
GM 17 år enligt Expressen.

Efter lite rabatter och annat är han ute lagom till 2027.
Citera
2025-01-28, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Gick på en gata 100 meter från när det hände, förstår jag i så här i efterhand. Fjuttiga smällar skulle jag säga, som kinasmällar, 5-6 styckna i snabb följd. Förstod att något hänt när polisbilarna flockades ditåt.

Kan det vara en 7.65 pistol som används? Är inte vapenexpert eftersom du hörde fjuttiga smällar?
Citera
2025-01-28, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Var det inte sprängdåd på klostergården hos Big Drippa föräldrar för några månader sen?

Tror de sköt mot hans föräldrars dörr om jag minns rätt
Citera
2025-01-28, 20:46
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Kan det vara en 7.65 pistol som används? Är inte vapenexpert eftersom du hörde fjuttiga smällar?
Ingen expert alls, jag trodde knappt att det var skott men sättet ljuden kom på, i den följden, gjorde mig misstänksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in