2025-01-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nä, det stämmer inte. Här är en bild från filmen: https://i.imgur.com/dbmQZKt.jpeg

Där ser du klart och tydligt ingången till väntkuren på spår 6 uppe till vänster. Du ser även dom zick-zackade vita strecken på kanten på perrongen, vilket indikerar att där är spår. Såna streck finns där inte på perrongen med spår 6 som är det sista av dom 6 spåren

Larmsamtalet kom 18:24. Jag tippar på att ingripandet skedde och sen kom hundarna till spår 6 och där någonstans kommer din kompis till platsen. Varför tror jag det? Jo, för det går ett tåg 17:47 som är ett pågatåg och det är innan dådet så det kan inte din vän tagit om din vän sett hundar. Det nästkommande som avgår är 17:41 och passande nog från spår 4, så det borde varit det din vän tog?

Jag förstår honom faktiskt. Springer man det hållet så kommer man ganska naturligt upp på bron och vill man försvinna är det inte helt dumt att springa ner på perrongen, eller jag kan se varför man väljer det. Hade han däremot sprungit ner på spår 6 norrut så hade där varit gott om olika flyktvägar. Mörkt är det också. Skönt att han sprang fel

Dock stämmer ej texten på bilden att det var där han blev skjuten som.är markerat. Han blev skjuten på andra sidan byggnaden/vänthallen
Citera
2025-01-30, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Polisen söker ytterligare en gärningsman

”Vittnen såg två unga gärningspersoner som sprang från platsen i riktning mot Lunds tingsrätt. Där gjorde en av dem halt och sprang tillbaka mot tågstationen.
– De såg förvirrade ut, som att de inte visste var de skulle ta vägen, säger ett av vittnena som såg hur gärningsmännen försökte fly från mordplatsen.
– När en av dem vände och sprang in mot Lund C igen rusade han ju rakt mot poliserna som ryckt ut på larmet, säger vittnet.

Gripandet skedde klockan 18.28 – fyra minuter efter att skottlossningen ägde rum.”

https://www.sydsvenskan.se/2025-01-2...forvirrade-ut/

Jaee -hh springa vid en järnvägsstation är det många som gör varje dag spurta till tåget så man slipper vänta.
Ej heller står folk kvar .blänger När det öppnas eld de flesta lägger benen på ryggen. Söker skydd.
Nu sägs det att det fattas kamera just där som sköts .

Har de kommit från utsidan väster ifrån blir det väl -- fullt möjligt eftersom det är en plats man blir avlämnad per bil
Lite grand mellan öronen kör man inte ända fram ..
Det brukar väl aldrig vara 2 som skickas på denna typen uppdrag .. det blir extra dyrt . väcker mer uppmärksamhet Varför behövs 2
Skall inte slänga skit på snuten bli tröttsam
Men 2 stycken känns onödigt Negern dem brottade ner såg Oförstående ut tycker jag På Aftonbladets film
Kan ju vara bra skådis men såg ju ut som andra blir förvånad .vänder i trappan kommer Harry Haffa med vapnet uppe Skriker som en dåre
Nu kan det finnas teknisk Bevisning telefon krutstänk fingeravtryck
Stör mig på det att det fattas en person SOM inte är Gripen Tycker inte hört 2 stycken var detta en så stor kanon att man skickar 2 stycken
Citera
2025-01-30, 06:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille1976
Dock stämmer ej texten på bilden att det var där han blev skjuten som.är markerat. Han blev skjuten på andra sidan byggnaden/vänthallen

Aha nä, det är ju en undertext från filmen bara Pilen är bara för att visa spår 6
Citera
2025-01-30, 08:30
Medlem
Målnummer B 549-25, Lunds tingsrätt obviously
Citera
2025-01-30, 08:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Jaee -hh springa vid en järnvägsstation är det många som gör varje dag spurta till tåget så man slipper vänta.
Ej heller står folk kvar .blänger När det öppnas eld de flesta lägger benen på ryggen. Söker skydd.
Nu sägs det att det fattas kamera just där som sköts .

Har de kommit från utsidan väster ifrån blir det väl -- fullt möjligt eftersom det är en plats man blir avlämnad per bil
Lite grand mellan öronen kör man inte ända fram ..
Det brukar väl aldrig vara 2 som skickas på denna typen uppdrag .. det blir extra dyrt . väcker mer uppmärksamhet Varför behövs 2
Skall inte slänga skit på snuten bli tröttsam
Men 2 stycken känns onödigt Negern dem brottade ner såg Oförstående ut tycker jag På Aftonbladets film
Kan ju vara bra skådis men såg ju ut som andra blir förvånad .vänder i trappan kommer Harry Haffa med vapnet uppe Skriker som en dåre
Nu kan det finnas teknisk Bevisning telefon krutstänk fingeravtryck
Stör mig på det att det fattas en person SOM inte är Gripen Tycker inte hört 2 stycken var detta en så stor kanon att man skickar 2 stycken

Hjälp att peka vi ut BO? Fått uppdraget via mobilapp? Skytten verkar ju smått förvirrad, med noll planering eller konsekvenstänk.
Citera
2025-01-30, 09:25
Medlem
Har vi nått namn på MG?
Citera
2025-01-30, 09:39
Bannlyst
Citat:
Polisen söker ytterligare en gärningsman

”Vittnen såg två unga gärningspersoner som sprang från platsen i riktning mot Lunds tingsrätt. Där gjorde en av dem halt och sprang tillbaka mot tågstationen.
– De såg förvirrade ut, som att de inte visste var de skulle ta vägen, säger ett av vittnena som såg hur gärningsmännen försökte fly från mordplatsen.
– När en av dem vände och sprang in mot Lund C igen rusade han ju rakt mot poliserna som ryckt ut på larmet, säger vittnet.

Gripandet skedde klockan 18.28 – fyra minuter efter att skottlossningen ägde rum.”

https://www.sydsvenskan.se/2025-01-2...forvirrade-ut/
Det är minst 2 till som var med på mordet. Sedan finns de säker 2 beställare. Så om polisen lyckas lösa detta ska 5 personer i in finkan. En av beställarna bör vara Kurdiske räven himself.
Citera
2025-01-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askaria
Är det säkerställt att det är diaz eller ni bara kommer spekulationer.Vilka troll 🤦‍♂️
det e han, vänner till han har sörjt han på instagram
Citera
2025-01-30, 10:37
Medlem
Citat:
Hjälp att peka vi ut BO? Fått uppdraget via mobilapp? Skytten verkar ju smått förvirrad, med noll planering eller konsekvenstänk.
Han är 17 år och går på tram, vad hade du väntat dig? Så otroligt sorgligt och tragiskt
Citera
2025-01-30, 11:14
Medlem
Har bakgrunden till mordet klarnat?

Jobbar själv i Lund och passerad platsen det hände typ tio minuter innan.
Citera
2025-01-30, 12:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Har vi nått namn på MG?

Bild på MGM och gripandet filmat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-mordet-i-lund

Verkar som att 17-åriga Liv blev lite kär i sötnosen.

"Han greps och Liv fick ögonkontakt med honom när hon kollade vad som hände.
– Då tänkte jag hur olika liv vi har. Vi är i samma ålder, men han kanske hamnar i fängelse och jag ska till skolan nästa dag."
Citera
2025-01-30, 12:14
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shigeru.mizuki
Har bakgrunden till mordet klarnat?

Jobbar själv i Lund och passerad platsen det hände typ tio minuter innan.

Tror vi kan förutsätta att det finns fler inblandade som polisen kanske har börjat leta efter. Men kan inte gå ut med det.
Hyffsat säker på 17 åringen inte hade något privat mot offret. Så det är ett självklart beställningsmord.

Sen är jag hyfsat säker på att snuten "vet" men går inte ut med mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in