2025-01-28, 23:08
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harregyyd
Zamzam på TikTok ser inte ut som han på fb profilen som man har länkat här. Två helt olika personer

Om det är den dokumenterat gängkriminella personen i Malmö som heter Ahm*d Z*mz*m som faktiskt är BO (det är INTE bekräftat ännu) să är det fotona från FB som stämmer (den profilen heter Dido Diaz och Ahm*d Z*mz*m). Jag har också postat ett foto på honom tidigare i tråden.
Citera
2025-01-28, 23:12
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Tack. Men var på västra stationstorget är detta? Kan inte minnas något sånt hyrcykelställ i närheten.

https://www.lundahoj.se/sv/mapping
Citera
2025-01-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jo, det ser ut som att du har rätt, jag hittade lite om en Dior-tröja som hittats hos Zamzam och som troligtvis var stulen från en El-M-bror. TR B 12702-21
Juste precis så var det! Minner svek inte mig trots allt. Har du den fuppen du kan dma mej?

SÅ, han har varit i sällskap med sin fru och någon måste vetat att dom varit i lund där och då
Citera
2025-01-28, 23:15
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggzy1959
Det kom ju fler poliser nerifrån tunneln och upp mot nerdgången han sprang ner i, så det var ju bara för honom att ge sig.

Det ligger en polisstation 200 meter från tågstationen men med tanke på att det tar några sekunder att komma fram på 112... sedan ska de kontakta polisen som måste ta på sig sin utrustning och sedan springa mot stationen och som jag ser det så sprang han åt fel håll...
om det nu inte var så att polisen fanns på perrongen och började jaga honom direkt.
Citera
2025-01-28, 23:17
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Juste precis så var det! Minner svek inte mig trots allt. Har du den fuppen du kan dma mej?

SÅ, han har varit i sällskap med sin fru och någon måste vetat att dom varit i lund där och då

enligt rykten är det M@ysem mek@wi (tik tok knarkaren) som lämnat all info kring BO till dem som utfört mordet.
Citera
2025-01-28, 23:19
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Om det är den dokumenterat gängkriminella personen i Malmö som heter Ahm*d Z*mz*m som faktiskt är BO (det är INTE bekräftat ännu) să är det fotona från FB som stämmer (den profilen heter Dido Diaz och Ahm*d Z*mz*m). Jag har också postat ett foto på honom tidigare i tråden.

Kriminella gör allt för att underlätta för polisen och sina fiender att identifiera de.
Dels är det tatueringar... och Facebook...

Är man kriminell då ska man för fan inte sätta upp sina foton till allmän beskådning.
Citera
2025-01-28, 23:19
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är nog inte så att killen som blev skjuten jobbar i Lund och varje kväll 18:30 tar tåget hem till Malmö och man har väntat på att han ska dyka upp.
Utan istället handlade det som vanligt om ett arrangerat möte, en offentlig plats som tågstation kändes säker. Men förutom killen som han skulle träffa där fanns också den 17 årige mördaren.

Eller så har han varit på tingsrätten som ligger precis intill
Citera
2025-01-28, 23:20
Medlem
Bara spekulerar. GM kan va både offer och förövare. BO kan ha sökt skydd pga hot. Låt säga BO ser GM, då ska han larma och ta sig till större folksamling. GM kanske hotad att genomföra. Eller får bra betalt för det. Vad vet jag. Men av någon anledning fast besluten att fullfölja. Det skulle förklara val av plats, trots tidpunkt, och hur snabbt polisen va där (även om polisstationen är nära så verkar de nästan lite för snabbt).
Citera
2025-01-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ja, jag såg också det när jag kollade i mitt arkiv. Dock kan jag inte minnas att jag hört Ahm*d Z*mz*ms namn figurera i några FUPar eller domar senaste åren. Vet du hur aktiv han varit?

Nej har inte heller sett något sen han bytade namn.
Men nån hade skrivit en lång text inne i tråden om knivmordet i krocksbäck, där s moghr*bi satt häktad.
Bland annat att Dido var i nån konflikt, och att S o D umgåtts i ca20år.
Citera
2025-01-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det ligger en polisstation 200 meter från tågstationen men med tanke på att det tar några sekunder att komma fram på 112... sedan ska de kontakta polisen som måste ta på sig sin utrustning och sedan springa mot stationen och som jag ser det så sprang han åt fel håll...
om det nu inte var så att polisen fanns på perrongen och började jaga honom direkt.

Väktare brukar ha direktnummer till polisteamet som jobbar i närheten. Även mycket möjligt att polisen redan var vid centralen för att visa upp sig alt varit precis utanför polishuset.
Citera
2025-01-28, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Okej, jag uppdaterar det hela med en liten analys

Kollade filmen nu. Där går ut ett Öresundståg söderut från spår 2 i samband med gripandet. Mig veterligen passerar alla Öresundståg från Lund C Malmö C. Rätta mig om jag har fel. Mellan 17:45 och 18:45 avgår endast 1 tåg från spår 2 mot Malmö C. Detta har ordinarie avgångstid 17:51 men avgår 17:52 enligt Skånetrafikens reseplanerare pga att det är 1 minut försenat

Jag mätte upp avståndet i Eniro. Totalt är det 391.6 meter. Hmm, låt säga att man springer det på kanske 2 minuter? Låt säga 3?

Skottlossningen bör då ha inträffat 17:52 minus 2-3 minuter, så någonstans kring 17:50 och antagligen någon minut eller två bak högst om inte gärningsmannen börjat gå på vägen eller liknande

Hur som helst så avgår som sagt bara ETT(!) Öresundståg mot Malmö under denna timmen och det är 17:52! Vilket faller väl ihop med att jag initialt såg tåg så tidigt som 17:58 som fått röda trianglar på sig. Av någon konstig anledning står det att dessa avgått mer eller mindre i tid och att olika mellanstationer har passerats. Men jag vet också av erfarenhet att Skånetrafikens applikation för att söka resor varit sjukt dålig sedan Trafikverket bytte sitt system. Dvs, jag har vid andra tillfällen sett att vissa tåg markerats som att dom avgått men som jag vet inte stämmer då jag personligen stått och väntat på dom

Snygg analys! Då måste skjutningen skett mellan typ 17.45-17.52, då gm blev gripen i samband med tågets avgång.
Citera
2025-01-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Tack. Men var på västra stationstorget är detta? Kan inte minnas något sånt hyrcykelställ i närheten.

Hittar heller inget på Google maps fast det enligt länken här tidigare ska finnas ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in