2025-01-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Bra, abortförbud är någonting som även de flesta amerikaner är starkt emot.

Det finns ju inte ett enda vettigt argument för att förbjuda abort, och numera är det egentligen bara en liten minoritet religösa fundamentalister och högerextremister som är för det.

Med denna typ av idiotisk och förlegad politik lär Demokraterna inte ha några problem med att vinna nästa val.
I så fall, varför är det få kvinnor som medvetet blir gravida för att göra en abort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Bra, abortförbud är någonting som även de flesta amerikaner är starkt emot.

Det finns ju inte ett enda vettigt argument för att förbjuda abort, och numera är det egentligen bara en liten minoritet religösa fundamentalister och högerextremister som är för det.

Med denna typ av idiotisk och förlegad politik lär Demokraterna inte ha några problem med att vinna nästa val.
Din uppfattning att det saknas argument.
Det stämmer dessutom inte att de flesta personer är emot ett abortförbud i USA.
De flesta personer i USA är inte för friabort till förlossningen
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-01-28 kl. 17:31.
Citera
Medlem
ScorchPipes avatar
Skulle visserligen inte förvåna mig att trump skulle vilja smöra för hans tok-kristna väljare, men finns det nån ordentlig källa på detta?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Jo, det gör jag absolut. Älskar djur.

Jag anser dock inte att människoliv är detsamma som djurliv (och det gör inte samhället som stort heller) så jag förstår inte hur det är relevant i den här debatten.
Abortförespråkare och samhället i stort anser inte att ett foster är detsamma som en född människa heller.

Ska bli intressant att se hur det blir i framtiden. Om man riskfritt skulle kunna plocka ut ett foster och låta det växa upp i en kuvös så hade den här diskussionen inte behövt finnas. Då kunde varje kvinna som vill sluta vara gravid helt enkelt "adoptera" bort fostret på det sättet.
Citera
2025-01-28, 17:28
Medlem
Citat:
Jo, det gör jag absolut. Älskar djur.

Jag anser dock inte att människoliv är detsamma som djurliv (och det gör inte samhället som stort heller) så jag förstår inte hur det är relevant i den här debatten.

Fast nu handlar det om barnet kropp och barnets liv.

Det finns förövrigt fullt av saker vi inte ens har rätt att göra med våra egna kroppar. Mängder av olagliga substanser/droger vi inte får konsumera t.ex.

Man föds till livet. Man föds inte när två celler förenas (ägget och spermien)
Citera
2025-01-28, 17:29
Medlem
HomoDeuss avatar
Japp. Clownen gör allt för att knulla USA tillbaka till medeltiden. Och han ser ut att lyckas bra med det.
Citera
2025-01-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Barnet i kvinnan borde få bestämma över sin egen kropp också.

Det kan man kanske tycka. Men när anser du att barnet är ett barn?
Citera
2025-01-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Abortförespråkare och samhället i stort anser inte att ett foster är detsamma som en född människa heller.

Ett foster är en unik individ med ett unikt DNA redan från början. Det är alltså en specifik, unik människas liv du tar och förhindrar när du gör abort. Det är ren fakta, oavsett vad någon anser.
Citera
2025-01-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det kan man kanske tycka. Men när anser du att barnet är ett barn?

Redan när kvinnan blivit gravid är hon ju med barn.
Citera
2025-01-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om mitt liv skulle vara helt beroende av att du upplåter din kropp till att hålla liv i min så tycker jag att du har rätt att välja att sluta med det, även om konsekvensen blir att jag dör.

Ingen har rätt till någon annans kropp.
Och det går inte att veta om det stämmer som du säger
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-01-28 kl. 17:37. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-01-28, 17:34
Citat:
Ett foster är en unik individ med ett unikt DNA redan från början. Det är alltså en specifik, unik människas liv du tar och förhindrar när du gör abort. Det är ren fakta, oavsett vad någon anser.
Att det skulle vara samma sak som att ta ett liv för någon som redan är född är subjektivt.
Citera
2025-01-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Så kvinnan ska stå sitt kast och tvingas när hon inte vill. Bra start för de stackars barnen.
Män behöver redan ta ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in