2025-01-28, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nazister håller väl på ryssen? I alla fall här på flashback. Men de är kända för att inte vara speciellt smarta så han trodde kanske att det var den Ukrainska ambassaden?
Det är så det är. Kanske skickade den ukrainska ambassaden en svensk nazist för att utföra ännu en terrorattack mot ryssarna. Det skulle kunna vara den riktige svensken H*** E*** E*** från Umeå, till exempel:
https://t.me/TrackAMerc/11266
Citera
2025-01-28, 11:01
Medlem
franges avatar
Det kan ju lika gärna vara en tjetjen som bott i Sverige i 20+ år och fått bryt och bestämde sig att ge igen för vad rysskackerlackorna gjorde i Groznyj på 90-talet när han var ung?

Det finns oerhört många som avskyr ryssar och Ryssland, av vitt skilda anledningar...
Citera
2025-01-28, 11:15
Bannlyst
Det är inte första gången som ukrainska nazister begår terrorattacker mot ryssar med tillstånd från svenska myndigheter i Stockholm:
Rysslands hårda ord efter attack mot ambassaden
Varje gång svensk polis tar den här mannen släpps han fri efter några timmar, säger Maria Zakharova, talesperson vid ryska UD, i ett uttalande.
https://www.expressen.se/nyheter/rys...ot-ambassaden/

Redan under 2018 har de svenska myndigheterna bedrivit hybridkrigföring mot Ryssland
Citera
2025-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Förmodligen nån av Zelenskyjs fanboys här på FB som fått psykbryt över att Ryssland vinner kriget.

Jag gissar nog mer åt att någon fått psykbryt över att vi gör för lite för att stävja Rysslands oacceptabla beteende och tagit saken i egna händer något jag själv ofta blir sugen på.
Men jag tror inte på väldshandlingar för att göra skillnad så jag gör så gott jag kan på andra sätt exempelvis försöker jag ibland i mån av tid bemöta felaktigheter som skrivs här.
Citera
2025-01-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
En proukrainsk eller svensk nazist. De är nu mycket nervösa för framgångarna med ukrainas avnazifiering.

Svenska nassar dyrkar Putins förtryck. Ukraina vill närma sig väst och "globohomo", vilket svenska nassar avskyr.
Citera
2025-01-28, 12:23
Medlem
george.sthlms avatar
Det var ju förintelsens minnesdag i går. Kan det ha samband ? tvekis

Annars tippar jag på en full finne, dom kan utan tvekan kröka till det på en måndag kväll och
få för sej att dom skall visa sej på styva linan.
Citera
2025-01-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Förmodligen nån av Zelenskyjs fanboys här på FB som fått psykbryt över att Ryssland vinner kriget.

Jag gissar nog mer åt att någon fått psykbryt över att vi gör för lite för att stävja Rysslands oacceptabla beteende och tagit saken i egna händer något jag själv ofta blir sugen på.
Men jag tror inte på väldshandlingar för att göra skillnad så jag gör så gott jag kan på andra sätt exempelvis försöker jag ibland i mån av tid bemöta felaktigheter som skrivs här.
Citera
2025-01-28, 13:22
Medlem
McGorbas avatar
Om detta stämmer (och då är det märkligt att inga nyheter nämnt det), är det en ukrainare.
https://www.rbc.ru/rbcfreenews/67989edc9a794767be338f97
After the detention of the perpetrator, it turned out that he was a citizen of Ukraine permanently residing in Sweden. Russian diplomats reported that he was "well known to the embassy and local police", since in 2015 and 2018 he had already "attacked the Russian embassy and trade mission in Sweden, was recognized as mentally inadequate, was sent by the Swedish authorities for appropriate treatment". But then "he began to commit provocative actions against Russian foreign institutions in Stockholm again".
Citera
2025-01-28, 13:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Om detta stämmer (och då är det märkligt att inga nyheter nämnt det), är det en ukrainare.
https://www.rbc.ru/rbcfreenews/67989edc9a794767be338f97
After the detention of the perpetrator, it turned out that he was a citizen of Ukraine permanently residing in Sweden. Russian diplomats reported that he was "well known to the embassy and local police", since in 2015 and 2018 he had already "attacked the Russian embassy and trade mission in Sweden, was recognized as mentally inadequate, was sent by the Swedish authorities for appropriate treatment". But then "he began to commit provocative actions against Russian foreign institutions in Stockholm again".

Det stämmer inte.

Det var en berusad ambassadtjänsteman som råkade köra på grinden och slocknade bakom ratten.

Därför är det knäpptyst i media om saken - en sorts gentlemen agreement att vi inte skriver om sånt, typ.

Inte förvånad dock att ryssarna smäcker ihop en bajsmacka om ukrainare
Citera
2025-01-28, 13:41
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Svenska nassar dyrkar Putins förtryck. Ukraina vill närma sig väst och "globohomo", vilket svenska nassar avskyr.
Finns ju uppenbarligen de som fortsätter Nazitysklands kamp mot Sovjet/Ryssland och därför hamnar på globohomos sida i kriget
Citera
2025-01-28, 13:43
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Det stämmer inte.

Det var en berusad ambassadtjänsteman som råkade köra på grinden och slocknade bakom ratten.

Därför är det knäpptyst i media om saken - en sorts gentlemen agreement att vi inte skriver om sånt, typ.

Inte förvånad dock att ryssarna smäcker ihop en bajsmacka om ukrainare
vad heter denne tjänsteman och vilken position besitter han/hon?
Citera
2025-01-28, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
vad heter denne tjänsteman och vilken position besitter han/hon?

Ingen kunskap om det. Det är väktarna som sitter utanför i sina bilar som har sladdrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in