• 1
  • 2
2006-08-27, 12:58
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Jag har också funderat över fenomenet. Antingen är det som så att man inte ens bryr sig om att titta åt hemtexbutikens håll om man inte ser att det är rea. Eller så har de rea jämnt. Såg nu att Squalo skrivit att de inte har rea längre.

Ikea's lakan av lite bättre kvalitet kanske är helt okej. De billigare har jag provsovit och de är inte speciellt bekväma.
Jag gick förbi i veckan. Gick inte in förståss, men gick förbi på samma plan. Och jag tyckte inte jag såg några rea-skyltar.

Annars har det ju varit rea-skyltar satta i fönstren.
Citera
2010-09-06, 15:37
Medlem
Stressoraklets avatar
Ursäkta återupplivning av gammal tråd men behöver lite hjälp och svaren i tråden är 4 år gamla;

Var hittar man riktigt billiga lakan i Stockholm idag? Kvalité spelar ingen roll för jag har för avsikt att riva sönder dem i trasor och ska ha dem i annat syfte än att sova på.
Citera
2010-09-06, 17:06
Moderator
rotadents avatar
Bostad ---> Inredning

//Mod
Citera
2010-09-06, 21:03
Medlem
Snurrens avatar
Myrorna o liknande..., annars Ikea.
Citera
2010-09-15, 11:56
Medlem
elgecys avatar
Kan någon först och främst beskriva hur ett "bra" lakan ska te sig?
Citera
2012-06-13, 05:48
Medlem
Observera: Prova att hålla lakansväven mot ljuset/lampan så ser du om den är ihålig; då kommer
den tyvärr att krympa och kvalitén brukar inte vara bra!!

Hemtex är så usla på det sättet. Materialet är dårligt, torr bomull, och stelt för att se bra och manglat ut i butiken men sen när man tvättar ser man hur ynkligt och skrynkligt tyget är!!!! Bottendåligt betyg
även om det är realisation!!

Citera
2012-06-13, 22:10
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM
Observera: Prova att hålla lakansväven mot ljuset/lampan så ser du om den är ihålig; då kommer
den tyvärr att krympa och kvalitén brukar inte vara bra!!

Hemtex är så usla på det sättet. Materialet är dårligt, torr bomull, och stelt för att se bra och manglat ut i butiken men sen när man tvättar ser man hur ynkligt och skrynkligt tyget är!!!! Bottendåligt betyg
även om det är realisation!!

Hemtex kvalitet varierar rätt mycket. Inte ens deras satinlakan är alltid av likvärdig kvalitet. Har man tur så kan det vara väldigt hög kvalitet och hållbart tryck (färg), men ibland är det som du skriver. Fast ofta får man rätt mycket för pengarna om man inte väljer det billigaste... jag har mest goda erfarenheter av Hemtex satinlakan i alla fall, (hyr ut rum som bed and breakfast och köper fler lakan än de flesta andra... och de tvättas ofta så jag kan se vad de går för...).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in