Citat:
Ursprungligen postat av
siddag
Är i tankarna att flytta hem till Sverige och skaffa ett "normalt" jobb. Har alltid jobbat med fysiskt arbete men vill nu testa något annat då kroppen tagit skada.
Problem - de finns absolut inget jobb som lockar.
Jag vill inte jobba inom handels. Jag vill inte jobba inom kundtjänst. Jag vill överlag helst inte behöva träffa jättemycket folk utöver mina kollegor. Jag vill inte jobba utomhus i Sverige för jag avskyr att frysa. De finns liksom ingenting jag tycker är "roligt" utöver den branschen jag är i just nu men som jag då dessvärre ej kan fortsätta i. Jag har läst fåtalet kurser på universitet inom juridik och ekonomi, så egentligen inget meriterande de heller.
Och problem nummer 2 - Jag kan inte sitta ner utan att somna. Så hur ska jag klara av ett kontorsjobb? Har som yngre sommarjobbat på kontor men somnade till och med när jag höjde skrivbordet till stående position.
PS: Jag gillar verkligen att jobba och har hög arbetsmoral. Skulle aldrig klara av att bara sitta hemma. Så ett fysiskt aktivt kontorsjobb hade varit idealt. Att det varierar mellan att vara framför datorn samt ärenden där jag får röra på benen. Men jag lyckas ej hitta något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
TurretWithHatch
Känns som lokförare hade passat dig. Jag tror inte riktigt på förklaringen att du somnar när sitter utan du är helt enkelt inte akademiskt lagd och tröttnar på kontorsuppgifter oavsett ställning.
Precis, känns ju helt osannolikt att TS alltid ska somna när han sitter ner. TS, innebär det att du inte kan köra bil, för du bara somnar?