Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-01-27, 23:42
Medlem
Cecilia Elving, ordförande för kvinnoförbundet Liberala kvinnor, har nu uttalat sig för ett förbud kring strypsex. Detta då vi haft någon incident i Vännäs/Umeå där strypsex mellan unga människor urartat.

Därför ska kvinnoförbundet lyfta det i en motion till partiet tydligen. Samtidigt sägs i artikeln att: "Samtidigt pågår en utredning som regeringen tillsatt om att förebygga och förhindra mäns våld mot kvinnor."

Så frågorna blir då:
- Är det rimligt att vi inför ett strikt förbud mot strypsex i Sverige?
- Är strypsex en del av konceptet "mäns våld mot kvinnor"?
- Kan en kvinna frivilligt delta och njuta av strypsex?
- Är det Liberalerna som borde driva denna fråga eller borde de förespråka en liberal hållning där människor är fria att göra sina egna val?

Vet inte om jag personligen har några åsikter i frågan, men tänkte att det kanske fanns någon med kloka tankar kring strypsex och kvinnors frivillighet i att delta i sådana sexlekar.

Rättsläkare säger att man inte kan ha säkert strypsex
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...tt-ha-strypsex

Liberalerna vill förbjuda strypsex - 2025
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ycka-till-vald

Liberalerna lyfte frågan redan september 2024
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ycka-till-vald
Citera
2025-01-27, 23:48
Medlem
De kan förbjuda hur mycket de vill - Men om två par går med på det, så går det inte att förhindra. De kommer gå i tankarna med: ''Det är vårt liv''. Behovet kommer ta över. Vad skall lagen kunna göra?

De tär inte frågan om att skada någon mot dennes vilja. Två kärlekspar, som har fetischen av att bli strypt eller strypa, så kommer dessa att älska varandra på det viset i sängen, helt enkelt.

Sker säkert massa galna och förbjudna och olagliga saker i sängen. Så som incest. Så länge båda vill det, så kommer det ske.

Förr i tiden var det väl olagligt med att syssla med homosexualitet. Men troligtvis skedde det titt som tätt.

Tidelagen är förbjudet och förstås, rent djurplågeri. Men det är säkert många kvinnor och män, som har sex med sina djur.

Jag vet inte varför, men jag känner att kvinnor är mer perversa med sina hundar, än männen. Men det är bara en tanke. Det är säkert 50/50, där.

Lagen om att förbjuda stryp sex, kommer inte förhindra någonting. Snarare tvärtom. Vissa kan gå igång på att göra det som är förbjudet och inte själva strypande i sig. Utan att man går emot lagen.

Detta är vad jag tror.
Citera
2025-01-27, 23:50
Bannlyst
Så liberalt av liberalerna att vilja diktera människors sexliv. Nog för att jag tycker strypsex är väldigt sjukt men det finns faktiskt en del kvinnor som går igång på sånt och hårdragande till exempel.
Citera
2025-01-27, 23:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vad som är rätt och fel i frågan har jag svårt att bedömma, men kan inte låta bli att undra varför just L är på att förbudsmissionera? Det är de som vill ha förbud på kinesiska importvaror också. Varför är det just vårt enda, en gång i tiden liberala parti, som går och viner med piskan? Någonting har gått snett som fan.
Citera
2025-01-28, 00:08
Medlem
Skönt att se att det var några fler än jag som reagerade på att det just var "liberalerna" som stod bakom initiativet. Jag hade nästan haft mer förståelse om det var något vänsterparti som drev frågan, då de gillar att forma människor in i sina idealbilder genom "normativ lagstiftning" men att Liberalerna gått i bräschen de senaste året för det ena efter det andra förbudet vittnar ju om ett parti som verkar komma längre och längre bort från sin ideologiska värdegrund.

Men jag hade gärna fått in någon BDSM-lover med insikter i frågan om strypsexet, är det möjligt att utföra säkert? Kan kvinnor njuta av det? Är det bara en del av "mäns våld mot kvinnor"?

En liberal take vore väl att säga att om ni samtycker till strypsex är det okej, men du måste iaktta de spelregler som gäller i övrigt - du kan inte samtycka hur mycket som helst och orsakar en person skador på den andra så inträder ordinarie regler om uppsåt och oaktsamhet.

Men det känns som att vi krattar manegen för ett samhälle med consent forms och videoinspelning på all form av sexuell interaktion som inte är missionären i det framtida "liberala" Sverige.
Citera
2025-01-28, 02:38
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Så liberalt av liberalerna att vilja diktera människors sexliv. Nog för att jag tycker strypsex är väldigt sjukt men det finns faktiskt en del kvinnor som går igång på sånt och hårdragande till exempel.

Du gillar inte att några inom L vill förbjuda det.

Du är väll ett perverst svin som ansåg att deras ungdomsförbunds för slag om incest och nekrofili kittlar skönt i kistan.
Pervo!
Citera
2025-01-28, 08:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vad som är rätt och fel i frågan har jag svårt att bedömma, men kan inte låta bli att undra varför just L är på att förbudsmissionera? Det är de som vill ha förbud på kinesiska importvaror också. Varför är det just vårt enda, en gång i tiden liberala parti, som går och viner med piskan? Någonting har gått snett som fan.
Ja det är märkligt men mycket idag tycks vara omvända världen. Ryssland är numer högerextremt och inte kommunisternas drömställe. Moderaterna är nya arbetarpartiet och sossarna vill inte längre ha svenska arbetare som väljarbas. MP skapar större miljöförstöring då de vill att fler ska komma till väst och öka användandet av jordens resurser.
Osv…

Det är väl dessutom redan förbjudet med misshandel oavsett om kvinnan gått med på det? En kvinna kan alltså gå med på strypsex och dagen efter gå till polisen och anmäla.
Men det lär ju knappast påverka att stifta en ny lag utan detta är något annat behov hos L-kvinnorna det handlar om. Flyttar de fokus?
Först en dildo som logo och sedan förbjuda viss extremsex, försöker de gaslighta oss?
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-01-28 kl. 08:07.
Citera
2025-01-28, 08:50
Medlem
Liberalismen.
Ideologin med det uttalade målet att staten ska ge fan i människors privatliv.
Citera
2025-01-28, 09:56
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du gillar inte att några inom L vill förbjuda det.

Du är väll ett perverst svin som ansåg att deras ungdomsförbunds för slag om incest och nekrofili kittlar skönt i kistan.
Pervo!

Det där är snarare ett typexempel på hur liberaler saknar omdöme och förmåga att differentiera. Man kan inte jämställa sånt som nekrofili och incest med vuxna människors sätt att ha sex. Men man ska inte bli förvånad förstås. Liberaler stödde även Samtyckeslagen där man vänt på bevisbördan och reglerat sönder sexlivet med formuleringar som ”godkännande måste inhämtas inför varje moment i sexakten”.
Citera
2025-01-28, 09:58
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Det är bra att vilja förbjuda allt som upprör dessa ilskna unga kvinnor. Låt histrioniska kvinnor styra vårt samhälle.
Citera
2025-01-28, 10:14
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Det är bra att vilja förbjuda allt som upprör dessa ilskna unga kvinnor. Låt histrioniska kvinnor styra vårt samhälle.

Det gör de redan. Frågan är hur länge ett samhälle kan överleva när det präglas av toxisk feminitet.
Citera
2025-01-28, 10:20
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det gör de redan. Frågan är hur länge ett samhälle kan överleva när det präglas av toxisk feminitet.
Oh, det behövs inga män. Det ser du väl på svt. Bögar, transar och kvinnor, och så Benjamin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in