2025-01-26, 18:57
Medlem
U22s avatar
Var på date med en tjej. En ganska bra date faktiskt. Konversationen flöt på, även om hon gav lite anspelningar på psykisk ohälsa. Vi började även hångla på hennes initiativ. Hon gav mig komplimanger hela tiden typ.

Dagen efter skriver hon det klassiska "Jag har funderat lite"-smset och säger att hon inte är intresserad av att ses mer, men att hon hade kul på daten. Jag svarade inte nånting på detta, tänkte bara "jaha, trist" typ och gick vidare med livet. En stund senare märker jag dock att hon har blockat mig på alla sociala medier som vi hade varandra på.

Okej, jag accepterar att hon inte var intresserad och att hon kanske inte vill ha mig på sociala medier längre, men varför blocka mig? Det var ju liksom inte så att jag spamade henne eller nånting. Svarade ju som sagt inte ens utan gick bara vidare.

Är detta något typiskt beteende hos vissa tjejer? Jag har nämligen inte varit med om det förut.
Citera
2025-01-26, 19:04
Avslutad
Ja, det är typiskt hos vissa tjejer. Glöm och gå vidare. Var glad att du upptäckte det i tid. Skulle säga att sådant beteende är en rätt fet red flag.
Citera
2025-01-26, 19:04
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Hon kanske blev sne för att du inte svarade på hennes avvisning, ett ”nej va trist” eller liknande.
Eller så tyckte hon att det va nåt stort fel på dig.
Troligtvis är hon defekt och inget att gå runt och fundera på.
Citera
2025-01-26, 19:05
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Hon hånglar och ger dig komplimanger och du gör ingenting? Sa du ens något? Kanske, kanske!!!!! Var därför hon inte hade intresse för dig.
Citera
2025-01-26, 19:06
Avslutad
Hon tog ditt totala brist på intresse som just det och ville bli av med dig helt. En artig person svarar "Det var trist, du får ha det så bra, no hard feelings" Du brydde dig så lite att du inte ens svarade vilket bekräftade det hon känt under umgänget med dig; att du är totalt obrydd, alltså inte connectade känslomässigt och då går det inte att inleda en relation.
Citera
2025-01-26, 19:11
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Hon hånglar och ger dig komplimanger och du gör ingenting? Sa du ens något? Kanske, kanske!!!!! Var därför hon inte hade intresse för dig.

Trodde det var underförstått att ja, det gjorde jag såklart.
Citera
2025-01-26, 19:12
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Hon kanske blev sne för att du inte svarade på hennes avvisning, ett ”nej va trist” eller liknande.
Eller så tyckte hon att det va nåt stort fel på dig.
Troligtvis är hon defekt och inget att gå runt och fundera på.

Citat:
Ursprungligen postat av Puttinava
Hon tog ditt totala brist på intresse som just det och ville bli av med dig helt. En artig person svarar "Det var trist, du får ha det så bra, no hard feelings" Du brydde dig så lite att du inte ens svarade vilket bekräftade det hon känt under umgänget med dig; att du är totalt obrydd, alltså inte connectade känslomässigt och då går det inte att inleda en relation.

Är man ointresserad lägger man knappast så stor vikt vid ett "nej vad tråkigt" att man går in och blockar någon.
Citera
2025-01-26, 19:16
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Är man ointresserad lägger man knappast så stor vikt vid ett "nej vad tråkigt" att man går in och blockar någon.
Förstår hur du tänker men skulle nog hävda att konstigare saker hänt.
Sen kommer du ju såklart inte få ett korrekt svar här, kan du inte förlika dig med det som hänt så får du väl på nåt sätt kontakta tjejen.
Citera
2025-01-26, 19:19
Medlem
Hon tror att hon kan göra bättre, så simpelt är det bara.

Men blockande är ett tecken på någon med en mental ålder av 12 år, så var tacksam för att du slapp slösa mer tid på henne istället för att det där omogna beteendet visade sig längre fram i tiden när du investerat betydligt mer tid, pengar, känslor osv. i henne. Så bara försök ta lärdom av dels vad du själv kunde gjort bättre och dels hur du kan försöka avslöja mentalt omogna kvinnor ännu snabbare, så du slipper slösa din tid på sådana.

Många moderna kvinnor är så där. De är enormt självcentrerade och skiter fullständigt i dig och ifall du har några känslor eller så och tänker att det enklaste är bara att blocka dig utav det blå. Är man mentalt mogen så skickar man ju bara ett "hej, jag kände inte vi klickade men önskar dig lycka till blabla" om det bara varit en första dejt. Men att hon blockade dig är ju bara töntigt.
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2025-01-26 kl. 19:24.
Citera
2025-01-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Du svarade ju inte alls. Så vad dillar du nu om?
Citera
2025-01-26, 19:39
Medlem
kalkryggars avatar
Hon kanske ville göka och sen aldrig höras mer. Men hon märkte att du skulle bli gråtkär i henne och det blev inget knull. Så hon förutsåg att om hon fortsätter träffa dig så kommer du att vara som ett plåster på henne. Hon tycker inte att det är värt det bara för lite snopp. Därför bryter hon och lägger blocken så hon slipper riskera ditt gråt och grinandes.

Så enkelt kan det vara.
Citera
2025-01-26, 19:42
Medlem
Hon kände sig förmodligen sårad av ditt ointresse av hennes ointresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in