2025-01-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Hon var redan på svenskt vatten när KBV 033 dök upp på AIS och Vezhen ändrade kurs.

Hon verkar vara på väg till ankarplatsen söder om Aspö.
Citera
2025-01-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att påstå är inte synonymt med att motivera.
Och du fattade tydligen inte utan hittade på att han talade om natofartyg?

Tror inte det är motivering du behöver utan att läsa noggrannare i dina egna referenser.

Om ryssarnas motparter, de vettiga länderna, råkar ut för skador så gynnar det ju ryssarna. Skurkarna i dramat. Är väl inte svårt att förstå?
Citera
2025-01-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikanskSvinPest
Hon verkar vara på väg till ankarplatsen söder om Aspö.
Ja, och med KBV 033 strategiskt snett bakom och väldigt nära.
Citera
2025-01-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Jag vet inte mer än du, om man säger så. Men mycket talar om att det har att göra med en slitage ärende. Som sagt nerskärningar och besparningar leder till dåligt underhåll. Företagen prioriterar dessvärre inte underhåll på dessa kablar. Därför slits dom.
ja du har helt rätt, om man inte underhåller kabeln ordentligt så kommer perkulatorsvängningarna på svivelaxeln inte fungera medströms. din korkade rysshora åk till fronten och bli kaffeved av ukraina så har du iallafall fyllt någon funktion.
Citera
2025-01-26, 20:22
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amtun
ja du har helt rätt, om man inte underhåller kabeln ordentligt så kommer perkulatorsvängningarna på svivelaxeln inte fungera medströms. din korkade rysshora åk till fronten och bli kaffeved av ukraina så har du iallafall fyllt någon funktion.
Vem vill ha kontakt med ryssarna. Låt dom ha sönder datakablarna, Sverige är ju full av ryska botar. Bara bra om man slipper Ryssland.
Stäng ner flyg, datatrafik och allt annat till och från Ryssland.
Dom är snart historia. Kommer vara 100 mongolländer.
Citera
2025-01-26, 20:22
Avslutad
Tycker det är väldigt olyckligt att bogsera in denna båt till karlskrona.

Vad händer om hela skrovet är fullt med ryska soldater som bestämmer sig för att ta en tur på stan?

Borda fartyget ute till havs istället, eller sänk det.
Citera
2025-01-26, 20:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte mer än du, om man säger så. Men mycket talar om att det har att göra med en slitage ärende. Som sagt nerskärningar och besparningar leder till dåligt underhåll. Företagen prioriterar dessvärre inte underhåll på dessa kablar. Därför slits dom.

Det var tamigfan det dummaste jag läst sen jag konfirmerades! Sjökablar underhålles icke! De är armerade med stål och asfalt och håller tills någon jävel draggar av dom!
Citera
2025-01-26, 20:27
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Det var tamigfan det dummaste jag läst sen jag konfirmerades! Sjökablar underhålles icke! De är armerade med stål och asfalt och håller tills någon jävel draggar av dom!
Därför kör dom över dom med ett ankare och skyller på dåligt underhållna båtar. Vad är inte dåligt underhållet i Kina och Ryssland?
Citera
2025-01-26, 20:28
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Om du hade koll på det, kanske du skulle veta att det faktiskt finns internationella standarder för just underhåll och reparation av sjökablar. Då gav du svar på tal då, att du är lite korkad när du kommer med sådana utsvävningar. Så klart sjökablar underhålls.
Citera
2025-01-26, 20:32
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Om du hade koll på det, kanske du skulle veta att det faktiskt finns internationella standarder för just underhåll och reparation av sjökablar. Då gav du svar på tal då, att du är lite korkad när du kommer med sådana utsvävningar. Så klart sjökablar underhålls.
Räknar du ryskt sabotage som underhåll?
Citera
2025-01-26, 20:33
Medlem
Citat:

Självklart underhålls sjökablar! Vaxas och poleras en gång om året. Till jul målas de röda.
Citera
2025-01-26, 20:33
Medlem
Citat:

Ok, kom med fakta: vad är det för preventivt underhåll som sker på sjökablar (fiber)?
Senast redigerad av gaist 2025-01-26 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in