2025-01-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Tror mer att detta är slitage, dåligt underhåll. En kabel har inte hur lång livslängd som helst. En kabel exponeras för vattenströmmar, korrosion och andra miljöfaktorer som kan försvaga kablarnas skyddande material, vilket gör dem mer sårbara för brott.
Så dom går av av sig själva? Poff! sådär bara, precis när en skorv från ust-luga råkar passera?
Citera
2025-01-26, 18:51
Medlem
Ser ut som Svenska kustbevakningen fått skeppet att ta kurs in mot svenska kusten.
Nyligen en kursändring från 260° till nu ca 310°.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2025-01-26 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Jasså, vart påstår jag detta?
Underrättelsetjänster i väst säger att kabelbrotten inte har med Ryssland att göra
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Tror mer att detta är slitage, dåligt underhåll. En kabel har inte hur lång livslängd som helst. En kabel exponeras för vattenströmmar, korrosion och andra miljöfaktorer som kan försvaga kablarnas skyddande material, vilket gör dem mer sårbara för brott.
I väst så använder vi fiberkabel, korrosion är mer vanligt i ditt hemland Ryssland.
Citera
2025-01-26, 18:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Vad baserar du ditt påstående på? Har du någon slags inside knowledge om den här kabeln?
Citera
2025-01-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2025-01-01

Kom ihåg att svenskarna är mer hatade än ryssar.
Av dig ja, men jag ser inte hur det har med ämnet att göra?
Citera
2025-01-26, 18:55
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Underrättelsetjänster i väst säger att kabelbrotten inte har med Ryssland att göra

Ja, enligt media. Menar du att denna media ljuger? Eller har Ryssland tagit över?

Vilken information sitter du på pojkrummet som motbevisar media och vad tillhör du för yrkesgrupp?
Citera
2025-01-26, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2025-01-01
Låt mig gissa, skulden läggs återigen felaktigt på ryssland? Ska vi anklaga ryssland för nord stream 2 också även fast vi vet att det var ukraina?

Kom ihåg att svenskarna är mer hatade än ryssar.

nope.. ryssland är paria, stoppade internationellt.. inget OS, inget VM, internationella sanktioner.. 25 % ränta. skitdåliga fängelser fulla med politiska fångar.. försupet folk..

nordstream är väl likt dessa kabelbrott bara en olycka.
Citera
2025-01-26, 18:56
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad baserar du ditt påstående på? Har du någon slags inside knowledge om den här kabeln?
Jag vet inte mer än du, om man säger så. Men mycket talar om att det har att göra med en slitage ärende. Som sagt nerskärningar och besparningar leder till dåligt underhåll. Företagen prioriterar dessvärre inte underhåll på dessa kablar. Därför slits dom.
Citera
2025-01-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Ja, enligt media. Menar du att denna media ljuger? Eller har Ryssland tagit över?

Vilken information sitter du på pojkrummet som motbevisar media?
Vilken information sitter du på som bevisar att media skulle ha rätt?
Citera
2025-01-26, 18:58
Medlem
Citat:
Jag vet inte mer än du, om man säger så. Men mycket talar om att det har att göra med en slitage ärende. Som sagt nerskärningar och besparningar leder till dåligt underhåll. Företagen prioriterar dessvärre inte underhåll på dessa kablar. Därför slits dom.
Jag gillar din desperation, din svenska blir också stegvis värre Nedskärningar och besparingar är nog mer aktuellt i ditt hemland med tanke på vilken sjuhelvetes ränta ni har.
Citera
2025-01-26, 18:59
Medlem
5549s avatar
Vilken tråd. Ingen av oss har väl någon som helst jävla aning ännu om vad som har skett. Eller?

Tröttsamt hursomhelst, att vi tvingas dras med dessa spensliga ryssar. Både på forumet och i vår geografiska närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in