2026-06-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Vem filmade, var det N själv eller mamma? 😅

Då är jag inte ensam om att tycka att det inte låter som hon, skönt!!! Och hennes sk dans är ju sååå dålig så man skäms i hennes ställe 🙈

Ja man får absolut inte ifrågasätta något för då blir man blockad som du säger... jag frågade varför man skaffar barn och gifter sig men inte vill bo ihop, då rök jag 😂
Nädå du är då rakt inte ensam 😂🤭
Är säkert J som filmar allt .
Hon kan ju inte låta bli att vara med på ett hörn .....

Nix ! Gud nåde dej om du i frågasätter något som ej passar dom.
Blir liksom löjligt har du inget att dölja behöver du ej blockera folk utan bara låtsas som det regnar
Citera
2026-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Det är svårt klart en traumatisk händelse de varit med om med fallet och HLR m.m. Men först har jag för mig att de sa att han ramlat i en trappa och slagit huvudet i stengolvet. Sen så låter Viktor sin höggravida fru åka i chock och panik själv med Chiara i bilen till Stockholm. Hur dum får man vara? Om man fallit ihop för man är sjuk är det ingen olycka. Jag vet inte riktigt. Och Jeanette säger att han är ute och springer i skogen och han kallbadar med bastu. Hur de valt att inte prata om det efteråt är konstigt också? Jag vet inte…
Det absolut mest idiotiska är att utsätta Nicci och hennes barn för en sån onödig risk. Sjukhusmiljö, köra i chock…
vänta nu ..... Vad är det du sitter och skriver 🤔
N och J sa att CH hade ramlat i trappan och slagit bakhuvudet i stengolvet .
Och det var tur att C och V var hemma pga att dom skulle fira Stora C födelsedag.
Och V och E hjälpte CH upp för J hade aldrig klarat det själv .
Så varför låter historien helt plötsligt mkt mer dramatiskt än vad dom suttit sagt .
Hur kan han vara ute och springa om han är sjuk ???
Varför i hela friden berättar dom 2 olika historier kring olyckan . Var det inte J som också skada handen / fingret vid den olycka 🫣
Citera
2026-06-04, 18:10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Och det var tur att C och V var hemma pga att dom skulle fira Stora C födelsedag.
Så varför låter historien helt plötsligt mkt mer dramatiskt än vad dom suttit sagt .
Varför i hela friden berättar dom 2 olika historier kring olyckan . Var det inte J som också skada handen / fingret vid den olycka 🫣

En sak till som var väldigt konstig är att Jeanette säger i en podd "nu var det exakt 3 antal veckor sedan olyckan hände" men enligt Niccis inlägg på Insta hade det hänt 6 veckor tidigare.

Misstänker att de inte ville att man skulle kolla på blåljus efter olyckor.........

Varit för mycket hysch hysch för att det ska bli trovärdigt när de pratar.
Citera
2026-06-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Skulle inte N & V flytta in i deras nyinköpta hus "om 3 veckor" som N tydligen sa i ett poddavsnitt för över en månad sedan så "mormor" får vila?

Tänkte på det förut idag !
Vad hände där 😂
Citera
2026-06-04, 19:50
Medlem
Vad är det för skit musik och detta försök att dansa o röra sig sexigt ?
Till o med jag som är totalt orytmisk kan svänga på höfterna bättre ! Vad vill hon va ? Är väl bara att ringa Gozzi o fråga om han behöver en ny Fröken 😅
Citera
2026-06-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove

Hon skadade fingret innan hon hämtade sin man på sjukhuset så hon fick åka och sy. Innan jul.

Jag beklagar verkligen att de fick uppleva detta oavsett hur det inträffade och varför. Men jag vet inte riktigt… något känns off. Varför har de inte pratat om det som familj innan? De går väl hos psykologer och allt för allt annat.
Citera
2026-06-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
En sak till som var väldigt konstig är att Jeanette säger i en podd "nu var det exakt 3 antal veckor sedan olyckan hände" men enligt Niccis inlägg på Insta hade det hänt 6 veckor tidigare.

Misstänker att de inte ville att man skulle kolla på blåljus efter olyckor.........

Varit för mycket hysch hysch för att det ska bli trovärdigt när de pratar.
Ja , det är inte konstigt att folk säger att dom ljuger då dom ändrar sina utsagor historier hela tiden

Undrar också varför det är hysch Hysch

Citat:
Hon skadade fingret innan hon hämtade sin man på sjukhuset så hon fick åka och sy. Innan jul.

Jag beklagar verkligen att de fick uppleva detta oavsett hur det inträffade och varför. Men jag vet inte riktigt… något känns off. Varför har de inte pratat om det som familj innan? De går väl hos psykologer och allt för allt annat.
Ok då är det 2 historier här också för det är inte så jag minns det .

Självklart önskar ingen att dom skulle ha råkat ut för det som hänt , det jag men många andra reagerar på är deras historia kring detta .
Tycker allt känns så himla konstigt.

Kanske jag som överreagerar pga att jag aldrig skulle dölja det som hänt utan prata om det . Här känns det mer som om dom döljer något el skäms
Citera
2026-06-04, 21:51
Medlem
Började titta på poddavsnittet på yt nyss.. Reagerar på deras kroppsspråk mot varandra, känns inte kärleksfullt på nåt sätt.. helt plötsligt så är huvudpersonen bortklippt och man ser bara J och N.. Irriterande att N håller på och lägger sig i och rättar J's ord.
Dessutom, har dom inte pratat nåt om detta innan? Ch verkar väldigt omedveten om väldigt mycket.. Det kanske får en förklaring, jag orkade faktiskt inte titta eller lyssna klart..
Citera
2026-06-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Började titta på poddavsnittet på yt nyss.. Reagerar på deras kroppsspråk mot varandra, känns inte kärleksfullt på nåt sätt.. helt plötsligt så är huvudpersonen bortklippt och man ser bara J och N.. Irriterande att N håller på och lägger sig i och rättar J's ord.
Dessutom, har dom inte pratat nåt om detta innan? Ch verkar väldigt omedveten om väldigt mycket.. Det kanske får en förklaring, jag orkade faktiskt inte titta eller lyssna klart..
Går ej att lyssna på detta . Skulle ge det ett försök men blir bara provocerad då J medvetet sitter och ljuger och påstår att läkaren alltid åker ut först på ett hjärtstopp!!

Vilket inte stämmer !!! Det är alltid ambulanspersonal el räddningstjänst först på plats för att påbörja en HLR om inte någon i närheten har startat detta .

Därefter om hjärtat kommit igång åker man till närmsta lasarettet. Då står läkartemet och väntar vid akut intaget .

Läkaren åker ut för att konstatera ett dödsfall. Visst hon var kanske i chock och minns fel , vad vet jag . Men förstår faktiskt inte varför dom bjöd in Ch när det handla om han när det ändå är bara N oh J som pratar !
Citera
2026-06-04, 22:57
Medlem
Lyssnade på avsnittet så har missat kroppsspråk m.m. Vilket egentligen säger en hel del. Ja J tog definitivt mest plats, N var väldigt tillbakadragen även om avsnittet nu handlar mest om C.
Att han förändrades som person är kanske anledningen till att J visade upp honom mindre/inget alls under en längre period som vi noterade och tyckte att allt var så konstigt bl.a.
Generellt var det en del tänkvärt som kom upp jämfört med annars. Ang hur man ser på livet. Risken är dock att det blir lite too much om självläkning etc.

Sen reagerade jag lite på det han sa om att få nån form av utbrott för triviala saker, som att inte får vara med och bestämma över teven. Låter inte som den roligaste personen att umgås med. Men visst, bra att reflektera över, om det blir nån förändring.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-04 kl. 23:29.
Citera
2026-06-04, 23:09
Medlem
Hennes man ger ju ett väldigt själviskt intryck. När han börjat prata om sin inre resa, meditation osv och aldrig slutade prata som en form av healer orkade inte jag lyssna mer. Har han inte blivit bra ännu eller är han så nonchalant mot sin familj? Att de var tvungen att vakta honom dag och natt på sjukhuset för att han aldrig lyssnar på någon annan. Även utan hjärnskada. Att hans alla trauman blivit hans identitet och allt ursäktas mer eller mindre av hans barndom etc.
Klart hon satte honom i kylskåpet för han var frostig och kall och utsatte sin familj för detta för att han var envis i grunden. Jag vet inte.
Citera
2026-06-04, 23:27
Medlem
Citat:
Hennes man ger ju ett väldigt själviskt intryck. När han börjat prata om sin inre resa, meditation osv och aldrig slutade prata som en form av healer orkade inte jag lyssna mer. Har han inte blivit bra ännu eller är han så nonchalant mot sin familj? Att de var tvungen att vakta honom dag och natt på sjukhuset för att han aldrig lyssnar på någon annan. Även utan hjärnskada. Att hans alla trauman blivit hans identitet och allt ursäktas mer eller mindre av hans barndom etc.
Klart hon satte honom i kylskåpet för han var frostig och kall och utsatte sin familj för detta för att han var envis i grunden. Jag vet inte.
Mmm lite min känsla med. Han har tagit upp detta med barndomen och trauma förr.
Jag tyckte att han gick lite för långt i sitt fokus på självläkning och healing, och kanske blev det lite väl mycket även för J, trots att hon är intresserad av sådant. Han ser sig som en vägledare/guru tror jag.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-04 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in