Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-19, 11:07
Avstängd
Det är så mycket funderingar som snurrar i min skalle blir inte klok på detta

Det första jag tänker på är har inte Nicci några skyldigheter alls mot ciara el Andreas ( om han nu är pappa ) ju längre tiden går ju mer fundersam blir jag kring detta tyvärr 🤔

Kommer vara sista gången jag tar upp detta vet att det är uttjatat !! Men kan inte släppa detta för Chiaras skull .

om Nicci inte lämnar in papper på vem som är pappa till C så är det enligt lag att socialstyrelsen ska starta en utredning som i detta fall borde vara klart för länge sen då det snart gått 1 1/2 år .

Andra funderingen är varför vägra N låta Andreas ta ett faderskap. Hade hon velat låta A vara pappa åt C hade hon sett till det el så är det så enkelt att A faktiskt inte är pappan .

Då det kommit fram att han faktiskt inte hade smittat N utan bara något N & J sa . Och vad är det som tar tid gällande denna polisutredning förstår inte ?!

Har skrivit det förut och skriver det igen hade det varit något så allvarligt som N vill påskina hade A fått fängelse el böter . Såg oxå att N påstår att hon aldrig pratat skit om A spelar hon dum el är detta ytterligare ett spel från hennes sida
Citera
2025-06-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Det är så mycket funderingar som snurrar i min skalle blir inte klok på detta

Det första jag tänker på är har inte Nicci några skyldigheter alls mot ciara el Andreas ( om han nu är pappa ) ju längre tiden går ju mer fundersam blir jag kring detta tyvärr 🤔

Kommer vara sista gången jag tar upp detta vet att det är uttjatat !! Men kan inte släppa detta för Chiaras skull .

om Nicci inte lämnar in papper på vem som är pappa till C så är det enligt lag att socialstyrelsen ska starta en utredning som i detta fall borde vara klart för länge sen då det snart gått 1 1/2 år .
Enligt vissa är utredningen startad och klar, men har inte sett några bevis, så jag vet inte. Men verkar konstigt att det tar så lång tid. Står det fortfarande ”fader: okänd”?

Citat:

Då det kommit fram att han faktiskt inte hade smittat N utan bara något N & J sa .

När och var har det kommit fram?
Citera
2025-06-19, 11:56
Medlem
Har bara lyssnat första 20 min och helt ärligt, det MÄRKS(!) så tydligt att N inte är ”mamma” på riktigt.

Jag försöker alltid se det positiva själv och ogillar starkt när man är negativt inställd till saker men att romantisera en picknick med barn, en semester med barn och mena på att man bråkar mindre under semestern när alla är lediga påvisar brist på erfarenhet.

Det är kaos när man är barnfamilj. Jag hittar gärna på saker och åker på utflykt med mina barn men jag är alltid förberedd på att det kommer bli kaos, ungarna kommer inte sitta still, inte vilja äta, börja bråka, blöta ner sig, vara trötta, inte lyssna och springa iväg osv osv osv. Jag älskar mina barn överallt annat och önska så att man slapp jobb och ekorrhjul och kunde ge mina barn all min tid i världen trots kaoset men jag kommer aldrig sticka huvudet under sanden och låtsas och romantisera hahaha. Herregud vilken lyx N har! Ha C när det är ”kul”… men åka till mall of S med henne vill hon ju inte för de kan ju vara jobbigt
Citera
2025-06-19, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Enligt vissa är utredningen startad och klar, men har inte sett några bevis, så jag vet inte. Men verkar konstigt att det tar så lång tid. Står det fortfarande ”fader: okänd”?
Är detta jag menar ! Om det nu är A som är pappa kan inte N sätta sig emot att han står med då det kommer ett beslut från socialstyrelsen då han blir kallad till faderskap inget han kan neka till att göra ! Skulle det visa sej att A är pappan måste han skriva på . Därför tvivlar jag .

Och jag tror att N har gjort denna så kallade polisutredning på A för att avleda alla misstankar på att hon ljugit med hjälp av J .

Bara min teori då jag har en nära släkting som precis blivit kallad av socialstyrelsen tog 5 mån sen barnet föddes tills allt var klart pga att man hade misstankar på vem som kunde vara pappan . Och i As fall om det är han så har man vetat från början så något stämmer ej !

Var under bråket om A skulle få vara med under förlossningen det kom fram . Då N påstod dessa saker då Emil gick ut och sa det räcker nu då N påstod att A ljög på sin IG och ville att A skulle ta bort inlägget om Klamydian där han hävdar hela tiden att han ej smittat henne el varit otrogen . Framkom då att alla testa sig som skulle vara med i Love Island och ingen klamydia fanns .

Men som sagt tror ju mer på Emil & Andreas än Nicci om detta.
Citera
2025-06-19, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jotack

Hm vad konstigt 🤔 försvann det jag skrev ang faderskapet!

Det brukar inte ta lång tid att bli kallad om N uppgett A som pappa till ett faderskapstest. Han kan ej heller neka att skriva under om det påvisas att C är hans .
Därför börjar jag faktiskt tvivla på att A är pappan till C . Då jag har en släkting som precis blev kallad till utredning pga one night stand det visa sej att han var pappan tog 5 mån att fastställa då hade han ingen aning om att han skulle stå som pappa .

Detta är bara min teori jag tror N anmälde A för att tappa fokus på om han är pappa till C och Därför anmälde A för kvinnofridskränkning så han ej skulle ha en chans till C . Långsökt jag vet men bara min uppfattning.
Då allt är skumt med denna fam .
Och att allt ska gå så fort fram med VL så man tom gör han till Cs gudfar.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om VL kommer att adoptera C och att det snart står Cs " pappa" Då dom redan leker fam
Senast redigerad av Millan75 2025-06-19 kl. 14:28.
Citera
2025-06-19, 17:17
Medlem
Citat:
Hm vad konstigt 🤔 försvann det jag skrev ang faderskapet!

Det brukar inte ta lång tid att bli kallad om N uppgett A som pappa till ett faderskapstest. Han kan ej heller neka att skriva under om det påvisas att C är hans .
Därför börjar jag faktiskt tvivla på att A är pappan till C . Då jag har en släkting som precis blev kallad till utredning pga one night stand det visa sej att han var pappan tog 5 mån att fastställa då hade han ingen aning om att han skulle stå som pappa .

Detta är bara min teori jag tror N anmälde A för att tappa fokus på om han är pappa till C och Därför anmälde A för kvinnofridskränkning så han ej skulle ha en chans till C . Långsökt jag vet men bara min uppfattning.
Då allt är skumt med denna fam .
Och att allt ska gå så fort fram med VL så man tom gör han till Cs gudfar.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om VL kommer att adoptera C och att det snart står Cs " pappa" Då dom redan leker fam

Kan ju hoppas dom inte får den idén.
Men oavsett kommer de inte va enkelt för VL att adoptera för först måste faderskapet vara fastställt & en pappa måste stå. Däremot om han står som pappa, A alltså, och hon har ensam vårdnad så räcker endast hennes samtycke. Men tror inte rätten hade dömt VL att kunna adoptera iom tidigare kokainmissbruk?
Jag vet när min bonuspappa skulle adoptera mig var de prat om det iaf att om man haft missbruk brukar dom inte gå med på de.
Hela situationen är iaf sjuk och N missunnar C sin pappa. Förstår inte hur man kan med att bete sig som hon gör.
(Har äntligen fått tillbaka ork att läsa i tråden&#128514
Citera
2025-06-21, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Kan ju hoppas dom inte får den idén.
Men oavsett kommer de inte va enkelt för VL att adoptera för först måste faderskapet vara fastställt & en pappa måste stå. Däremot om han står som pappa, A alltså, och hon har ensam vårdnad så räcker endast hennes samtycke. Men tror inte rätten hade dömt VL att kunna adoptera iom tidigare kokainmissbruk?
Jag vet när min bonuspappa skulle adoptera mig var de prat om det iaf att om man haft missbruk brukar dom inte gå med på de.
Hela situationen är iaf sjuk och N missunnar C sin pappa. Förstår inte hur man kan med att bete sig som hon gör.
(Har äntligen fått tillbaka ork att läsa i tråden&#128514
kul att du är tillbaka 😊 jag hoppas verkligen du har rätt ....
Min magkänsla är inte bra då det gäller denna fam.
Men om det ej finns ett faderskap faställt vad är det för regler då ? Tycker det är så konstigt att det fortfarande ej finns nån pappa registrerad!!!
Vet att det är en massa regler som ska kringgå

Nä förstår faktiskt inte heller det ! Vet inte mådde faktiskt dåligt av midsommar bilderna J la ut men kanske bara JAG SOM ÖVERERGERAR !

Gör N något med Chiara som tex detta med att dansa runt midsommarstången då är det morfar som dansar runt .
Det mest naturliga när dom är så små så vill man som mamma vara med och dansa iallafall ville jag det .
Lika så på alla bilder man ser nästan aldrig N själv hålla i Chiara på dessa fam bild utan denna gång är det " moster som håller henne " om jag ej visste att hon var " moster " skulle jag kunna tro att det är hennes dotter .

Känns som chiara bara kastas runt och Nicci gör slag i saken att bara vara " Nicci "

Sjukaste kommentaren jag hört precis som med maten och att hon aldrig skulle ha snackat skit om Andreas . 🫣🤔

GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA 🌞
Citera
2025-06-21, 16:25
Medlem
Citat:
Men om det ej finns ett faderskap faställt vad är det för regler då ? Tycker det är så konstigt att det fortfarande ej finns nån pappa registrerad!!!

Nä förstår faktiskt inte heller det ! Vet inte mådde faktiskt dåligt av midsommar bilderna J la ut men kanske bara JAG SOM ÖVERERGERAR !

Gör N något med Chiara som tex detta med att dansa runt midsommarstången då är det morfar som dansar runt .
Det mest naturliga när dom är så små så vill man som mamma vara med och dansa iallafall ville jag det .
Lika så på alla bilder man ser nästan aldrig N själv hålla i Chiara på dessa fam bild utan denna gång är det " moster som håller henne " om jag ej visste att hon var " moster " skulle jag kunna tro att det är hennes dotter .

Känns som chiara bara kastas runt och Nicci gör slag i saken att bara vara " Nicci "

Sjukaste kommentaren jag hört precis som med maten och att hon aldrig skulle ha snackat skit om Andreas . 🫣🤔

Det måste stå en pappa registrerad annars kommer man inte få lov att adoptera, vad jag förstod det som.
Blev oxå obehagad av bilderna från midsommar & precis som du skriver så är de aldrig N som gör något med C eller ens håller henne 🧐
Citera
2025-06-21, 19:37
Medlem
Citat:

Citat:
Det måste stå en pappa registrerad annars kommer man inte få lov att adoptera, vad jag förstod det som.
Blev oxå obehagad av bilderna från midsommar & precis som du skriver så är de aldrig N som gör något med C eller ens håller henne 🧐

Delar era tankar....
Reagerar också på N:s bortavaro från aktiviteter med C men är inte särskilt förvånad.
Och det är ju heller aldrig N som filmar så hon har all möjlighet att "leka" med C.

Tiden kommer att utvisa Om VL har nerver starka nog att fortsätta ett liv med N och hennes familj.

N uttrycker att hon nu är på en bra plats i livet & att VL är den "rätta" för henne. Men vad känner han?

Det här med faderskapet ter sig märkligt. Inte minst från N:s sida.
Det är som om hon ska försöka straffa A till varje pris och hon utnyttjar kontinuerligt den lagliga makten att göra det.

Mer bitterljuv ointelligens än vad N & J bjuder på är inte helt lätt att finna.
Citera
2025-06-21, 19:48
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Tyvärr är reglerna ändrade.
Om Nicci och Viktor blir sambos kan de ansöka om adoption.
Men det kommer att startas en ny utredning och den är lite annorlunda så om Andreas har ansökt om DNA för att bevisa att Chiara är hans dotter kommer det troligtvis bli beviljat.

Faderskapsutredningar läggs egentligen aldrig ner de kan däremot vara vilande tills något nytt dyker upp.

Att Viktor Lodin varit inblandad i narkotika är inte heller något hinder då det finns bevis på att han inte har återfallit i det.

Men jag tror att Nicci ska vara väldigt försiktig med att försöka starta en juridisk process då hon faktiskt kan bli dömd för att ha ljugit om att hon inte vet vem som är pappa (om DNA visar att Andreas är det) då det finns väldigt många artiklar och videos där de tillsammans säger att det är hans barn och socialtjänsten är inblandad där hon bor så är det inte bara att flytta till Karlstad heller.

Alla handlingar ger konsekvenser och det hon sysslar med är en tickande bomb även om hon inte inser det just nu.
Citera
2025-06-21, 21:35
Medlem
Såg Nicci & J (såklart hon var med 🤐 ) på Nessas bröllop i en story. Blev lite förvånad men ändå inte om jag tänker efter. Måste säga, Nessa var väldigt vacker som brud😍.
Citera
2025-06-21, 22:16
Medlem
Tänkte exakt samma. Alla andra är med C utom N. Mår illa av detta.

Angående VL tror jag han är kär och nyfiken på N. Jag har vid två tillfällen jobbat med narcissister och i början är ”allt bra” och man tycker dem är så härliga och inspirerande. Vi får väl se om sisådär 3-4 månader vad VL känner då när fasaden inte längre går att hålla uppe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in