2025-03-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det står ofta av en viss klick i tråden att allt N säger är lögn. Hon bara ljuger osv
SAMTIDIGT som det av samma människor skrivs att ”det har N sagt”, det är N egna ord osv osv.
Då är det plötsligt sanning …som åtminstonde ni tror på.

Beror ofta på vad det handlar om, men när det kommer till personliga egenskaper så förutsätter man ofta att de talar sanning, men det behöver absolut inte vara så..

N:s ord kan ju inte bli någon annans än hennes egna. I vissa sammanhang talar hon och J mot sig själva och då är det svårt för omgivningen att greppa vad som är med sanningen överensstämmande.

Här blir tilltron till dem rejält naggad i kanten eftersom något av det de sagt eller visat upp i media inte stämmer överrens med verkligheten. 😔

De är själva skapare och fullt ansvariga till den allmänna osäkerheten kring deras trovärdighet.
Senast redigerad av Artmovie 2025-03-31 kl. 19:09.
Citera
2025-03-31, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Beror ofta på vad det handlar om, men när det kommer till personliga egenskaper så förutsätter man ofta att de talar sanning, men det behöver absolut inte vara så..

N:s ord kan ju inte bli någon annans än hennes egna. I vissa sammanhang talar hon och J mot sig själva och då är det svårt för omgivningen att greppa vad som är med sanningen överensstämmande.

Här blir tilltron till dem rejält naggad i kanten eftersom något av det de sagt eller visat upp i media inte stämmer överrens med verkligheten. 😔

De är själva skapare och fullt ansvariga till den allmänna osäkerheten kring deras trovärdighet.
Det är väl ganska mänskligt att tala emot sig själv tydligen. Görs ju väldigt ofta här exempelvis !!
Att framhäva sig själv som bättre är ju också väldigt vanligt här. Både att man är bättre som mamma och diverse annat.
Den här omgivningen av folk och den här allmänheten som tycker som er har du och några här i tråden fått för er är mycket större än vad den är. Dom flesta tycker naturligtvis inte så !! (”Dom flesta” består av fler personer än några här)
Man kanske blir sån tillslut om man fokuserar fööör mycket på en person ….
Livet har ju rullat på för N sen barnet föddes. Dramatiken runt henne sker ju här i tråden bara 🫣 Inget av det som stött och blötts sen dess har hänt. Inget !!! Å då har ändå vissa av er varit väldigt påstridiga om både det ena och det andra. Utan resultat.
Citera
2025-03-31, 20:07
Medlem
Citat:
Det är väl ganska mänskligt att tala emot sig själv tydligen. Görs ju väldigt ofta här exempelvis !!
Att framhäva sig själv som bättre är ju också väldigt vanligt här. Både att man är bättre som mamma och diverse annat.
Den här omgivningen av folk och den här allmänheten som tycker som er har du och några här i tråden fått för er är mycket större än vad den är. Dom flesta tycker naturligtvis inte så !! (”Dom flesta” består av fler personer än några här)
Livet har ju rullat på för N sen barnet föddes. Dramatiken runt henne sker ju här i tråden bara 🫣 Inget av det som stött och blötts sen dess har hänt. Inget !!! Å då har ändå vissa av er varit väldigt påstridiga om både det ena och det andra. Utan resultat.

Då har vi helt olika erfarenhet och inblick i hur allt kring N:s ageranden över tid förhåller sig &
det kan få vara så.

Ingen här har påstått att den är bättre än någon annan. I ett föräldraskap och de val man gör kan jag förstå att många reagerar eftersom det i många fall handlar om rent sunt förnuft och vad som är bäst för ett litet barn.
Citera
2025-03-31, 21:52
Medlem
Citat:
Det är ju J långt ifrån ensam som förälder att göra. Dvs tycka pojkvänsvalen varit dåliga.
Viktigt att komma ihåg att det i regel är i efterhand med facit i hand.

Må så vara att man som förälder inte är objektiv alltid, vilket är normalt. Men att heja på ett destruktivt beteende offentligt är ju bara konstigt.

Hade inte De tjatat om hur "sanningsenliga" De är och hur de kommer "lägga korten på bordet" om det som hänt med A. Eller att N aggressivt reagera eller båda förlöjligar det A säger på SIN kanal. Inte en enda gång har han snackat skit om dem även med facit i hand vilka de är, vilket de gjort om honom mer än en gång!!!! Då hade detta varit uttagerat för länge sedan.

N och J borde anställa dig som försvarsadvokat 😆
Citera
2025-03-31, 22:28
Medlem
Citat:

Och hur vet DU att inget av det stämmer???? Du som varken känner dem, enligt DIG, eller gör du? Kanske någon "släkting" eller vän igen som tydligen är med dem överallt🙄

Här sitter Du och pekar med hela handen och riktar anklagelser och riktigt dryga svar mot vissa. Du gör exakt det du säger andra gör, vilka du nu menar. Kör du ditt ordklyveri och semantik. Jag vet vad jag vet och vad jag tror, ni som vet ni vet. Jag önskar av hela mitt hjärta att någon vettig människa hos någon myndighet ser igenom dessa människor som gjort allt för att förhala och sabotera för biopappa!!!
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-03-31 kl. 22:31.
Citera
2025-03-31, 22:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Vet inte vad du lever i för värld om du tror att man bara kan få kontakt via ett dm….

Lever i samma värld som Nicci och hennes MO är kontakt via DM.
Hon lever hela sitt liv via nätet så de kan inte ha träffats i verkligheten först.
Citera
2025-03-31, 22:46
Medlem
Men snälla vilken galet HÖG ljudnivå på hundarna när hon väckte lilla C.😳

Tror inte J mår bra dom dagarna N tar med C till Karlstad faktiskt. Om det är tillfälligt låter jag vara osagt.
Nej det verkar inte bli som J ville att de skulle bo i närheten så hon kan styra.
En av anledningarna det skar sig mellan sekten H och A, han ville inte bo hos sekten. (sunt)

Påtal om A, han verkar börjar få tillbaka ljuset i ögonen som N släckte så abrupt.
Lilla C liknar A mer och mer, tycker jag. Hon har en liknande glimt i ögonen när hon är glad, hoppas det får förbli så 🙏

Såg att J la upp reklam i sin story häromdagen om tillskott från ett MLM företag. Som hon hållt "tyst" enligt henne för hon är en del av det, det förklarar hela sektkänslan, ryser.
Gå inte på det om du inte vill betala historiens dyraste "balansolja som de kallar det" omega 3 utspätt med olivolja och ev berikat med D3 (som bl a finns naturligt i fisk, kött och ägg och bildas när man är ute i solen). En flaska 300 ml kostar 625kr på deras hemsida.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-03-31 kl. 23:00.
Citera
2025-03-31, 23:19
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Jodå, han tjänar rätt bra, det har jag allt koll på !!
Däremot är jag inte lika säker på att hon ”givetvis” har sökt upp honom. Det bör nog inte du heller vara så säker på 😉

Jadu, hon sitter och skryter om att hon varit på så himla många fester med kändisar hit och dit så tillåt mig vara aning tveksam till det.
Citera
2025-04-01, 08:21
Medlem
Mormor och morfar kan inte vara speciellt glada åt att V bor i Karlstad nej. J lär ju göra allt som står i sin makt för att övertala N att bo kvar, lite över 30 mil. Inget man åker över dagen fram och tillbaka.

C är verkligen lik A tycker jag.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-01 kl. 08:38.
Citera
2025-04-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Verkligen så och som vi nämnt förut, är J som ville ha barn inte N.

Nu satte sekten "kaffet i halsen" 😆
Så bra att det blev uppmärksammat. Deras verklighetsfrånvända tillvaro och nonchalans behövde få sig en rejäl törn. Tyvärr hjälper det bara tillfälligt.

Förstår precis vad du menar och upplever det likadant

Precis, hade N så gärna vela ha barn hade hon offrat de hon inte gjort nu för att spendera all sin tid med sitt barn. Har man längtat så efter ett barn är det konstigt att man struntar i barnet när den är född i mitt tycke 🥲

Ja jag fick ju ett helt inlägg dedikerat till mig efter att jag skickat in orosanmälan🤪 grejen är att varken J eller N verkar förstå att man kan screenshota bilder & inkludera i sin anmälan. Vilket jag gjorde, bland annat på hur C sitter i sin stol samt att hon legat nerkissad i sängen 🙃

Ja lite mindre aggression bara 🤭
Citera
2025-04-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Precis, hade N så gärna vela ha barn hade hon offrat de hon inte gjort nu för att spendera all sin tid med sitt barn. Har man längtat så efter ett barn är det konstigt att man struntar i barnet när den är född i mitt tycke 🥲

Ja jag fick ju ett helt inlägg dedikerat till mig efter att jag skickat in orosanmälan🤪 grejen är att varken J eller N verkar förstå att man kan screenshota bilder & inkludera i sin anmälan. Vilket jag gjorde, bland annat på hur C sitter i sin stol samt att hon legat nerkissad i sängen 🙃

Ja lite mindre aggression bara 🤭

Håller med, lite mindre aggressiv men det börjar sippra igenom. Sanningen kommer ju alltid fram förr eller senare.

Det är verkligen inte mycket de verkar förstå 🤦‍♀️
Jag kommenterade att väckningsvideon igår var fruktansvärd hög ljudnivå på hundskallen.

Idag var det tyst från hundar, C bekräftade med att säga vov vov och peka mot dörren (antar jag det var). En av hundarna var med som inte skäller så mycket och J kommenterade något i stil med nej inga hundar som skäller idag🤭

Eftersom mormor och plastmorfar verkar sköta största delen av väckning och läggning. Då kunde ju den biologiska pappan ha henne varannan vecka eller att Nicci har varannan helg då kan hon ju fara rundor, resa och bo och göra vad hon vill och "bara vara Nicci" (som om det var en bedrift 🙄 )
Citera
2025-04-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Håller med, lite mindre aggressiv men det börjar sippra igenom. Sanningen kommer ju alltid fram förr eller senare.

Det är verkligen inte mycket de verkar förstå 🤦‍♀️
Jag kommenterade att väckningsvideon igår var fruktansvärd hög ljudnivå på hundskallen.

Idag var det tyst från hundar, C bekräftade med att säga vov vov och peka mot dörren (antar jag det var). En av hundarna var med som inte skäller så mycket och J kommenterade något i stil med nej inga hundar som skäller idag🤭

Eftersom mormor och plastmorfar verkar sköta största delen av väckning och läggning. Då kunde ju den biologiska pappan ha henne varannan vecka eller att Nicci har varannan helg då kan hon ju fara rundor, resa och bo och göra vad hon vill och "bara vara Nicci" (som om det var en bedrift 🙄 )

Precis!

En sak jag inte förstår med N & J är hur dom kan va så himla lättkränkta. Många gånger skriver man saker i välmening, som att barnet ska sitta ordentligt fastspänd i bilen, men dom tar de som kritik & hugger direkt. Istället för att tacka för att man säger till & åtgärda de.
Inte många bilder efter orosanmälan som är på C i bilbarnstol, min gissning är att dom kör på samma & inte spänner fast henne ordentligt än. För dom gör ju inget fel enligt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in