2026-03-12, 13:41
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är alltid samma personer som försvarar sina säkra uppgifter om att det gått till på ett specifikt sätt, eller att man vet hur det fungerar, och att han gjorde si och så pga osv, med att det bara varit spekulationer.
Du är EN av dom som ”visste” att han hade loggat in och sett att hon inte hade uppgivit honom som pappa och därför inte kunde göra något. Sen växte den historian bara mer och mer med bla att hon var osäker på vem pappan var osv osv osv

Vänta nu, menar du att Artmovie påstått att A ska ha sagt att han:

1) Loggat in på Skatteverket och sett att

2) N inte angivit honom som pappa

…när det alltså inte är så det fungerar, över huvud taget?
Citera
2026-03-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Vänta nu, menar du att Artmovie påstått att A ska ha sagt att han:

1) Loggat in på Skatteverket och sett att

2) N inte angivit honom som pappa

…när det alltså inte är så det fungerar, över huvud taget?
Svar: JA …inte bara hon, i princip alla av dom som skrev mest då. Nu är ju många av dom avstängda men inte hon iallafall.
Antingen har man hållit med varann om att man vet att det gick till så eller så har man gjort egna inlägg om det.
Mycket om detta skrevs även i den förra tråden. Men ändå, det var så det var.
Du ser ju att det lutas dit än 😉
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-12 kl. 13:53.
Citera
2026-03-12, 13:58
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Svar: JA …inte bara hon, i princip alla av dom som skrev mest då. Nu är ju många av dom avstängda men inte hon iallafall.
Antingen har man hållit med varann om att man vet att det gick till så eller så har man gjort egna inlägg om det.

Sökte lite i den här och i gamla Love Island-tråden, herregud. Det blir verkligen bara än mer obegripligt varför man, när man varit med från start, vill fortsätta driva på i olika diskussioner som om det vore första gången ett ämne tas upp trots att man redan fått bevis för hur fel man har både en och tio gånger.

Framför allt inte när argumentet till diskussionen är för att det ”tidigare diskuterats” och ”frågor kvarstår”. Det kvarstår inte en enda fråga vid det här laget, bara folks önskan om att N ska framställas allt värre och värre.

Det finns ingen logik i det hela.

Kommer nu upprepa mig:

• N har aldrig behövt bekräfta sitt föräldraskap till Skatteverket. Vi har moderskapspresumtion enligt svensk lag.

• A är den som skulle ha skickat in en ”begäran” om faderskap via Skatteverket, så att N i sin tur kunde godkänt den. Detta är vad som avses med gemensam bekräftelse. Detta är dock inte ett alternativ om man av någon anledning vill göra ett DNA-test.

• N har inte haft möjligheten att skicka något till Skatteverket om att A är pappa före han gjort det själv.

• Praxis i deras i situation, där två föräldrar är i djup konflikt med varandra, är att invänta familjerättens utredning.

• I familjerättens utredning har N uppgett A som enda tänkbar fader, men avböjt ett DNA-test.
Citera
2026-03-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Tack för att du förtydliga detta jag har försökt få fram hela tiden .
Man stirrar sig blid på vad N har sagt utåt på sociala medier .
Och kan inte tänka ett steg längre att det faktiskt är hon från början som har gjort att processen ser ut så här .
Jag är ledsen men har lite svårt att tro på denna tjej som har ljugit allt för många gånger.
Och jag drar även öronen åt mig när man suttit I snart 3 års tid och ältat samma sak om och om igen på sina kanaler tillsammans med sin mamma .
Har hon en konflikt med pappan till sitt barn behöver hon inte blotta det med hela svenska folket för att N är influencer .
Jag drar oxå öronen åt mig när man ska ta hjälp av olika forum , poddar och skvallerkonton och ska berätta sin historia sin sanning den kanske inte alls stämmer övrens med andra partern som upplevt något helt annat .
Jag beundrar A och hans familj att dom har haft ett lugn och inte gjort ett enda uttalande om N el nämnt henne någonstans på sociala medier.

Ja, precis och det är väl just hur den biten hanterats av N med fam. som allmänheten reagerar över.
Citera
2026-03-12, 14:11
Medlem
Ärligt talat. Vad är det här för dravel? Gå igång på samma sak, om och om igen. Då menar jag både tråden och vissa samtal i podden. De har blivit galet tråkiga och jag förstår inte vad de vill med sin ”karriär”. Den är snart ickeexisterande om inte Nicci börjat göra något intressant med sitt liv så det ens blir värt att dela. Underbara barn och familj som hon hade kunnat dela med sig av på ett nyanserat sätt. Istället har hon det här snart sjuka förhållandet med sin mamma. Obehagligt. Vet ingen annan vuxen kvinna med två barn och man som håller på såhär?
Och vad spelar det för roll vem som skrev på vad för över två år sen?
Citera
2026-03-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, precis och det är väl just hur den biten hanterats av N med fam. som allmänheten reagerar över.
Hur N hanterar saker i media har ju inte med As faderskap att göra.
Att processen som Famlove skriver beror på N är ju direkt fel. Att A inte vill erkänna sin dotter under så lång tid måste ju rimligtvis bero på honom själv.
Citera
2026-03-12, 14:21
Medlem
Citat:
Det är alltid samma personer som försvarar sina säkra uppgifter om att det gått till på ett specifikt sätt, eller att man vet hur det fungerar, och att han gjorde si och så pga osv, med att det bara varit spekulationer.
Du är EN av dom som ”visste” att han hade loggat in och sett att hon inte hade uppgivit honom som pappa och därför inte kunde göra något. Sen växte den historian bara mer och mer med bla att hon var osäker på vem pappan var osv osv osv
Och alla historier om att soc inte kan gissa sig till vem som är pappa.

Du är en av dom som visste att han loggat in och sett att hon inte hade uppgivit honom som pappa

Har aldrig påstått att A "loggat in" och sett att N inte hade uppgivit honom som pappa?!?

Sedan har det absolut diskuteras till och från och delats olika tankar kring det.
Citera
2026-03-12, 14:25
Medlem
Citat:
Du är en av dom som visste att han loggat in och sett att hon inte hade uppgivit honom som pappa

Har aldrig påstått att A "loggat in" och sett att N inte hade uppgivit honom som pappa?!?

Sedan har det absolut diskuteras till och från och delats olika tankar kring det.
Ja så kan man också formulera sig.
Vi vet båda två vad som som sagts och skrivits.
Citera
2026-03-12, 14:29
Medlem
Citat:
Hur N hanterar saker i media har ju inte med As faderskap att göra.
Att processen som Famlove skriver beror på N är ju direkt fel. Att A inte vill erkänna sin dotter under så lång tid måste ju rimligtvis bero på honom själv.

Men det är väl mer det här med att man väljer att ta ett så privat och känsligt ämne inför allmän beskådan som många också reagerar över.
Citera
2026-03-12, 16:26
Avstängd
insekternas avatar
Citat:

”Allmänheten” är verkligen att ta i, ni är en handfull riktiga tomtar på Flashback som i flera år suttit och överdrivit om hur fruktansvärd N är och konsekvent drivit linjen om att A skulle vara en stackars kämpande, fullt fredlig, kille som aldrig gjort några fel i livet.

Att kalla det för att ”allmänheten reagerar” är verkligen att gå till överdrift.
Citera
2026-03-12, 16:34
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Ärligt talat. Vad är det här för dravel? Gå igång på samma sak, om och om igen. Då menar jag både tråden och vissa samtal i podden. De har blivit galet tråkiga och jag förstår inte vad de vill med sin ”karriär”. Den är snart ickeexisterande om inte Nicci börjat göra något intressant med sitt liv så det ens blir värt att dela. Underbara barn och familj som hon hade kunnat dela med sig av på ett nyanserat sätt. Istället har hon det här snart sjuka förhållandet med sin mamma. Obehagligt. Vet ingen annan vuxen kvinna med två barn och man som håller på såhär?
Och vad spelar det för roll vem som skrev på vad för över två år sen?

Jag tycker att det spelar roll vad folk skrivit i tråden för två år sedan eftersom att många här lagt väldigt mycket skärmtid åt att konstatera hur usel N är och hur fantastisk A är som människa och mamma och nu låtsas vara neutrala, medan de samtidigt flikar in både syrligheter och spekulationer som inte ger tråden någonting mer än möjligheten för dem att upprepa sina oärliga spekulationer. Ibland reagerar användare ”för första gången” med förfäran över något de reagerat lika kraftigt över både två och tre gånger tidigare. Det är ganska ohederligt, tycker jag.

Särskilt illa är det eftersom att många av dessa användare är djupt kritiska till N och har formulerat sig rent hatiskt tidigare.

I övrigt håller jag med dig om att N som person och hennes liv blir allt mer ointressant, förstår inte riktigt vad det är hon vill åstadkomma med sin karriär. Podcasten är dessutom helt fruktansvärt tråkig.
Citera
2026-03-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag tycker att det spelar roll vad folk skrivit i tråden för två år sedan eftersom att många här lagt väldigt mycket skärmtid åt att konstatera hur usel N är och hur fantastisk A är som människa och mamma och nu låtsas vara neutrala, medan de samtidigt flikar in både syrligheter och spekulationer som inte ger tråden någonting mer än möjligheten för dem att upprepa sina oärliga spekulationer. Ibland reagerar användare ”för första gången” med förfäran över något de reagerat lika kraftigt över både två och tre gånger tidigare. Det är ganska ohederligt, tycker jag.

Särskilt illa är det eftersom att många av dessa användare är djupt kritiska till N och har formulerat sig rent hatiskt tidigare.

I övrigt håller jag med dig om att N som person och hennes liv blir allt mer ointressant, förstår inte riktigt vad det är hon vill åstadkomma med sin karriär. Podcasten är dessutom helt fruktansvärt tråkig.

Håller med på vartenda ord här.
Tycker till och med det kan vara bra för tråden att det reds ut ett och annat istället för att bara sopa undan all skit som har skrivits .

Podden är ju ingen höjdare som så men vill hon och hennes mor driva den så låt dom typ, den självdör nog så småningom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in