2006-08-24, 19:51
Bannlyst
Har haft diarre' i ca 2 månader minst, någon som kan en lösning?
Kan det vara från tradolan som jag käkar ca 2 - 3 gngr i veckan.
Finns det ingen lösning som jag kan använda utan att gå till doktorn?
Och mina njurar tror jag inte det är fel på , p.g.a att jag kissar ljust gult.
Jätte tacksam för svar
Citera
2006-08-24, 20:24
Medlem
Hej. Jag är ingen läkare men jag kikade i fass om just tradolan och hittade ingenting som tyder på att detta skulle ge diarré som biverkning snarare förstoppning.

Mycket vanliga:
Illamående, yrsel.

Vanliga:
Kräkning, svettning, muntorrhet, huvudvärk, förstoppning, dåsighet.

Mindre vanliga:
Kväljningar, magbesvär (mättnadskänsla, tryckkänsla i magen, väderspänning), klåda, hudutslag. Hjärtpåverkan som hjärtklappning och lågt blodtryck kan förekomma hos fysiskt stressade personer.

Sällsynta:
Muskelsvaghet, aptitförändringar, dimsyn, blåstömningsbesvär (svårigheter att kasta vatten). Olika psykiska biverkningar såsom förändring av sinnesstämning och uppfattningsförmåga, ökad eller minskad aktivitet, hallucinationer. Allergiska reaktioner (andnöd, väsande andning, ödem i hud och slemhinnor).

Mycket sällsynta:
Krampanfall, förhöjt blodtryck, långsam puls, svårighet att andas. Anafylaktisk chock (mycket kraftig allergisk reaktion).

Enstaka fall av förhöjda levervärden har noterats.

Med tanke på att du äter tradolan så har du nog någon sjukdom som gör att du eventuellt måste vara ofta på sjukhuset. Men det ända råd jag kan ge dig är att ta upp det med din läkare om dina problem. Jag vet inte om du äter någon annan medicin eller om tradolan är det ända du tar.
Det finns ju koltabletter att köpa på apoteket men jag tror inte att det är så bra i ditt fall. Du behöver gå till botten med dina problem och undersöka orsaken till dem.
Min sambo ha en neurologisk sjukdom och är inte sååå förtjust i sjukhus.

Ha de och tänk på det att gå till läkaren ändå.
Lycka till
Citera
2006-08-24, 20:33
Medlem
Förstoppningsutlöst diarré pga opiater är vanligt. Kan det vara det tro?
Citera
2006-08-24, 23:07
Medlem
Heruls avatar
Finns preparat på apoteket som heter Imodium.
Tajtar upp fekalierna!
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19870612000020&DocTypeID =7&UserTypeID=2

det bästa du kan göra är att besöka din vc så du får hjälp med magen...
Citera
2006-08-25, 00:22
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Erkänn! Du har varit utomlands.

Eller också har du pippat med någon ur en riskgrupp.

Som du vet, finns det receptfria läkemedel att köpa för diarré. "Dimor" osv. Hör dig för!
Citera
2006-08-25, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Erkänn! Du har varit utomlands.

Eller också har du pippat med någon ur en riskgrupp.

Som du vet, finns det receptfria läkemedel att köpa för diarré. "Dimor" osv. Hör dig för!
Dimor hjälper " för tillfället" alltså "lagar" inget,, jag kan inte sitta o käka på dimor hela tiden.. När jag talade om tradolan menade jag inte att jag käkar dem för någon sorts smärta utan att jag har lite kul med dem medans de andra super... utomlands har jag ej varit .. men har pippat en massa brudar
Citera
2006-08-25, 01:34
Medlem
will plays avatar
lösning...

Citera
2006-08-25, 11:07
Medlem
DevilsGirls avatar
Men herre gud människa... Gå till doktorn för guds skull...
Citera
2006-08-25, 18:07
Medlem
Hm ta medicin för att det är kul? jag ska inte moralisera men vet du vad medicin kan göra med kroppen?
Tänk efter före, efter kan de va försent.
Citera
2006-08-25, 21:30
Medlem
helge fs avatar
Jag har alltid diarré... börjar vänja mig nu. Blir chockad om bajset nån gång är i fast format.
Citera
2006-08-25, 22:39
Medlem
Jobbigt om man vill släppa en fis ^^ Då kommer ju inte bara gasen utan andra otrevligt också ...
Citera
2006-08-26, 02:45
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brelleboy
Hm ta medicin för att det är kul? jag ska inte moralisera men vet du vad medicin kan göra med kroppen?
Tänk efter före, efter kan de va försent.

Det är ganska stor skillnad på medicin och medicin. Tradolan är ganska skonsamt rent fysiskt, men det finns dock andra opioider som är att föredra.

ont: Hur går det med magen? Efter två veckor är det ivf helt klart lämpligt att uppsöka läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in