2025-01-24, 23:27
Medlem
Sprängt sig själv vid montering?
Citera
2025-01-24, 23:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwiloooo123
Det händer ju explosioner varje dag söder om Sthlm: Farsta Hagsätra etc etc: man har ingen koll längre. Känns som det har blivit en del av vardagen. För några år sen brann bilar jämt i Östberga men senaste åren är det bara barn familjer och hur lugnt som helst (bara för att jag skriver det så kommer väl nåt hända här .. hahah )
Det är sinnessjukt. Jag vill bara härifrån nu. Det känns som Stockholm är kört.

Den här gången kanske det var en bombmakare som misslyckades, då det hände i en källare i Rinkeby? Inte helt osannolikt i alla fall.
Citera
2025-01-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Sprängt sig själv vid montering?
Kan hoppas att det är "leverantören" så kanske sprängningarna minskar.
Citera
2025-01-24, 23:39
Medlem
JustTrollings avatar
Aftonbladet:
Tre maskerade personer har setts lämna platsen, enligt uppgifter till Aftonbladet.
– Personer har setts lämna platsen. Jag kommer inte gå in på hur de ser ut, men jag kan säga att vi letar efter dem... [säger Polisen]

Så här skriver polisen:
24 januari 22.13, Explosion, Stockholm

Larm om explosion i källare i Rinkeby.

Polisen larmas om en smäll och om kraftig rökutveckling från en byggnad i Rinkeby.
En man har skadats vid händelsen och förs till sjukhus med ambulans.
Rökutvecklingen gör att det initialt är svårbedömt vad som inträffat, men de sammantagna uppgifterna pekar mot att något kan ha ha exploderat och polisen inleder en förundersökning om grov allmänfarlig ödeläggelse. Dessutom tillkommer brotten försök till mord och brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.

Skadeläget för den skadade mannen är oklart, men han är vaken och talbar. Det är även okänt hur mannen fått sina skador.

Brottplatsen spärras av och de närmaste boende inryms för att inte exponeras för rök. Ett antal personer har ändå dragit i sig rök och kontrolleras därför av sjukvården.
I nuläget brinner det i källaren, vilket hanteras av räddningstjänsten.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ion-stockholm/

Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Kan någon förklara för mig varför detta inte klassas och döms som terrorism?
Politikerna har bestämt att det bara är terrorism om attentat riktas mot staten och politikerna, inte vanlig pöbel. Det är bara terrorism om det är "politiskt", det har politikerna bestämt.
Citera
2025-01-24, 23:41
Medlem
Om det var en bombfabrik som gick upp i rök den här gången så kanske vi kan förvänta oss ett slut på bomberna för den här gången? D.v.s tills en ny fabrik har öppnats igen.
Citera
2025-01-25, 00:01
Medlem
fernebos avatar
Många turer kring vad som har hänt. Kanske inte en bomb då:

Citat:
Polisen har inte kunnat konstatera att någonting exploderat men uppger att en brand utbrutit i byggnaden i samband med en misshandel.

– En man i 40-årsåldern är skadad och har förts till sjukhus med ambulans. En del av mannens skador har uppstått i samband med en misshandel. Skadeläget är oklart, men mannen är vaken och talbar, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson vid polisen.

När branden bröt ut i källaren fick boende stanna i sina lägenheter. Vid 23.30-tiden var branden släckt.

Ytterligare nio personer uppges ha fått i sig rök och kontrolleras av sjukvården.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sion-i-rinkeby
Citera
2025-01-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Politikerna sviker svenskarna !

Men man börjar tänka tanken lite att kanske kanske polisens knark tillslag börjar verka och det börjar övergå till mer utpressning ?

För min del tror jag inte att det händer något radikalt förrän det smäller i någon politikers eller någons anhörig till en sådans port eller hus
Citera
2025-01-25, 00:31
Medlem
knark-kungens avatar
Kan det vara ett meth-lab som sprängts? En long shot möjligt ändå
Citera
2025-01-25, 01:16
Medlem
Fy fan vad hemskt att bli inrymd i sin bostad för det sprängs och är rök i hela källaren.
Jag bara undrar när spränger dom en hel byggnad eller ett helt kvarter?
Är detta endast varningar dessa sprängningar i ingång och källare?
När kommer dom stora pjäserna fram?
Citera
2025-01-25, 03:06
Avstängd
Mannen som mishandlats ska vara i 40 års åldern. Någon som vet vem det handlar om och varför man var ute efter just han?
Citera
2025-01-25, 07:13
Medlem
Får man gissa på afförsinnehavaren som inte vill betala "beskyddarpengar", vips så blir han misshandlad och affären går upp i rök.
Andra som har alternativ motiv?
Citera
2025-01-25, 08:29
Medlem
Någon som vet vart i Rinkeby sprängningen skedde ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in