2025-01-27, 12:17
Medlem
fskers avatar
Vart på smoketomer hittar man dessa?
Citera
2025-01-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Så ingen har testat denna ännu?

Har även hittat ngt som heter HHX?
Är villig att testa imorn
Citera
2025-01-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Vart på smoketomer hittar man dessa?
Första sökning på google tresconol 0.o

Kan ju vara så att de inte publicerar cannabinoiden för att undvika illegalisering
Citera
2025-01-27, 18:26
Medlem
Den finns visst inte i butik om nån undrar.
Citera
2025-01-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Ok frågar de nu om kemiska strukturen

Skrev till de "What is the chemical structure of "tresconol" or so called trc-5?? If you dont give me that or not even answer i will publish this everywhere, about thcnm too"
Svar:What are you talking about?

I mean that sincerely.

Tresco labs briefly sold a product we called Tresconol. This product was the subject of a European Patent application which we filed, so eventually it will be published and you can read all about it in the patent application.

I thought the product had useful properties (and I still believe it does), however it seemed not to satisfy the needs of our clients in a number of ways and so we discontinued its manufacture. I hope to bring it back with some improvements to the product, but for the time being this compound is not in production, we don‘t sell it, and to my knowledge there is none.
Citera
2025-02-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Så ingen har testat denna ännu?

Har även hittat ngt som heter HHX?

Sökert många som testat o gillar det. Därför säger dom inget pga leveranser & ordrar..

Mina 2 utländsk valuta
Citera
2025-02-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Sökert många som testat o gillar det. Därför säger dom inget pga leveranser & ordrar..

Mina 2 utländsk valuta

För att inte tala om att dom kanske inte vill hylla den för då blir den väl snart klassad.. I DETTA JÄVLA LANDET.

Jag har aldrig provat substansen så kan inte uttala mig. Man kan på reddit hitta 2 positiva svar om trc5 och dess effekter. Sök o ni ska finna. Gör om, gör rätt, om ni inte hittar svaren. Brasklapp är att jag minns bara 1 av svaren till hundra procent. Att den skribenten gillade trc-5. Gillade skarpt tom tror jag.
Citera
2025-02-10, 14:25
Medlem
Ok jag har provat trc5 några gånger.

Har låg tolerans och första veckan fick jag milt lugnande o lättare humörboost.

Om du har minsta tolerans kan jag inte rekommendera den.

Kan rekommendera denna till folk som skiter i att trc5 i sig själv är skumt, att den ger lätt effekt i början som går över fort o duration slut för mig kring 1h. Nu har jag tolerans och saknar den ej. Kan inte rekommendera. Jo kn rekommendera om ni vill prova en här skum vara och vill ha väldigt lätt effekt.

Aptit märkte jag ingen skillnad o min aptit är normalt låg
Citera
2025-02-11, 00:15
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
TRC-5 (Tresconol) beskrivs som en molekyl i marknadsföringsmaterialet som finns uppe på internet. Semantiken kring huruvida det är ett produktnamn eller ej är inte speciellt intressant enligt mig eftersom det redan säljs online. Alvedon byter inte aktiv ingrediens varannan vecka trots att det bara är ett produktnamn för paracetamol.

Eftersom vi inte vet vad det handlar om för molekyl kan det vara vad som helst, till och med något farligt som spice. Beskrivningarna för att syntetisera Tresconol verkar heller inte stämma med hur man producerar andra altnoider. Det hela verkar riktigt skumt.

Vad vet du om Spice? Var du med när den kom? Inte för att vara dryg mot dig. Jag brände 20 lax på Spice när det kom. Håller med för övrigt, hade inte ens snackat med dig annars.

Troligtvis har dom testat det på något sätt. Men som du säger, hur noga då? Man dör inte typ. Tumme upp.
Citera
2025-02-11, 00:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Vad vet du om Spice? Var du med när den kom? Inte för att vara dryg mot dig. Jag brände 20 lax på Spice när det kom. Håller med för övrigt, hade inte ens snackat med dig annars.

Troligtvis har dom testat det på något sätt. Men som du säger, hur noga då? Man dör inte typ. Tumme upp.

Det är ju per definition spice - en helt artificiell produkt som ska efterlikna cannabis och antagligen har en syntetisk cannabinoid i sig.

Hur vet du att man inte kan dö? Det är ett rätt genomgående tema med dom här fejkprodukterna. Många har varit rent livsfarliga.
Citera
2025-02-11, 02:33
Medlem
Puffgeckos avatar
Spice ville inte efterlikna något weed. Spice Gold, Spice Diamond. Riktigt tunga. Har ett konto från den tiden när jag beskrev ruset. Heeeelt cp. Minns jag spelade World of Warcraft PvP och bara slakta folk i BGs. Några bloss sedan vaknade man till och inser att man stirrat ut i rymden en kvart och spliffen slocknat. Tänder den igen och försöker fokusera på skärmen.

Sedan blev det olagligt. Nya varianter kom och förbjöds flera varv. Idag är Spice otroligt poppis på kåken i UK. Heroinister har gått över till Spice eftersom det är billigare. Andra är rädda eftersom det är så beroende framkallande. Just nu är det den 3e generationens Spice men snart kommer den 4e säger dom.

Här har ni. Avgör själva, detta är vad som händer när man bara förbjuder saker utan någon insikt. Personligen, hur sjukt det än låter skulle vilja testa spice nu asså. Knarkaren i en lol.

-It's not a weed buzz, it's a crazy wierd buzz init?

https://www.theguardian.com/politics...-prisons-video

Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det är ju per definition spice - en helt artificiell produkt som ska efterlikna cannabis och antagligen har en syntetisk cannabinoid i sig.

Hur vet du att man inte kan dö? Det är ett rätt genomgående tema med dom här fejkprodukterna. Många har varit rent livsfarliga.

Jag skrev att dom säkert testat det och ingen har dött typ. Men det var menat mer som ett exempel. På riktigt kan man säkert dö.
Senast redigerad av Puffgecko 2025-02-11 kl. 03:10.
Citera
2025-02-11, 13:41
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Jag var inte gammal nog att hålla på med spice när det kom runt 2007, men kommer ihåg att jag såg saker i nyheterna om det. Har efterforskat en hel del om det, i svenskt och internationellt kontext, samt om molekylernas struktur och verkan. Har nog läst den mesta av den intressanta journalistiken/debatten om spice på svenska och mycket av det som finns på engelska. Är såklart ingen expert, är programmerare inte kemist/farmakolog, men jag är väldigt intresserad av droger och kriget mot knarket.

Citat:
Spice ville inte efterlikna något weed. Spice Gold, Spice Diamond. Riktigt tunga. Har ett konto från den tiden när jag beskrev ruset.
Syntetiska cannabinoider skapades från början specifikt för att efterlikna THC för att användas i forskning eftersom THC är olagligt. Den här forskningen hittades under 2000-talet av folk som insåg att de kunde tjäna pengar på att sälja spice. Det är relativt enkelt att skapa en ny variant av spice, därav ändras effekten och styrkan eftersom de binder till CB1 och CB2 receptorerna annorlunda. Att de senare blev väldigt annorlunda från cannabis har att göra med att de blev olagliga och starkare över tid.

Citat:
Jag skrev att dom säkert testat det och ingen har dött typ. Men det var menat mer som ett exempel. På riktigt kan man säkert dö.
Det var aldrig testat på människor ur ett forskningsperspektiv och många har dött av spice, speciellt de senare varianterna. Även om ingen har bekräftats ha dött av dessa nya cannabinoider än så känns det mest som en tidsfråga och samma sak gäller, det är inte testat på människor utöver att snubben som skapat skiten säkert tar några bloss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in