2025-01-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du har rtt i att det inte r en trend. ven nr jag gick p frskolan fr 20 r sedan, s lekte tjejerna i klassen att de var hstar. Det r en del av att vara barn.
De gjorde de nnu tidigare nr jag gick i skolan. Men de visste att de just lekte. Hst p rasten. Vanlig flicka p lektionen.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du har rtt i att det inte r en trend. ven nr jag gick p frskolan fr 20 r sedan, s lekte tjejerna i klassen att de var hstar. Det r en del av att vara barn.
Hller med. Enda skillnaden hr r att ngon slug typ har kommit p att kalla det "Therian" fr att kunna marknadsfra prylar till ungarna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
https://www.sverigesradio.se/artikel...re-att-reagera

r det inte konstigt att man normaliserar och uppfattar detta som ngons identitet nr det bara r en trend som barnen ftt denna id frn ntet eller dylikt?

https://www.facebook.com/share/p/1EEvVBXfiz/

Hr ovan skriver en i kommentarerna fljande:

"Therian r en livsstil. Har en dotter som r therian sen ett par r tillbaka och det har aldrig pverkat hennes skolgng trots att hon har mask, svans, tassar osv."

Vart r vgen p vg nr man ska tolka allt som ett barns identitet nr det r en lek/trend och de anvnder sin fantasi?
Flickan son nu r Therian kommer kanske att bli yrkesmilitr, polis eller lkare. Jag ser fram mot att f se en en svensk attackdykare med svans och tassar, en polis med kattmask och katt-tass-handskar som omhndertar en knarklangare eller en hjrtkirurg som krver att f ha svans under operationerna.
Citera
2025-01-23, 17:43
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

r det inte konstigt att man normaliserar och uppfattar detta som ngons identitet nr det bara r en trend som barnen ftt denna id frn ntet eller dylikt?

"Therian r en livsstil. Har en dotter som r therian sen ett par r tillbaka och det har aldrig pverkat hennes skolgng trots att hon har mask, svans, tassar osv."

Vart r vgen p vg nr man ska tolka allt som ett barns identitet nr det r en lek/trend och de anvnder sin fantasi?
Dom lr frn bibeln.
Dr r vi fr getter och grisar.
Citera
2025-01-23, 18:20
Medlem
Tzatzikins avatar
Lste om detta efter artikeln i SvD. S galet. Nr jag var 7 r lekte vi tjejer hstar p skolan. Vi var hstar. Hoppade ver hinder, hade ett eget sprk och hade egna trns och grimmor p oss. En gng var det ngon som hade ett diadem med hstron p sig, vilken drm! S klart inget konstigt eller ovanligt med detta. Men stackars dagens unga som inte ens fr leka utan att vuxenvrlden oroat ska frga: "identifierar du dig som en hst, det r helt okej vet du gumman" och placera in barn i ett fack. Vuxenvrlden r s oroliga att krnka vra barn att ungarna inte ens kan leka utan ett f hra att man mste tillhra ngot och att alla har rtt att vara vad som helst.

Mina barn leker ocks djur. En gng kom sonen och sa "jag vill bli en hund nr jag blir stor". Vi pratade om vilken hund han helst skulle vilja vara och varfr. Sen sa jag att han r ju en mnniska s att bli en hund gr inte men jag freslog att han kan kpa s mnga hundar han vill nr han blir stor och leka hund med dem. Det gr utmrkt som frldrar att bejaka och bekrfta sina barns tankar utan stt gra s stor grej av det.
Senast redigerad av Tzatzikin 2025-01-23 kl. 18:22.
Citera
2025-01-23, 18:21
Medlem
Bara en rolig grej, frmodligen?

Men allts ungarna som gr omkring med svansar, tassar och t.o.m mask i skolan och ppet identifierar sig som t.ex katter eller zebror, hur undviker de att bli sndermobbade av andra elever, srskilt vissa grupper som kan ha en rare attityd?

Jag stdjer absolut inte mobbning i ngon form, men jag kan inte lta bli att reflektera ver hur verkligheten ibland kan vara rtt hrd. Att identifiera sig som hund p mina kusinbarns skola skulle vara som att stta upp en skylt fr trakasserier.
Senast redigerad av Chillgren 2025-01-23 kl. 18:29.
Citera
2025-01-23, 18:22
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Stor skillnad frn nr man sjlv gick i skolan. Lrarna fick damp om man hade keps p sig. Knner spontant att en keps r mindre strande n djurron och svans.

Haha, du har helt klart en pong. Kunde inte lta bli att skratta nu.
Citera
2025-01-23, 18:31
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Ingen r njd ver att bara vara sig sjlv idag.
Citera
2025-01-23, 19:18
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Helt sjukt r det. Blir spnnande nr barnen ska ska vrd, en lkare som vgar st p sig br vgra behandla barnet och hnvisa de vidare till veterinr istllet.
Skolpersonal serverar kattmat, och vattenskl osv.
Haha det var ju en bra id. Att ta tillmpligt djurfoder skulle nog stta stopp fr det hr fenomenet rtt fort. Eller tminstone spara lite pengar

Det krvs mycket fr att ngot som barn hller p med ska bli cringe, men hr har de fan lyckats.
Citera
2025-01-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppsaus
Det r ingen trend, det r en psykisk komma pga slappa frldrar.

Tyvrr r vl det enda som hjlper en rejl hurvel och d r det ingen barnlek lngre, till skillnad frn frr
Citera
2025-01-23, 19:22
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Snhr nonsens r ett tecken p SVAG struktur i skolan , vetenskaps fokus och dligt ledarskap.

lrare mste f stta grnser o ha uppbackning av rektorer, Skolverket och elevhlsa.
Citera
2025-01-23, 19:24
Medlem
Del av en psy-op, ungarna hjrntvttas vl i skolan med sdant nonsens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in