2026-05-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har inte följt det här. Medierna försöker sänka skolan va?
Först Svendka Akademien, nu Lundsberg.
Ingen får sticka ut. Ingen får vara begåvad längre.
Alla ska ha samma begåvningsreserv och approach som rapparen Yasin nu och helst av allt vara analfabeter. Det är det nya.

Jo, man får vara begåvad, går alldeles utmärkt. Är väl så att det är lättare att vara begåvad än tvärtom? Eller?
Citera
2026-05-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
G v P drar rasistkortet nu när hennes son dömts för misshandel. Förstår att man vill försvara sin son, men men, rasistkortet funkade för 15 år seda

Den här gången är rasistkortet faktiskt befogat. Eller det vore okej att lägga upp tik tok-videos på dina ungar och kalla dem svenne-fittor?
Citera
2026-05-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Den här gången är rasistkortet faktiskt befogat. Eller det vore okej att lägga upp tik tok-videos på dina ungar och kalla dem svenne-fittor?

G v P har under alla år gjort vad som helst för att tillhöra den s k societeten, vilket man ser på hennes sociala medier, där hon poserar med diverse kändisar som normalt 12åriga personer gör. Hennes son har varit ett svin sen högstadiet, hoppas han vaknar upp nu med misshandelsdomen.
Citera
2026-05-21, 22:03
Medlem
[quote=[B]Bremerlyckan[/b]
Hennes son har ju uppenbarligen blivit utsatt för mobbning och kränkningar. Det försvinner ju inte för att han själv betet sig illa.

Jag ser inget i reportaget där Gunilla von Platen försöker blunda för vad hennes son gjort.

Jasså säger du det lilla gulletussa.

Har du missat att Ludvig brottsliga bana började direkt när höstterminen -24 startade och sen fortsatte.

-olaga intrång
-grovt hemfridsbrott vid 3 tillfällen
-misshandel vid 4 tillfällen

Denna brottsaktivitet är såklart Alfred och Gunilla medvetna om.

Men du tycker hon inte blundar för det, berätta, jag är väldigt nyfiken på hur du ser det!
Citera
2026-05-21, 22:08
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Hennes son har ju uppenbarligen blivit utsatt för mobbning och kränkningar. Det försvinner ju inte för att han själv betet sig illa.

Jag ser inget i reportaget där Gunilla von Platen försöker blunda för vad hennes son gjort. Vad jag ser är dock hur skolan försöker köra ned huvudet i sanden kring andra oegentligheter på skolan.

Man kan tycka att SVT går Gunilla von Platen ärenden. Det intressanta är dock vilka ärenden rektorn och skolan går när de väljer tystnad kring vad andra elever gjort. Skolans ledning och styrelse är rökta som böcklingar när alla delar av dokumentären har visats. Inga jävla Läckberg och Bathina i världen kommer kunna rädda dom.

Lundsberg kommer så klart vara kvar, men för typ sjätte gången under de senaste tio åren måste man byta ut rektor och styrelse. Rena dårhuset nästan.

Är du trög eller? Det är Günillas son som är mobbaren, det är han som är den som misshandlade och begick GROVT hemfridsbrott. Han fick dessutom högst straff. Att hävda att tvåor på Lundsberg skulle ha blivit kränkta och ledsna pga tarmarnas (9or) rappande är en pinsam efterhandskonstruktion.
Citera
2026-05-21, 22:17
Medlem
[quote=amdrillo|95017629]
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Bremerlyckan[/b]

Jag ser inget i reportaget där Gunilla von Platen försöker blunda för vad hennes son gjort.

Jasså säger du det lilla gulletussa.

Har du missat att Ludvig brottsliga bana började direkt när höstterminen -24 startade och sen fortsatte.

-olaga intrång
-grovt hemfridsbrott vid 3 tillfällen
-misshandel vid 4 tillfällen

Denna brottsaktivitet är såklart Alfred och Gunilla medvetna om.

Men du tycker hon inte blundar för det, berätta, jag är väldigt nyfiken på hur du ser det!

Jag har inte missat den här informationen. Inte heller ser jag att föräldrarna blundar. Det är du som har att bevisa att föräldrarna försöker mörka. Rätt uppenbart att de inte gör det.
Citera
2026-05-21, 22:21
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
En poäng som man borde belysa mycket mer är också den absoluta samstämmigheten och likheten mellan traditionell överklass och kriminella invandrare (babbeluringar på Flashback-språk).

* Inavlat och allmänt fult utseende.
* Fäbless för gruppmisshandel och primitiva förnedringsritualer.
* Kulturell ödemark och gillande av kitschigt bling-bling.
* Klanmentalitet där alla individuella uttryck förtycks och stampas ned.
* Intellektuell medeltid; mentaliteten är att världen var bäst för 200 år sedan, och att allt är skit nu när kvinnor och arbetar får rösta och gå fritt på gator och torg.
* Primitiv "maskulinitet" där kvinnor ses som djur.

SÅ, min tagning är att överklass-skräpet på Lundsberg ligger på samma låga nivå som otvättade kriminella invandrare från jordens mörka hörn!
Citera
2026-05-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
G v P drar rasistkortet nu när hennes son dömts för misshandel. Förstår att man vill försvara sin son, men men, rasistkortet funkade för 15 år seda

Låter faktiskt som han varit utsatt för rasism. Fast hon använder det som ett sätt attt släta över hans egna handlingar vilket blir väldigt märkligt.

Ja, rasism lär vara ett problem på Lundsberg.
Ja, Gunillas son har betett sig riktigt illa.

Gäller att kunna hålla dessa båda tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2026-05-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Är du trög eller? Det är Günillas son som är mobbaren, det är han som är den som misshandlade och begick GROVT hemfridsbrott. Han fick dessutom högst straff. Att hävda att tvåor på Lundsberg skulle ha blivit kränkta och ledsna pga tarmarnas (9or) rappande är en pinsam efterhandskonstruktion.

Nej, det är snarare du som är trög och envetet kör på den logik som rektorn försökte med men som inte visade sig funka. Han och styrelsen är rökt, på grund av en efterhandskonstruktion? Nej du.
Citera
2026-05-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Låter faktiskt som han varit utsatt för rasism. Fast hon använder det som ett sätt attt släta över hans egna handlingar vilket blir väldigt märkligt.

Ja, rasism lär vara ett problem på Lundsberg.
Ja, Gunillas son har betett sig riktigt illa.

Gäller att kunna hålla dessa båda tankar i huvudet samtidigt.

Vem har brustit mest i att kunna hålla båda dessa tankar i huvudet då?
Citera
2026-05-21, 22:34
Medlem
Citat:
Vem har brustit mest i att kunna hålla båda dessa tankar i huvudet då?

Vem som gör det mest är ointressant. Men Gunilla gör det onekligen och hennes man också.

SVT dokumentären gör det också än så länge men de kanske räddar upp det i sista avsnittet.
Citera
2026-05-21, 22:35
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Nej, det är snarare du som är trög och envetet kör på den logik som rektorn försökte med men som inte visade sig funka. Han och styrelsen är rökt, på grund av en efterhandskonstruktion? Nej du.
Rektorn jobb är att hantera skolan och han kan givetvis inte ta Günillas parti utan hårda bevis. Polisen har dessutom lagt ned undersökningen om 9ornas ”rasistiska rappande”.

Jag skiter i den där perifera skolan men Svt är uppsnurrade och Günilla är en partisk morsa utan trovärdighet som försöker med damage control - men som istället sänker sina barn ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in