Citat:
Ursprungligen postat av
Q.Andersson
Edit: tvåa på bollen gällande tatueringarna.
Min sympati kan hon få. Är själv uppvuxen med skilda föräldrar (som typ halva Sverige) och vet att det kan vara tufft. Men för att jag ska hejja på någon lagändring som gynnar henne ekonomiskt så skulle jag först vilja granska hennes kort- och banktransaktioner.
De har gott om materiella ting. Hon verkar äga två bilar. De har raskatter. Hon ser inte underviktig ut direkt, det är dreadlocks, och hon har minst tre tatueringar vad jag kan se. Trots att hon försöker skyla armarna. Så förmodligen finns det fler.
Visa mig fattigpensionärerna istället. Inte fan är det några utsmyckningar på kroppen för tusentals kronor där inte.
Detta!
Det är skitmånga frånskilda som har det grymt tufft. Men att gråta ut i AB och sitta i en villa, med två bilar, 3 raskatter och dessutom föräldrar som stöttar... nej då har hon inte min sympati. Man får anpassa sig efter förutsättningarna.
Sälj villan, ena bilen och katterna och flytta till en billig lägenhet så går det nog bättre. Hur många skilda småbarnsföräldrar har inte sämre förutsättningar? Pensionärer som jobbat hela sitt liv och byggt upp Sverige som drygar ut pensionen med att samla burkar... osv...