2025-01-19, 23:20
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Edit: tvåa på bollen gällande tatueringarna.

Min sympati kan hon få. Är själv uppvuxen med skilda föräldrar (som typ halva Sverige) och vet att det kan vara tufft. Men för att jag ska hejja på någon lagändring som gynnar henne ekonomiskt så skulle jag först vilja granska hennes kort- och banktransaktioner.

De har gott om materiella ting. Hon verkar äga två bilar. De har raskatter. Hon ser inte underviktig ut direkt, det är dreadlocks, och hon har minst tre tatueringar vad jag kan se. Trots att hon försöker skyla armarna. Så förmodligen finns det fler.

Visa mig fattigpensionärerna istället. Inte fan är det några utsmyckningar på kroppen för tusentals kronor där inte.

Detta!
Det är skitmånga frånskilda som har det grymt tufft. Men att gråta ut i AB och sitta i en villa, med två bilar, 3 raskatter och dessutom föräldrar som stöttar... nej då har hon inte min sympati. Man får anpassa sig efter förutsättningarna.
Sälj villan, ena bilen och katterna och flytta till en billig lägenhet så går det nog bättre. Hur många skilda småbarnsföräldrar har inte sämre förutsättningar? Pensionärer som jobbat hela sitt liv och byggt upp Sverige som drygar ut pensionen med att samla burkar... osv...
Citera
2025-01-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Givetvis har hon ett gäng tatueringar som kostat pengar, hon har katt som även den kostar pengar och som fler skrivit, två bilar.

Har man inte råd att ställa mat på bordet så hör man sig av med onödiga utgifter. Msn måste tyvärr sälja katten, man får sälja bilarna och måste man nu ha bil så köper man en billigare bil. Jag blir inte förvånad om det på TV:n går att hitta minst två streamingtjänster, telefonen har ett onödigt dyrt abonnemang och givetvis bara måste hon ha spotify. Jag gissar men tror inte jag är långt från sanningen.
Du fick BINGO!
Citera
2025-01-19, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/lwXE99/trebarnsmamman-caroline-39-hoppar-over-maltider-har-inte-rad

Enligt Ratsit fick hon 261 100 kronor i lön 2023.

https://web.archive.org/web/20250119215742if_/https://i.ibb.co/hHYR5GY/Kapital.jpg

Hon äger två bilar:
Volkswagen Passat L 321 121 (1974)
Nissan Qashqai 1.4DIG-T (2018)

Den där Nissan från 2018 kostar över 150 000 kronor och är kreditköp. Hon blev ägare till den 2023-02-10.

Även nakenkatter har hon (kolla Aftonbladets artikel). En nakenkatt kostar mellan 10 000 till 15 000 kronor.

Hon bor i enplansvilla (adressändring: 2021-10-13) som jag hittar om följande:
"Ägarbytet blev klart i oktober 2021 och köpesumman blev
2 300 000 kronor".

TS: Vad anser ni att hon borde göra för att göra tillvaron lättare för både henne och barnen?

Stackars henne. Självklart ska hon bo i ett hus, ha 2 bilar, husdjur och kunna beställa pizza hem till dörren.

Allvarligt talat har Aftonbladet ingen koll när det gäller att enkelt kolla upp folk för snyft reportage??
Citera
2025-01-19, 23:32
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Kommer aldrig förstå varför man skaffar barn när man inte har råd och denna människa har liksom klämt fram 3 fucking ungar.

Barn är ingen rättighet, staten och andra skattebetalare ska inte behöva hjälpa henne ekonomiskt.

Man ser dessutom att hon äter alldeles för mycket. Säkert mycket godis, energidryck och annan onödig skit
Citera
2025-01-19, 23:33
Medlem
afraidofmatss avatar
Hon bor väl i en stad? Behövs verkligen bil då? TVÅ stycken, dessutom?
Citera
2025-01-19, 23:44
Medlem
Tvivlar inte på att det finns många som kämpar för att få ekonomin att gå ihop. Och det stämmer säkert i detta fall också, men spontant tänker jag att hon behöver få hjälp med hur man planerar budget. T.ex. tvivlar jag på att hennes ”Kristallföretag” är så lyckosamt.
Hoppas hon får rätsida på livet och budgeten.
En sådan där lyxfällan-tavla kanske är ett bra första steg, så det blir svart på vitt om vad som är vad. (Med tanke på det som grävts fram i tråden).
Uppenbarligen lider hon, och jag känner empati för henne och barnen.
Citera
2025-01-20, 00:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Aldrig förstått mig på det här. Vet de här människorna ens hur internet fungerar? Om det nu är så jävla illa, sälj allt skit och flytta till en billigare lägenhet. Hellre bo lite trångt och ha råd att ta hand om sina barn än att låta magarna eka i en villa de inte har råd med. Skulle inte bli det minsta förvånad om argumenten landar i att det är "den brunblå regeringen" som har förstört allt för henne och att bidrag ska höjas.

En brunblå regering kommer aldrig hjälpa fattiga människor utan sakta skärpa kraven så det blir svårare att få bidrag, inte höja bidragen trots hög inflation och nöta ut myndigheternas ansvar för de ekonomisk svaga.

Vi kommer se mer av detta kommande år. Fler fattiga människor som går runt på gatorna.

Hon är ett exempel men det finns de ensamstående mammor som varken bor i hus eller äger en bil och har det ännu sämre än hennes situation.
Citera
2025-01-20, 00:41
Medlem
Ferhs avatar
Tjockisen borde ta och hoppa över fler måltider. 2 måltider i veckan räcker mer än väl för någon som henne.
Citera
2025-01-20, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/lwXE99/trebarnsmamman-caroline-39-hoppar-over-maltider-har-inte-rad

Enligt Ratsit fick hon 261 100 kronor i lön 2023.

https://web.archive.org/web/20250119215742if_/https://i.ibb.co/hHYR5GY/Kapital.jpg

Hon äger två bilar:
Volkswagen Passat L 321 121 (1974)
Nissan Qashqai 1.4DIG-T (2018)

Den där Nissan från 2018 kostar över 150 000 kronor och är kreditköp. Hon blev ägare till den 2023-02-10.

Även nakenkatter har hon (kolla Aftonbladets artikel). En nakenkatt kostar mellan 10 000 till 15 000 kronor.

Hon bor i enplansvilla (adressändring: 2021-10-13) som jag hittar om följande:
"Ägarbytet blev klart i oktober 2021 och köpesumman blev
2 300 000 kronor".

TS: Vad anser ni att hon borde göra för att göra tillvaron lättare för både henne och barnen?

Hon borde lära sig av Anton Svensson (Emil i Lönnebergas pappa), det skulle behövas mer av hans anda i den här världen.
Sen kon hon gott sälja minst en av bilarna och kanske villan eller har hon möjlighet att hyra ut en del av villan till en inneboende ? Att det är så illa att hon inte har råd med vinterkängor (inte ens begagnade) förefaller i det här fallet bero på osunda ekonomiska prioriteringar.
Senast redigerad av Harr. 2025-01-20 kl. 01:33.
Citera
2025-01-20, 01:34
Medlem
Just nakenkatt vet jag man kan få gratis som fodervärd.

Att känna man inte räcker till för barnen är det värsta i texten. Kan känna in mig i det att inte åka på semester varje år etc.

Trist hon inte känner hon kan äta sig mätt.
Hon ser dock lika överviktig ut som mig.

Detta fenomen med fattigdom bland yngre kommer nog öka en hel del med politiken som förs etc.
Senast redigerad av Bigbaraboom84 2025-01-20 kl. 01:37.
Citera
2025-01-20, 01:47
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Givetvis har hon ett gäng tatueringar som kostat pengar

Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Edit: tvåa på bollen gällande tatueringarna.

Håller med om allt förutom tatueringar. Gjorde själv mina för 10 år sedan, man jobbade två jobb samtidigt och gick till tatueraren flera rundor. Det säger ingenting om min ekonomiska situation idag. Så utan att veta när tatueringarna är gjorda så hör de inte till ekvationen.

Alla har kastat pengar på någonting i sitt liv. Men visst, är de färska så hör de till..Men det vet vi inte.
Citera
2025-01-20, 02:02
Medlem
MrBubss avatar
Intressant att AB återigen publicerar en snyft-artikel om en mamma som ser "välmående" ut och har råd att bo i villa, ha bil och husdjur...

Jag skulle inte bli särskilt förvånad om hon har enskild vårdnad efter en tvist, då alltför många kvinnor anser att barnen är deras personliga ägodelar och om det sedan leder till en försämrad tillvaro för barnen är det mindre viktigt.

Det skaver rejält, då pappan inte nämns med ett ord.

Ytterligare ett symptom på hur sjukt Sverige blivit i feminismens spår, men mamman ska ändå framstå som en kämpe och pappan som frånvarande...

Samma sjuka narrativ gång på gång.
Senast redigerad av MrBubs 2025-01-20 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in