• 1
  • 2
2025-01-19, 12:16
Medlem
planetentelluss avatar
Bortsett från äckliga saker, såsom t ex cancer eller porr, och konfliktsökande diskussioner, varför berättas då nästan alltid bara folks ljusa sidor?
Exempelvis reser många till Rio de Janeiro eller Kapstaden för att ta fotografier eller för att få en touch av solbränna att visa upp ungefär som när katten drar hem råttor.

Varför är relationer, hus, semestrar, väskor, potens, storlekar, tuffhet, macho, intelligens, rikedomar, titlar, äventyrliga liv och lycka alltid större, värdena högre men köpen billigare, bättre och mer än vad som är sant och verklighet?
Varför skryter människor ofta genom att bara visa varandra sina bästa halvsanningar?
Citera
2025-01-19, 12:23
Medlem
67arigGubbes avatar
För att ingen blir avundsjuk på ens dåliga sida? Så vad finns det att skryta om ditt freak?
Citera
2025-01-19, 12:41
Medlem
planetentelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
För att ingen blir avundsjuk på ens dåliga sida? Så vad finns det att skryta om ditt freak?
Okej men varför vill folk att andra ska känna avundsjuka?

En del skryt är mer sofistikerat men tillräckligt sublimt för att ändå lysa igenom. En del skryter och struntar i vilket trots att det hörs illa.
Varför inte berätta hela sanningarna - inte nödvändigtvis alla - om sina liv och personer... Varför inte även säga att t.ex. varannan vecka mår vi skit och våra liv är i stora drag intetsägande...

Istället ska det finnas tjejer som kan få vilka prinsar de än vill och män med svarat bälten i taekwondo eller brasiliansk jujutsu tränad på Copacabana beach som hårdingar eller erfarna.

Exempelvis igår på Aftonbladets podd om nånting jag inte minns så skulle tjejen som var med klämma in att hon minsann hade bott i Sao Paulo och varit b-politiker trots att det inte hade med saken att göra.
Wow alltså, eller vad tycker ni om folks beteenden?
Citera
2025-01-19, 12:47
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av planetentellus
Okej men varför vill folk att andra ska känna avundsjuka?

En del skryt är mer sofistikerat men tillräckligt sublimt för att ändå lysa igenom. En del skryter och struntar i vilket trots att det hörs illa.
Varför inte berätta hela sanningarna - inte nödvändigtvis alla - om sina liv och personer... Varför inte även säga att t.ex. varannan vecka mår vi skit och våra liv är i stora drag intetsägande...

Istället ska det finnas tjejer som kan få vilka prinsar de än vill och män med svarat bälten i taekwondo eller brasiliansk jujutsu tränad på Copacabana beach som hårdingar eller erfarna.

Exempelvis igår på Aftonbladets podd om nånting jag inte minns så skulle tjejen som var med klämma in att hon minsann hade bott i Sao Paulo och varit b-politiker trots att det inte hade med saken att göra.
Wow alltså, eller vad tycker ni om folks beteenden?

Det får du väl fråga de som skryter om? Ser di nån posta nån skryt bild så ställ frågan direkt och skäm ut personen om det stör dig så mycket?

Jag ser inget sånt som skryt utan gillar när folk lägger upp bilder på platser de reser till då jag kan avgöra själc utifrån bilderna om platsen passar mig med. Det kanske är något i din hjärna som gör att du tolkar allt som skryt.
Citera
2025-01-19, 12:58
Medlem
fittanstickerframs avatar
Folk vill gärna dela med sig av det som är sällsynt. Har man sparat pengar till en resa som man sett fram emot är det inga konstigheter att ta bilder och dela med sig.

Skulle folk åka till Kapstaden och dela med sig av att de mår skit varannan vecka eller vad menar du ens?
Citera
2025-01-19, 13:01
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Bortsett från äckliga saker, såsom t ex cancer eller porr, och konfliktsökande diskussioner, varför berättas då nästan alltid bara folks ljusa sidor?
Exempelvis reser många till Rio de Janeiro eller Kapstaden för att ta fotografier eller för att få en touch av solbränna att visa upp ungefär som när katten drar hem råttor.

Varför är relationer, hus, semestrar, väskor, potens, storlekar, tuffhet, macho, intelligens, rikedomar, titlar, äventyrliga liv och lycka alltid större, värdena högre men köpen billigare, bättre och mer än vad som är sant och verklighet?
Varför skryter människor ofta genom att bara visa varandra sina bästa halvsanningar?
Jag brukar dra storys om alla mina misstag för att liva upp en tråkig stämning. Jag gör det på ett humoristiskt sätt, även om det kan handla om allvarliga saker. Stela människor brukar vakna till liv då och våga erkänna saker de annars hållit inom sig. Jag har gjort en del svårslagna saker så då vågar även fint folk erkänna sina mindre fina sidor, utan risk för att vara den största idioten.
Citera
2025-01-19, 13:01
Medlem
planetentelluss avatar
Olika stories och långa berättelser är tröttsamma. Det är dock förståeligt att många också vill berätta sina roligaste upplevelser, och att det inte behöver ha skrytsamt uppsåt.
Jag har själv varit en slags skrytsam person fast på mina sätt men jag var även öppen med mina mörka och tråkiga stunder.
Detta tolkas som onormalt och gjorde att många fick förvrängda "bilder" av mig utan att förstå att det bara var hela sanningen. I del fall kanske bara de mörkaste sanningarna av "hela myntet", dvs 360 grader, eller bara den "mörka röven" baktill.

Idag frågar jag mig om det jag säger, köper och gör på något bottnar i skryt. Om det skulle göra det så sägs inget eller bara avstår.
Det är inte skryt att inte vara skrytsam. Däremot tycker jag att det är moraliskt överlägset.

Citat:
BestTransport För att människor tycker illa om oss när vi pratar om det som är negativt.
Kanske en del människor som bara tåler att höra optimism och tolkar allt annat som depressioner, ångest, problematik eller att vara glädjedödare. Mycket valfritt "läggs in" om andra utan att vara medvetna om att de gör så. Även professionella psykologer skryter och missar folks helheter eller poänger. Fy fan så kasst och billigt. Mänskligheten borde skämmas för sig själv.
Senast redigerad av planetentellus 2025-01-19 kl. 13:26.
Citera
2025-01-19, 13:11
Medlem
För att människor tycker illa om oss när vi pratar om det som är negativt.

Jag gillar att titta på inlägg där människor "skryter" när de visar upp saker som de uppskattar, sådant de gör och hur fint de har det. Jag har samtidigt läst att det väcker negativa känslor hos många att se sådant och jag har svårt att förstå det.

Först var det väl måhända hur i mitt tycke, framgångsrika många gamla skolkamrater visade upp sig som- när jag för en himla massa år sedan gick igenom.

Men det är som nu idag då jsg öst ur mig kräka och verkligen dissekerat min mamma. Hon är inte en genomond människa men hon har gjort mycket hon borde be om ursäkt ordentligt för. Att hon lägger tid på att vara normal och uppträda normalt med att posta bilder och skit är en positiv sak. När jag skapa en kräkatråd, är deten negativ sak. Däremot har jag full rätt att vara arg men jag är väl egentligen inte det ens längre.

Att människor odlar en en normalitet som håller dem i ett tillstånd av att fungera är bara bra. Min mamma är psykiskt sjuk och vad som inte får en människa att fungera bra är att bada i sitt eget illamående. Hon gör sig själv en tjänst när hon djupdyker i intressen och sådant hon tycker om.

Jag kan tycka att människor förtjänar att ha lite stabilitet och lite skryt och visa upp sådant de upplever som bra.

Sedan har de flesta av oss kanske inte värsta liven.

Jag har inte direkt människor att visa upp något för. Blir lite mörkrädd av mig själv när jag bara gojar på. Inte för kontexten utan inför hur jag uttrycker mig. Har skämskudden när jag läser mina egna poster till mig själv (snapstories).

En sak jag tyckte var riktigt kul med sociala medier var när jag hade en period för en massa år sedan då jag var med i grupper enbart i syfte att säga något snäll till random främlingar. Men jag har inte energi för sådant längre.

Det är mig obegripligt varför människor blir arga och provocerade av att se människor visa upp hem och resor och gemenskap med andra människor.
Citera
2025-01-19, 13:36
Medlem
Citat:

Ja varför delar folk fina semesterbilder med vackra personer stället för t.ex. bilder på sina hemoroider det är ett mysterium som du fundera över.
Citera
2025-01-19, 13:45
Medlem
planetentelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ja varför delar folk fina semesterbilder med vackra personer stället för bilder på sina hemoroider det är ett mysterium som du fundera över.
Jag har funderat men svaret jag tror stämmer passar mig inte.
En gubbe typ 65+ sa att han hade en jävla stor kuuuk som det sista att vara stolt över men varför till mig. Semesterbilder är också en slags skryt när det finns google maps, Youtube, Instagram m.m.

Det finns inget nytt i Sydafrika eller på Serengeti som vi inte kan se tom live här och nu.

Jag kan klippa fina bilder från Youtube och skicka med sms och säga titta så fanatiskt vi har det på Hawaii - vi bor tom här - när vi sitter i ett etta i Borlänges utkant.
Citera
2025-01-19, 13:50
Medlem
Citat:
Jag har funderat men svaret jag tror stämmer passar mig inte.
En gubbe typ 65+ sa att han hade en jävla stor kuuuk som det sista att vara stolt över men varför till mig. Semesterbilder är också en slags skryt när det finns google maps, Youtube, Instagram m.m.

Det finns inget nytt i Sydafrika eller på Serengeti som vi inte kan se tom live här och nu.

Jag kan klippa fina bilder från Youtube och skicka med sms och säga titta så fanatiskt vi har det på Hawaii - vi bor tom här - när vi sitter i ett etta i Borlänges utkant.

Du borde byta bekanta om de skryter för dig hur stor kuk de har.

Om någon är utomlands så vill den fotografera sig med Eiffeltornet även omvärlden mycket väl vet hur Eiffeltornet ser ut.
Citera
2025-01-19, 14:01
Medlem
planetentelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du borde byta bekanta om de skryter för dig hur stor kuk de har.

Om någon är utomlands så vill den fotografera sig med Eiffeltornet även omvärlden mycket väl vet hur Eiffeltornet ser ut.
Folk vill göra så ja och dessutom visa upp eller säga att de är där och beskriva det magiska.
Aspens pudersnö i Colorado är lite bättre än Val d'isere "slask" när de snowboardar, och det ska bannemej helst halva världen veta.

Han som berättade om sin stora kuk sa det förvisso bara en gång och som en samling bland annat så att det trots allt vägde neutralt. Därför tror jag att hans kuk är stor.

Folk är sådana. Kungen skjuter säkert älgar med 29 taggar. Men än sen... Hur bekommer andras liv mig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in