Olika stories och långa berättelser är tröttsamma. Det är dock förståeligt att många också vill berätta sina roligaste upplevelser, och att det inte behöver ha skrytsamt uppsåt.
Jag har själv varit en slags skrytsam person fast på mina sätt men jag var även öppen med mina mörka och tråkiga stunder.
Detta tolkas som onormalt och gjorde att många fick förvrängda "bilder" av mig utan att förstå att det bara var hela sanningen. I del fall kanske bara de mörkaste sanningarna av "hela myntet", dvs 360 grader, eller bara den "mörka röven" baktill.
Idag frågar jag mig om det jag säger, köper och gör på något bottnar i skryt. Om det skulle göra det så sägs inget eller bara avstår.
Det är inte skryt att inte vara skrytsam. Däremot tycker jag att det är moraliskt överlägset.
Citat:
BestTransport För att människor tycker illa om oss när vi pratar om det som är negativt.
Kanske en del människor som bara tåler att höra optimism och tolkar allt annat som depressioner, ångest, problematik eller att vara glädjedödare. Mycket valfritt "läggs in" om andra utan att vara medvetna om att de gör så. Även professionella psykologer skryter och missar folks helheter eller poänger. Fy fan så kasst och billigt. Mänskligheten borde skämmas för sig själv.